Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#447755
Ik heb nog een aantal zakken met kippen drumsticks (van die dikke kippenpoten) in de vriezer liggen.
Ik vind ze te oud voor ons zelf.
Kan ik die met een gerust hart aan mijn Pyrs rauw geven, zonder dat ze daar in stikken ::)
Sommigen zitten niet voor 100% op Vers, maar ze krijgen wel allemaal ELKE dag een CB-maaltijd .........
Ze eten ook botten (uhhh schrapen meer het merg eruit/af) en eten ook kippennekken.
Door danielle1980
#447760
bij mij eten ze dat allemaal. ;D
maar heb je al meer bot gegeven bv ribben of iets?
en belangrijk kauwen ze bij jou goed???
op zich denk ik niet dat ze er in stikken, maar als ze niet goed kauwen kunnen er wel grotere splinters doorgeslikt worden.
dat is misschien niet zo handig. ;)
Door Peet
#447761
Ik geef ze ook wel eens aan mijn ouwetjes hoor....maar ik mep ze wel eerst flink plat zodat het dikke middelste bot wat verpulverd is op een paar plekken....(ik blijf een barfwatje...ook met enge heddurs :-[ :P)..
Door danielle1980
#447763
o ja essie kan t in 3 keer kauwen helemaal verbrijzelen, maar de puppen hebben nog niet zo'n sterke kaak, dus die kauwen stuk langer.
maarre nooit over na gedacht om t plat te slaan, misschien wel handig ja. :-[ ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 19 dec 2005, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#447772
Peet schreef: Ik geef ze ook wel eens aan mijn ouwetjes hoor....maar ik mep ze wel eerst flink plat zodat het dikke middelste bot wat verpulverd is op een paar plekken....(ik blijf een barfwatje...ook met enge heddurs :-[ :P)..
Ja, ik dus ook nadat Arak als pup in 1x een lamsrib naar binnen liet glijden en hij dus op de operatie-tafel terecht kwam.
Ik HAAT ribben !!!
Gelukkig zijn mijn Pyrs zeer langzame eters en staan zelfs uitgebreid op de CB te kauwen ::) ::)
Door Mevroi Kruim
#447889
Mijn midi-modellen eten hele kippen, hele poten enzovoort zonder problemen. Dus jouw maatjes XL zouden dat ook moeten kunnen denk ik zo :D
Door tieneke
#447904
Als er hier hele kip of eend ed op het menu staat knip ik de poten etc overal goed in met de snoeischaar,ben als de dood dat Tinussie dit in 1 keer doorslikt...het varken!
Door tieneke
#447906
Kruimel schreef: Mijn midi-modellen eten hele kippen, hele poten enzovoort zonder problemen. Dus jouw maatjes XL zouden dat ook moeten kunnen denk ik zo :D
Jij hebt dus hele goed opgevoede honden die tenminste nog de moeite nemen om te kauwen ;D
Door Mevroi Kruim
#448820
tieneke schreef: Jij hebt dus hele goed opgevoede honden die tenminste nog de moeite nemen om te kauwen ;D
Niks goed opgevoed, kleinere bekkies dan die barf-giganten van jou, dus ze moeten wel ;D ;D ;D
Door K@rin
#448822
Dit keer waren het trouwens kippenvleugels ::) ::)
verkeerd gezien, maar ik weet dat er ook nog drumsticks op voorraad zijn.
Ook de kippenvleugels zijn door allemaal eerst netjes cm voor cm gekneusd/gekraakt en daarna voorzichtig naar binnen gewerkt ;)

Ik heb keurig opgevoede hundjes ;D
Door Mevroi Kruim
#448825
Karin & Pyrs schreef: Dit keer waren het trouwens kippenvleugels ::) ::)
verkeerd gezien, maar ik weet dat er ook nog drumsticks op voorraad zijn.
Ook de kippenvleugels zijn door allemaal eerst netjes cm voor cm gekneusd/gekraakt en daarna voorzichtig naar binnen gewerkt ;)

Ik heb keurig opgevoede hundjes ;D
Ja, JIJ wel! :D
Door danielle1980
#448826
Karin & Pyrs schreef: Dit keer waren het trouwens kippenvleugels ::) ::)
verkeerd gezien, maar ik weet dat er ook nog drumsticks op voorraad zijn.
Ook de kippenvleugels zijn door allemaal eerst netjes cm voor cm gekneusd/gekraakt en daarna voorzichtig naar binnen gewerkt ;)

Ik heb keurig opgevoede hundjes ;D
wist ik wel ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#448836
Karin & Pyrs schreef: Gelukkig zijn mijn Pyrs zeer langzame eters en staan zelfs uitgebreid op de CB te kauwen ::) ::)
;D ;D Haha, ja dat heb ik gezien :o ;D Ik had nog nooit een hond zo zien eten ;). Ik was alleen maar onbesuisde rottweilers gewend :P ;D (die zullen ook nooit een beloninkje uitspugen ;)).
't was wel heel byzonder om mee te maken moet ik zeggen ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door