Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#448881
Ik heb hier ergens gelezen dat als je kip geeft het meeste vel eraf moet doen. Maar waarom heb ik niet gevonden. Weet iemand van jullie de reden? En geldt dat ook voor kippevleugels want daar zit het vel wel stevig rond.
Sorry hoor, ik heb jullie verwittigd dat als ik eenmaal begon met barfen de vragen waarschijnlijk niet ophouden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#448901
Als ik hele kip geef haal ik het er nooit vanaf en wordt het ook gewoon gegeten. Soms zitten er bij de karkassen losse vellen en die kiep ik weg, want die hoeven ze niet :-X

Maar ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen heb, want mij komt het helemaal niet bekend voor ???
Door conleeuw
#448929
ik voer gewoon de vel van de kippetjes, maar ik heb een magere hond en een dikzakje, dan steel ik de vel van de dikkertje en geef het bij de eten van magere graatje in de hoop om een homogene hondenpopulatie te creeren ;D
Door veronique
#448937
Angelique schreef: Als ik hele kip geef haal ik het er nooit vanaf en wordt het ook gewoon gegeten. Soms zitten er bij de karkassen losse vellen en die kiep ik weg, want die hoeven ze niet :-X

Maar ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen heb, want mij komt het helemaal niet bekend voor ???
Ik heb gezocht maar vind het niet meer terug.
Zou wel kunnen zijn omdat vel nogal vet is.
Door roefus
#448942
conleeuw schreef: ik voer gewoon de vel van de kippetjes, maar ik heb een magere hond en een dikzakje, dan steel ik de vel van de dikkertje en geef het bij de eten van magere graatje in de hoop om een homogene hondenpopulatie te creeren ;D
;D ;D ;D ;D ;D
Door Dtje
#448951
Ws heb je dit gelezen bij de afd. katten. Daar wordt het geadviseerd omdat in het vel vit.A zit en als je een kat ook lever geeft loop je de kans dat de kat teveel vit A binnen krijgt. Teveel is giftig. Bij honden is dat risico geloof ik minder aanwezig.

Sylvia heb ik mijn huiswerk goed gedaan ??? ??? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#449003
Mien schreef: Ws heb je dit gelezen bij de afd. katten. Daar wordt het geadviseerd omdat in het vel vit.A zit en als je een kat ook lever geeft loop je de kans dat de kat teveel vit A binnen krijgt. Teveel is giftig. Bij honden is dat risico geloof ik minder aanwezig.

Sylvia heb ik mijn huiswerk goed gedaan ??? ??? ;D
Dan heb je het beter gedaan dan ik , want mij komt dit ook niet bekend voor, mijn katten eten ook gewoon de kip met het vel. Een teveel aan natuurlijke vitamine tja daar geloof ik niet zo in, of je kat moet onnoemelijke bergen eten maar dat lijk me ook niet aan de orde.
Dus wat mij betreft laat de kippenvellen maar lekker zitten hoor.
Door Mevroi Kruim
#449014
Volgens mij gaat het om het vet dat in het vel zit (nou ja, eronder, aan de binnenkant. Bij een van de Amerikaanse sites heb ik dat advies wel eens gelezen en dan ging het erom dat katten zo snel dik worden en je dus weinig vet moet voeren.
Beetje een Amerikaanse tic volgens mij. Ik voer gewoon kip kompleet en bij mij worden ze niet te dik.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#449037
Kruimel schreef: Volgens mij gaat het om het vet dat in het vel zit (nou ja, eronder, aan de binnenkant. Bij een van de Amerikaanse sites heb ik dat advies wel eens gelezen en dan ging het erom dat katten zo snel dik worden en je dus weinig vet moet voeren.
Beetje een Amerikaanse tic volgens mij. Ik voer gewoon kip kompleet en bij mij worden ze niet te dik.
Nee hier ook niet, misschien geven ze in amerika wel kip van kentucky fried chicken ;D
Door 202spots
#449070
Vel is goed...maar bevat OOK veel vet, dus alleen er af halen wanneer je hond te dik is.
Ik haal ook 't meeste vel voor Cis eraf omdat ik d'r liever niet teveel vet geef, en voor Tor haal ik 't meeste eraf omdat HIJ dan te vet word.

Als ik me goed herrinner van de epilepsylist, dan bevat de kippenvel ook veel Taurine, word ook aangeraden voor epilepsy en diabetes.

Taurine MOET in de katten diet aanwezig zijn.
In blik/brok voer word taurine toegevoegd ondat het met verhitten niet meer werkt.

Cats and Taurine
Taurine is an essential dietary nutrient for cats because the rate of synthesis under most conditions is less than the rate of loss from the body.
http://www.serve.com/BatonRouge/taurine_chmr.htm


Oh en de vleugel velletje laat ik meestal zitten hoor, ik heb 't alleen over de grote potenvel en de rest van de kip.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 20 dec 2005, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#449084
Hier wordt het vel ook gewoon gegeven,zowel aan de nollebakmonsters als aan de poesjes.
Door Tineke *
#449086
Ik denk dat het gelezen is bij"afvallen "daar werd geadviseerd om het vel eraf te halen vanwege het vet.

Tineke
Door Dtje
#449139
Omdat ik voor Willem aan het lezen ben wist ik waar het stond. En het gaat niet om het vet!! Het gaat om een teveel aan vitamine A. En ik heb ook mijn aantekeningen van opleiding erbij gepakt en daarin stond hetzelfde als in het stuk van Wenne: Een teveel aan vitamine A is wel degelijk schadelijk!! Er zijn verschillende soorten vitamines. Een teveel aan vit. C wordt door het lichaam gewoon uitgescheiden (gepiest dus) maar dat gaat NIET op voor vit. A!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door