Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#450694
een paar katten van ons pissen in huis. :-X >:(
gek worden we ervan.

opeens zomaar uit t niets. :o >:( :( :-\
ik weet ook niet welke het doen, maar zo en zo meer dan 1 denken we. ::) :-X

zouden ze misschien blaasgruis kunnen hebben,
we zitten nog brok. :-[
met af en toe wat, hart, smuldier en eendagskuikens.
meer gaat er nog niet in bij ze maar we zijn langzaam bezig. ::)

ik heb wel van die testdingen om de ph van de urine te meten, is dat handig om te doen?
kan ik supplementen geven?

tja wat is nu eigenlijk t beste.
ik dacht misschien moet ik maar een tijd op hills gaan of zo, zo'n brok tegen problemen terwijl ik nog probeer op vers te gaan met ze.

iemand advies?

of moeten we ab bij de dierenarts halen?
of kan t ook zonder?
Door Sylvi@
#450703
Hoeveel katten heb je en hoeveel kattenbakken?
Zijn het buitenkatten of binnenkatten?

Ph zegt alleen iets over de zuurgraad van de urine en de daarbij behorende mogelijkheid om struviet of oxalaat stenen te vormen maar niets over of het werkelijk aanwezig is in de urine.

Je zult dan eigenlijk toch urine moeten laten onderzoeken. Maar als het een gedragsprobleem is heb je daar ook niet veel aan, ja je weet dat ze medisch gezien in orde zijn.
Door danielle1980
#450829
ik heb 8 katten.
3 kattenbakken die elke dag verschoond worden. ;)
3 katten komen eigenlijk nooit buiten.(dus een bak per kat rekenen we.)
de andere 5 zijn eigenlijk bijna altijd buiten, alleen binnen om te eten.
al zijn er de laatste tijd wel 2 die meer binnen komen dan ooit. :-\
Door Mevroi Kruim
#451045
Als ze brok eten kan struviet idd de oorzaak zijn. Zit er ook bloed in de urine? Als dat het geval is dan moet je toch ff naar de da, dan hebben ze ontstekingen.
Heel veel drinken helpt, maar dat gaat je met brokken niet lukken ben ik bang. Blik is al beter en daar kun je ook makkelijker water aan toevoegen.
Door danielle1980
#451113
Kruimel schreef: Als ze brok eten kan struviet idd de oorzaak zijn. Zit er ook bloed in de urine? Als dat het geval is dan moet je toch ff naar de da, dan hebben ze ontstekingen.
Heel veel drinken helpt, maar dat gaat je met brokken niet lukken ben ik bang. Blik is al beter en daar kun je ook makkelijker water aan toevoegen.
blik moeten ze ook niet :-[
water drinken weet ik niet hoeveel ze doen, omdat ik dat eigenlijk nooit ziet.
bloed zien we niet door de urine :-\
Door Tineke *
#451123
Je hebt kans dat juist de buitenkatten niet op een gebruikte bak gaan.Dat zou betekenen 2 bakken erbij.
En als het kan ver uit elkaar.

Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door