Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#449856
mijn poes (lea) heeft blaasontsteking. (zie katten medisch)
Ze drinkt te weinig en wil absoluut geen blikvoer.
Dus dacht ik (door vriendin op t idee gebracht) om haar maar vers te gaan geven.

komt het probleem.. ik ben veganist (de erge vorm van vegetarier ;D) en heb echt geen flauw idee waar ik t allemaal kan kopen.
Ik neem aan t meeste bij de slager
maar bijv dit... (gehaald uit het menu van sylvia)

(300 mg calcium, of 1 licht afgestreken theelepel beendermeel, als er blikvis met graat wordt gebruikt verminder dan de hoeveelheid calcium tot ¼ van de normale hoeveelheid calcium.
1 katten dosis multi vitaminen – mineralen supplement
1 probiotic supplement)

En hoe zit t met graatjes in de vis?? kunnen ze daar niet in stikken of ben ik nu weer blond..

alvast bedankt!!

Sandra
Door Dtje
#450228
Om je een beetje op weg te helpen:
Het meeste haal ik zelf bij een slachterij (pens, orgaan vlees, ribben voor de hond) en op de markt. Daar is vooral kip (organen, nekken en vleugels) en vis (bvb sprot en spiering) voor een redelijke prijs te krijgen.
Ik zou niet naar een slager gaan want dat is vaak duurder of ze hebben niet wat je wil, uitgezonderd Islamitische slagerijen.
Verder kan ik je ook niet zo op weg helpen want ik ben ook nog maar een beginnertje en nog zoekende.
Succes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#450438
sandra27 schreef: mijn poes (lea) heeft blaasontsteking. (zie katten medisch)
Ze drinkt te weinig en wil absoluut geen blikvoer.
Dus dacht ik (door vriendin op t idee gebracht) om haar maar vers te gaan geven.

komt het probleem.. ik ben veganist (de erge vorm van vegetarier ;D) en heb echt geen flauw idee waar ik t allemaal kan kopen.
Ik neem aan t meeste bij de slager
maar bijv dit... (gehaald uit het menu van sylvia)

(300 mg calcium, of 1 licht afgestreken theelepel beendermeel, als er blikvis met graat wordt gebruikt verminder dan de hoeveelheid calcium tot ¼ van de normale hoeveelheid calcium.
1 katten dosis multi vitaminen – mineralen supplement
1 probiotic supplement)

En hoe zit t met graatjes in de vis?? kunnen ze daar niet in stikken of ben ik nu weer blond..

alvast bedankt!!

Sandra
Het menu wat je hier aanhaalt is vertaald vanuit het engels het is een Amerikaans recept beendermeel kun je hier eigenlijk niet zo makkelijk kopen maar wij vervangen dat door gemalen eierschaal.

Kattenvitaminen, tja als je een kvv (compleet versvoer) geeft hoeft dat al helemaal niet, als je gaat BARFEN en je voert gevarieerd dan hoeft dat ook niet.

Als je vis uit blik geeft en er zit graat in (net als bij bv sardientjes) dan kun je die zo geven, van rauwe vis kun je altijd de graten gewoon erbij geven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door