Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#449321
Wat geef je het best icm. lamsribben ivm de vertering?
Joey eet doordeweeks carnibest en in het weekeind stel ik zelf wat samen dus het hoeft niet precies volgens de verhoudingen maar ik heb nog niet echt een perfecte combi met die ribben gevonden voor hem. Hij heeft er toch te droge wit/gelige ontlasting van.
Door Jojo
#449326
Neuh, ik vind dat wel meevallen, al zit er aan het ene stuk wat meer vlees als aan het andere. Het zijn van die carnibest lamsribben..........
Door Lizzy
#449331
Geef je alleen de lamsribben? Blijkbaar is het inderdaad toch teveel of te hard bot voor hem en te weinig vlees. Je zou wat meer vlees kunnen geven en het bot eerder weg kunnen nemen. Of probeer andere botten.
Door Jojo
#449366
[quote="Lizzy"]
Geef je alleen de lamsribben? Blijkbaar is het inderdaad toch teveel of te hard bot voor hem en te weinig vlees. Je zou wat meer vlees kunnen geven en het bot eerder weg kunnen nemen. Of probeer andere botten.
[/quote]
Nee, ik geef er wel altijd wat bij, maar weet nog niet zo goed wat ik er het beste bij kan geven. Bijvoorbeeld orgaanvlees of spiervlees?
Door Tarek
#449444
Ik denk spiervlees,maar misschien ook wel orgaan ivm laxerende werking.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#449448
[quote="Jojo"]
Nee, ik geef er wel altijd wat bij, maar weet nog niet zo goed wat ik er het beste bij kan geven. Bijvoorbeeld orgaanvlees of spiervlees?

[/quote]

Orgaanvlees krijgt die al genoeg, dus ik zou er spiervlees bijgeven. Je hoeft ook niet perse iets laxerends te geven, meer iets dat de verhouding vlees/bot beter komt te liggen.
Door Jojo
#449470
[quote="Angelique"]
Orgaanvlees krijgt die al genoeg, dus ik zou er spiervlees bijgeven. Je hoeft ook niet perse iets laxerends te geven, meer iets dat de verhouding vlees/bot beter komt te liggen.
[/quote]
Ok! En is lamsvlees dan het beste omdat het ook lamsrib is of maakt dat niet uit?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#449479
[quote="Jojo"]
Ok! En is lamsvlees dan het beste omdat het ook lamsrib is of maakt dat niet uit?!
[/quote]

Dat is natuurlijk wel erg lekker :D maar om de reden van het lamsrib zijn niet noodzakelijk.
Door Jojo
#449597
Nou, ik heb wat blokjes hachevlees en een beetje cb kruidenmix gegeven en hij ligt nu te knagen aan zn lamsribben.
Deze combi had ik nog niet gehad dus ik ben ernstig benieuwd hoe zn drolletje er morgen uit ziet!
Dat wordt morgen weer niet begrijpende blikken ontwijken als ik aandachtig naar mn sch**tende hond sta te kijken ;D
Door Marieke
#449637
Hahaha, en dan een forum vol mensen die daar nog in geinteresseerd is ook ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door