Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#447918
Ik heb gemerkt dat Sybe z'n ontlasting toch nog steeds smeuiig is ipv hard zoals toch wordt gezegd bij het geven van versvoer. Er zit ook af en toe een beetje vocht bij lijkt wel (aan het einde van z'n poep) Nou heb ik hem tot nu toe wel orgaanvlees dagelijks gegeven. (diverse soorten, lever, niet, hart, long)

Werken alle organvleessoorten laxerend? En is dit allemaal wel ok?
Door tieneke
#447937
Zal ongetwijfelt van het orgaanvlees zijn dat hij dunner poept,geef eens bijv wat kippennekken erbij ;)
Kan geen kwaad zolang je wel de verhoudingen in de gaten houdt.
Door Lizzy
#448452
Alle orgaanvlees werkt laxerend. Je zou even een paar dagen geen orgaanvlees kunnen geven (waarom geef je eigenlijk dagelijks orgaanvlees?).
Door Kokimo
#448583
Ja de reden hiervoor komt omdat ik begonnen met dagelijkse maaltijdpakketjes te maken en ik dat makkelijker vond om uit te rekenen, gezien Sybe maar 300gr voeding per dag mag (over drie maaltijden)

Dit is ook de eerste week dat ik begonnen ben en ik vind het nog niet makkelijk om het anders te doen omdat die hoeveelheden zo klein zijn.... Ik moet dit nog even anders gaan berekenen. Ook gaan we onze koelkast verhuizen naar het zuiden van Frankrijk en kan ik dus niets invriezen en in grote hoeveelheden voorbereiden.....
Door Borke
#449105
Poep is een van mij favoriete onderwerpen :-)
Mijn ervaring met Borke is dat groentemix en/of orgaanvlees laxerend werkt en botten stoppen.
Ik combineer die twee dus graag op een dag ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door