Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Taan
#449325
Mijn franse bulldog van 1 weegt 10 kilo. Maar hij is echt te mager, je ziet en voelt ribben. :-\ Nu ben ik dus beginnend met Barfen sinds kort ook de stap naar kippennekken. Ik geef altijd wat rijst bij het eten of soms een beetje macaroni, maar ik heb niet echt het gevoel dat hij er van aan komt.

Wie weet er een gezonde dikmaker voor de hond?

Hun voeding bestaat uit:
*witte koolvis (van de Aldi)
*rundvlees (doorregen hachee)
*kippennekken
*kippenvlees (smuldier of vers van de slager)
*groenteprut
*rijst (doe ik er dagelijks bij en eens per week macaroni)
*eens per week een ei (nu nog gekookt)
*stukjes rijstwafel als "koekje"
*1 à 2 keer per week rodi compleet
*eens per week kiporganen
*eens per week tonijn of sardientjes uit blik (op water of in olie, spoel ik eerst de olie eraf)
Laatst gewijzigd door Taan op wo 21 dec 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#449333
Ik weet niet hoe oud je hond is? Als hij geen verleden heeft van alvleesklierontsteking enzo, dan zou ik hem ook vetter gaan voeren. Lamsvlees, geitenvlees, lamsribben, lamsnekken, lamsheup, geitenrib, geitennek, runderhart met vet, pens met vet, sardientjes (vers, heel en rauw), zalmkoppen, makreel (vers, heel en rauw). En als hij te mager is zou ik hem ook meer eten gaan geven. Hoeveel geef je hem per dag?
Door the dude
#449334
Ik merk dat mijn franse bulldog erg aankomt van vet rundvlees.

Als ik indisch of stoofvlees et bijvoorbeeld snij ik alle vet van de sucadelappen/riblappen af, daar komt hij goed van aan.

Verder alle vette vlees wat je kan vinden en vooral leker veel !
Door Taan
#449338
Lizzy schreef: Ik weet niet hoe oud je hond is? Als hij geen verleden heeft van alvleesklierontsteking enzo, dan zou ik hem ook vetter gaan voeren. Lamsvlees, geitenvlees, lamsribben, lamsnekken, lamsheup, geitenrib, geitennek, runderhart met vet, pens met vet, sardientjes (vers, heel en rauw), zalmkoppen, makreel (vers, heel en rauw). En als hij te mager is zou ik hem ook meer eten gaan geven. Hoeveel geef je hem per dag?
Hij is 1. Hij krijgt 200 gram vlees per dag. Rijst en groentemix 2 keer in de week er niet bij geteld. Tevens krijgt hij ook elke dag visoliecapsules met omega 3 en 6 vertzuren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#449340
Taan schreef: Hij is 1. Hij krijgt 200 gram vlees per dag. Rijst en groentemix 2 keer in de week er niet bij geteld. Tevens krijgt hij ook elke dag visoliecapsules met omega 3 en 6 vertzuren.
200 gram is ook wel erg weinig!! !

Wat zou hij moeten wegen?

Van dat gewicht mag je tussen de 2-5% voeren. B.v. Joep, 13,5 kg, krijgt 300 gram per dag; Joris, 9 kg, maar nog maar 8 mnd., krijgt ook zo'n 300-350 gram er dag. En dan heb ik het over teckels! ;D

Iedere dag visoliecapsules lijkt me ook teveel van het goede. De heren hier krijgen 3x per 14 dagen een capsule en eten geen vis.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 21 dec 2005, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#449343
Ik denk dat dat ook tenminste de helft te weinig is. Bedoel je dat hij 200 gram per maaltijd krijgt? Een kleine hond van 10 kilo mag best 4% van zijn lichaamsgewicht eten. En 4% van 10 kilo is al 400 gram voedsel per dag. Ik weet niet wat hij normaal mag wegen maar stel dat hij 12 kilo mag wegen, dan mag hij bij 4% al 480 gram voer per dag.
Door Taan
#449345
Pauline schreef: Iedere dag visoliecapsules lijkt me ook teveel van het goede. De heren hier krijgen 3x per 14 dagen een capsule en eten geen vis.
Iedere dag een viscapsule moet van de dermatoloog omdat hij herstellende is van erge huidklachten die samen hingen met zijn voedselallergie.
Door Lizzy
#449346
Pauline schreef: Iedere dag visoliecapsules lijkt me ook teveel van het goede. De heren hier krijgen 3x per 14 dagen een capsule en eten geen vis.
Iedere dag visolie kan heel nuttig zijn voor een bepaalde periode! Bijv. bij huidontsteking.
Door Jojo
#449348
Taan schreef: Hij is 1. Hij krijgt 200 gram vlees per dag. Rijst en groentemix 2 keer in de week er niet bij geteld. Tevens krijgt hij ook elke dag visoliecapsules met omega 3 en 6 vertzuren.
Mijn bulletje weegt 10 en krijgt al 250 gram carnibest. Daarnaast krijgt hij dagelijks nog een 100 grams snackje ´s ochtends in de vorm van een eende- of kippenek of wat enkelvoudige kvv ;)
Door Taan
#449349
Lizzy schreef: Iedere dag visolie kan heel nuttig zijn voor een bepaalde periode! Bijv. bij huidontsteking.
In het geval van Knuckles (mijn franse bull), heeft hij een voedselallergie waarvan het maanden heeft geduurd voordat ik wist dat het een voedselallergie was (zeer slechte adviezen van de DA >:( ). Hij kreeg gewoon dus brokken waar hij allergisch voor waardoor hij jeuk kreeg en hij daardoor kale flanken had op zijn buik en kaalheid in snoet en huidplooien en oren. Om zijn vacht te helpen moet hij iedere dag een visoliecapsule, wat dus echt werkt.
Door Taan
#449350
Jojo schreef: Mijn bulletje weegt 10 en krijgt al 250 gram carnibest. Daarnaast krijgt hij dagelijks nog een 100 grams snackje ´s ochtends in de vorm van een eende- of kippenek of wat enkelvoudige kvv ;)
Ik zat al te denken, aangezien hij mijn eerste bull is weet ik totaal niet hoe veel hij zou moeten wegen. Maar ik geef dus veel te weinig lees ik al :-[ Zal daar maar eens mee beginnen, het meer geven. Hij krijgt dagelijks 200 gram vlees en dus te weinig. Heb die berekening niet goed gedaan. :-[
Door Lizzy
#449357
Taan schreef: In het geval van Knuckles (mijn franse bull), heeft hij een voedselallergie waarvan het maanden heeft geduurd voordat ik wist dat het een voedselallergie was (zeer slechte adviezen van de DA >:( ). Hij kreeg gewoon dus brokken waar hij allergisch voor waardoor hij jeuk kreeg en hij daardoor kale flanken had op zijn buik en kaalheid in snoet en huidplooien en oren. Om zijn vacht te helpen moet hij iedere dag een visoliecapsule, wat dus echt werkt.
Ja, je was me al voor zag ik, met de visolie. Ik zou voorlopig zeker visolie blijven geven. Maar op een gegeven moment kan het (denk ik) wel afgebouwd worden.

En qua hoeveelheid: ja, ik zou zeker ook meer gaan geven, maar wat meer variatie kan ook geen kwaad! Lam en geit zou al een fijne aanvulling op het menu zijn. En ik denk dat je de rijst weg moet laten. Zeker honden met huidproblemen zou ik geen rijst/granen geven.
Door Bullekes
#449703
Gizmo en pebbles krijgen zekers de helft meer... ''s morgens krijgen ze 200 gram smuldier en 's avonds krijgen ze nog tussen de 300 tot 400 gram vlees...

En ook hun moesten veel aankomen .....
Door Jojo
#449742
Bullekes schreef: Gizmo en pebbles krijgen zekers de helft meer... ''s morgens krijgen ze 200 gram smuldier en 's avonds krijgen ze nog tussen de 300 tot 400 gram vlees...

En ook hun moesten veel aankomen .....

:o :o :o Zoveel?!?!? Daarmee heb je ze vast zo weer op gewicht! Dat wordt dadelijk afkicken voor ze als ze weer op gewicht zijn ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door