Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#449293
Dat is nog niet zo simpel als dat het klinkt.
Wij dachten een adres gevonden te hebben , in Schagen.
Maar toen we belden voor uitleg vertelde ze dat het gemalen is, iets grover dan gehakt....
sorry maar wat heeft dat voor zin het gaat er juist om dat de honden lekker een lap kunnen eten.
En gemalen kopvlees, dat vertrouw ik al niet, kan wel vanalles doorheen zitten van bende....dan kan je beter CB geven ja toch das ook gemalen en wel vertrouwd.
Hmm weer verder zoeken....zucht
Door Lizzy
#449306
Gemalen = gemalen, dat vind ik nou ook. Geven ze het echt niet ongemalen mee? Heb je daar om gevraagd toevallig? Wij hadden namelijk ook een slachterij in Z'meer die het kopvlees maalde. Maar op verzoek gaf hij het toch in grote lappen mee!
Door Daisy75
#449429
[quote="Lizzy"]
Gemalen = gemalen, dat vind ik nou ook. Geven ze het echt niet ongemalen mee? Heb je daar om gevraagd toevallig? Wij hadden namelijk ook een slachterij in Z'meer die het kopvlees maalde. Maar op verzoek gaf hij het toch in grote lappen mee!
[/quote]

Nou daarvoor moesten we na oud en nieuw maar even terug bellen, dus wie weet gaat het lukken...
Door Sofie
#449431
Kan je eigenlijk van eenderd welk dier kopvlees vragen? Of is dat enkel van het rund?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#449438
[quote="KayleighShanden"]
Hoe bedoel je?
[/quote]

Dat je ook geen flets benul hebt wat er in een pakkie kvv zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#449439
[quote="Sofie"]
Kan je eigenlijk van eenderd welk dier kopvlees vragen? Of is dat enkel van het rund?
[/quote]

Is meestal alleen van rund of kalf. Misschien ook bij groot wild, dat weet ik dus niet.
Door Mevroi Kruim
#449495
Vaak worden kalfskoppen niet eens uitgebeend omdat het teveel werk is voor weinig vlees, zei mij de slager. Runderkoppen wel.
Ik heb ook via Irm een adres gevonden voor betaalbaar kopvlees, ook gemalen maar als je vantevoren belt houden ze de lappen apart. Zelfslachtende slager, da's wat je moet hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#449586
Koop in Haaksbergen ook altijd gemalen kopvlees, verpakt in worsten van 2,2 kg. Ga de volgende keer vragen of ik ongemalen mag hebben. Volgens mij doen ze dat wel.
Door Daisy75
#449836
[quote="Angelique"]
Dat je ook geen flets benul hebt wat er in een pakkie kvv zit.
[/quote]

nee dat is misschien zo, maar ik vind zo'n slachter die zegt kopvlees is gemalen als gehakt...en je daarna vraagt heeft u ook andere soorten spiervlees....dat hij dan zegt..euh ja dat zit er door.
Oke dat wil zeggen ik ga voor kopvlees, maar ze gooien er van allerlei anders in...
nee bedankt dat is niet de bedoeling, en dan bedoel ik te zeggen dan kan ik net zo goed CB geven als ik gemixed wil hebben, snap je?
Ik wil kopvlees, geen mixje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#450543
[quote="KayleighShanden"]
nee dat is misschien zo, maar ik vind zo'n slachter die zegt kopvlees is gemalen als gehakt...en je daarna vraagt heeft u ook andere soorten spiervlees....dat hij dan zegt..euh ja dat zit er door.
Oke dat wil zeggen ik ga voor kopvlees, maar ze gooien er van allerlei anders in...
nee bedankt dat is niet de bedoeling, en dan bedoel ik te zeggen dan kan ik net zo goed CB geven als ik gemixed wil hebben, snap je?
Ik wil kopvlees, geen mixje
[/quote]

Uhh, maar spiervlees is spiervlees en of dat dan per definitie van de kop afkomt of dat het een afsnijdsel is van de poten maakt dan niet zo heel veel uit. Kopvlees is niet speciaal bijzonderder dan vlees van poten. En aangezien er in kvv juist weinig spiervlees zit zou ik, als ik spiervlees wil hebben juist niet naar een pakje kvv grijpen, want dan krijgt je alles behalve spiervlees.

Maar ik zou als ik jou was gewoon vragen of je het ongemalen kan krijgen, daar hebben de meesten geen problemen mee, tis tenslotte minder werk.
Door Daisy75
#450773
[quote="Angelique"]
Uhh, maar spiervlees is spiervlees en of dat dan per definitie van de kop afkomt of dat het een afsnijdsel is van de poten maakt dan niet zo heel veel uit. Kopvlees is niet speciaal bijzonderder dan vlees van poten. En aangezien er in kvv juist weinig spiervlees zit zou ik, als ik spiervlees wil hebben juist niet naar een pakje kvv grijpen, want dan krijgt je alles behalve spiervlees.

Maar ik zou als ik jou was gewoon vragen of je het ongemalen kan krijgen, daar hebben de meesten geen problemen mee, tis tenslotte minder werk.
[/quote]

Dat bedoel ik ook niet dat ik dan in plaats van naar een pakje kvv grijp, het gaat mij erom dat ze het gemalen verkopen en dat ik dan niet weet WAT erin zit, kan alles wel zijn, terwijl ik gewoon lappen kopvlees wil....
Maar ik heb ondertussen eentje gevonden hier niet zo heel ver vandaan, die heeft wel lappen en die kosten 1,50 per kilo, is denk ik wel redelijk normaal he?

En in Carnibest zit wel vrij veel spiervlees trouwens...Maar daar ging het nu niet om he hihi...
bedankt in ieder geval..
Door roefus
#450805
Ik vind het elke keer weer knap, als iemand weer overal 'aan weet te komen'.
Je leest en je begint...je tracht te barfen....haalt voor 'de veiligheid' wellicht wat kvv in huis.
Want 'o jee.......dadelijk heb ik niet genoeg spiervlees, dadelijk scoor ik geen kopvlees' enzovoorts.

Soms kijk ik zelf bedenkelijk naar mijn diepvries (tjokkie-vol)........euhhh........kan er nog iets in voor onsZELF voor Kerst.......???

En dan bedenk ik ineens: 'o jee.......dadelijk heb ik dat of dat niet.....dus voor de veiligheid toch maar wat smuldier, carnibest, twee pakken rodi (omdat ik net in de supermarkt was).


Laat je lekker niet opnaaien (zo denk ik zelf)......als je toeVALLIG eens wat kvv toevoegt.
Het is niet dat het per se 'het makkelijkst' is......maar het is omdat je het góed wilt doen.
Nog lang niet alle adresjes hebt....en voor de veiligheid.....sla ik dat of dat nog maar in.

Pffff.......neem er een kátje bij.......oooh....DIE eet óók mee........
Maar als ik nu dadelijk geitenribben heb?
Hoe eet die dan mee?
De kippennekken nog niet ontdooid....hoe zit het met zijn calcium????
Zal ik dan maar wat gedroogde eierschaal erdoor doen?
Of voor de poes wat kvv?

Sommigen beginnen hier pas.
En ze grijpen NIET uit 'gemak' naar kvv.
Maar waarschijnlijk uit zorgvuldigheid.
Door Daisy75
#451235
[quote="roefus"]
Ik vind het elke keer weer knap, als iemand weer overal 'aan weet te komen'.
Je leest en je begint...je tracht te barfen....haalt voor 'de veiligheid' wellicht wat kvv in huis.
Want 'o jee.......dadelijk heb ik niet genoeg spiervlees, dadelijk scoor ik geen kopvlees' enzovoorts.

Soms kijk ik zelf bedenkelijk naar mijn diepvries (tjokkie-vol)........euhhh........kan er nog iets in voor onsZELF voor Kerst.......???

En dan bedenk ik ineens: 'o jee.......dadelijk heb ik dat of dat niet.....dus voor de veiligheid toch maar wat smuldier, carnibest, twee pakken rodi (omdat ik net in de supermarkt was).


Laat je lekker niet opnaaien (zo denk ik zelf)......als je toeVALLIG eens wat kvv toevoegt.
Het is niet dat het per se 'het makkelijkst' is......maar het is omdat je het góed wilt doen.
Nog lang niet alle adresjes hebt....en voor de veiligheid.....sla ik dat of dat nog maar in.

Pffff.......neem er een kátje bij.......oooh....DIE eet óók mee........
Maar als ik nu dadelijk geitenribben heb?
Hoe eet die dan mee?
De kippennekken nog niet ontdooid....hoe zit het met zijn calcium????
Zal ik dan maar wat gedroogde eierschaal erdoor doen?
Of voor de poes wat kvv?

Sommigen beginnen hier pas.
En ze grijpen NIET uit 'gemak' naar kvv.
Maar waarschijnlijk uit zorgvuldigheid.



[/quote]

Nou dit zeg je idd goed, als je kvv geeft geef je waarschijnlijk alles wat nodig is, en als je twijfelt is dat altijd goed ja toch.
Met barf moet je gewoon best wel opletten en weten wat je dot, dus idd...jou verhaal vind ik erg netjes verwoord.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door