Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Birgit
#450601
Vanmorgen op de markt een kippengrilworst voor ons gekocht.
En toch maar 's nieuwsgierig gevraagd of hij ook kippennekken verkocht.
Ja hoor mevrouwtje, wat wilt u hebben. Ik heb van alles.

Als u het aan me doorgeeft neem ik het mee van huis. Daar staat de vriezer vol voor mensen die dat vragen.

Dus voorzichtig heb ik nu een kilo kippennekken gevraagd. ( € 1,50 )
En 3 kilo kippenkarkassen. ( € 1 )

Maar nu ??? Nou goed deze week krijgen Tos en Sam nog "gewoon" Carnibest.
Tos is wel gewend af en toe rauw en botten te krijgen. Gaat ook goed, maar dat waren kipkarbo's, en van alles van botten wat ik bij Do had besteld.

Gek he ? Heb ik zoveel gelezen, en nu ik ervoor sta heb ik toch zoiets van

Hellup......

Nu zal ik van de week ook maar eens naar de slager toe gaan. 't Is alleen soms zo lastig zonder auto.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet, en wat zal ik nog meer vragen ?
Door Elise
#450655
Grappig hoe herkenbaar! Hier kregen ze ook "gewoon" carnibest. Af en toe wel iets van botten van CB vandaan, maar nu moet ik met Spike ineens vol aan de bak met Barfen. En weet je, het valt me hartstikke mee ;)

Succes :)
Door Lizzy
#450676
Birgit schreef: Vanmorgen op de markt een kippengrilworst voor ons gekocht.
En toch maar 's nieuwsgierig gevraagd of hij ook kippennekken verkocht.
Ja hoor mevrouwtje, wat wilt u hebben. Ik heb van alles.

Als u het aan me doorgeeft neem ik het mee van huis. Daar staat de vriezer vol voor mensen die dat vragen.

Dus voorzichtig heb ik nu een kilo kippennekken gevraagd. ( € 1,50 )
En 3 kilo kippenkarkassen. ( € 1 )

Maar nu ??? Nou goed deze week krijgen Tos en Sam nog "gewoon" Carnibest.
Tos is wel gewend af en toe rauw en botten te krijgen. Gaat ook goed, maar dat waren kipkarbo's, en van alles van botten wat ik bij Do had besteld.

Gek he ? Heb ik zoveel gelezen, en nu ik ervoor sta heb ik toch zoiets van

Hellup......

Nu zal ik van de week ook maar eens naar de slager toe gaan. 't Is alleen soms zo lastig zonder auto.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet, en wat zal ik nog meer vragen ?

Gewoon, lekker geven ;D! Joh, begin gewoon een keer een maaltijdje te maken van bijv. wat rundvlees/kopvlees, beetje groente van je eigen maaltijd en een paar kippennekjes toe. Ten eerste zul je dan zien dat ze SMULLEN en ten tweede bouw je zo lekker wat vertrouwen op!

Dus, vraag je slager om rundersnijdsels/snijlingen (de stukjes vlees die hij eraf snijdt om een mooi lapje te maken en te verkopen) of kopvlees (dat kan hij misschien bestellen).

De poelier zou je mooi kunnen vragen om konijnenkoppen of konijnenkarkassen en konijnenorganen. En wat de te denken van eendennekken. En misschien heeft hij nog wat karkas over van fazant en dergelijke!

En als je nou toch op de markt bent, loop dan gelijk langs de viskraam en vraag om viskoppen/zalmkoppen en sardientjes 8)!
Door Birgit
#450783
Ja tuurlijk ! Het zal wel goed gaan, en ik ben blij dat ik wat stapjes verder ga.....
dan de supermarkt. Zo kan Tos steeds meer gaan Barfen.

;D ;D

Tis ff wennen.... Maar ik weet dat Tos geniet van " z'n botjes " ! En dat is zoooo gaaf !
Door roefus
#450818
Kan het me zo verdómd goed voorstellen.
Ik heb onderhand wákker gelegen.....omdat ik zéker dacht te horen dat die hond wel moest gaan kotsen.
En nóg......elke keer bij 'wat nieuws'....krijg ik het zelf benauwd.....
Was dat bot niet tóch 'te hard'????

En gaf die slager wel bot van kalf, of was dat kalf een tikkeltje óuder?
Het is ook spannend.
En ik zou willen dat ik me niet in het 'kerstdiner' voor tien personen moest verdiepen, want 'de barf' houdt me nog méér bezig.....
Heb nu besloten dat ze éérste kerstdag carnibest krijgen........dan wil ik er NIET over dénken.......... :-\
Door Mevroi Kruim
#451025
roefus schreef: Kan het me zo verdómd goed voorstellen.
Ik heb onderhand wákker gelegen.....omdat ik zéker dacht te horen dat die hond wel moest gaan kotsen.
En nóg......elke keer bij 'wat nieuws'....krijg ik het zelf benauwd.....
Was dat bot niet tóch 'te hard'????

En gaf die slager wel bot van kalf, of was dat kalf een tikkeltje óuder?
Het is ook spannend.
En ik zou willen dat ik me niet in het 'kerstdiner' voor tien personen moest verdiepen, want 'de barf' houdt me nog méér bezig.....
Heb nu besloten dat ze éérste kerstdag carnibest krijgen........dan wil ik er NIET over dénken.......... :-\
Wie? De visite ??? ??? :o :o

;)
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 23 dec 2005, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Birgit
#451165
Lizzy schreef:
Dus, vraag je slager om rundersnijdsels/snijlingen (de stukjes vlees die hij eraf snijdt om een mooi lapje te maken en te verkopen) of kopvlees (dat kan hij misschien bestellen).
Loop ik dan niet het risico dat er varkensvlees doorheen gegooid wordt ?
Ik zit zelf te denken om een Islamitische slager in Leiden te zoeken ofzo...
Lizzy schreef:
De poelier zou je mooi kunnen vragen om konijnenkoppen of konijnenkarkassen en konijnenorganen. En wat de te denken van eendennekken. En misschien heeft hij nog wat karkas over van fazant en dergelijke!
Het is een kippenpoelier, maar ik zal hem vragen wat hij nog meer mee kan nemen.
Lizzy schreef: En als je nou toch op de markt bent, loop dan gelijk langs de viskraam en vraag om viskoppen/zalmkoppen en sardientjes 8)!
;D Goed Lizz.... ;D ;) Die sardientjes gewoon zo he rauw, zonder iets eraan gedaan ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door