Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#446704
Bij onze Rasclub Maine Coon is het traditie om als je kat 10 jaar is, een verhaaltje over de kat in het blad te schrijven.
Toen Franny echter 9.5 jaar was, was ze in zeer slechte conditie en stond mijn hoofd er niet naar.
Inmiddels wordt ze volgend kwartaal 12 jaar en is ze - sinds ze vers eet - in blakende gezondheid.
Nu wil ik dus een artikel over haar schrijven en wat voor effecten andere voeding hebben op haar conditie.

Daarnaast zou ik graag een artikel willen plaatsen met algemene info over vers (kvv en/of zelf samengesteld) willen plaatsen.
Op BP staan inmiddels meerdere van deze artikelen over honden, maar voor de kat kan ik het niet vinden?
#446951
Ik zoek dus een algemeen artikel over de effecten van vers voer op de gezondheid van de kat met wat beknopte algemene info over kvv en zelf samen stellen.
Dit dus zonder dat het gerelateerd is aan een kat of een ras.
Bestaat zo'n artikel al?
#447006
Dat van mij is algemeen voor alle katten, ik heb op zich niks met Somaby's. Behalve dat ik ze best mooi vind en een leuk karakter vind hebben, heb ik het eigenlijk meer voor de boskatten en de Coons, maar heb zelf alleen 3 super-htktjes ;) Alleen is mijn artikel niet zo erg beknopt...is meer dan 10 blzn :-[
Laatst gewijzigd door wenne op zo 18 dec 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#447062
AstridStraver schreef: Ik zoek dus een algemeen artikel over de effecten van vers voer op de gezondheid van de kat met wat beknopte algemene info over kvv en zelf samen stellen.
Dit dus zonder dat het gerelateerd is aan een kat of een ras.
Het stukje wat ik geschreven heb ik mijn persoonlijke ervaring met het geven van vers, dus absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd oid. Het is niet gerelateerd aan een ras, want de kat van mij die persé op vers moest is een kruising Maine Coon/ Somali. Mijn eigen Somali Coon
;D
#447250
Ik heb ook pas een stukje geschreven voor een kattenblad (dezelfde als Wenne, ik krijg hem ook opgestuurd :D )

Maar dat is dus ook meer uit eigen ervaring en metname omdat ik natuurlijk ook een nestje op barf heb gehad.
#447253
AstridStraver schreef: Mag ik het lezen?
Wil je het naar mij mailen, mijn mail adres staat bij mijn profiel.
Misschien ook leuk om aan te bieden voor de bibliotheek van BP, daar is ()nog?) niet zoveel over katten te vinden.
Mischien is het wel leuk om een sticky ervan te maken in het katten gedeelte, goed idee van jou.

dus Loeka en Wenne stuur mij ook even jullie bijdrage dan zet ik ze hier in een eigen topic in het kattenforum.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 18 dec 2005, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#447275
sylvia schreef: Mischien is het wel leuk om een sticky ervan te maken in het katten gedeelte, goed idee van jou.

dus Loeka en Wenne stuur mij ook even jullie bijdrrage dan zet ik ze hier in een eigen topic in het kattenforum.
Astrid en Sylvia, jullie hebben mail ;)
Het zou idd leuk zijn als er op deze manier meer mensen iets kunnen aan hebben. Er is nogal wat werk ingekropen en hoe meer katten er baat bij hebben, hoe blijer ik word :D

Ik krijg het blad trouwens ook opgestuurd, ben benieuwd :D Dat wordt wat,'t is als het ware een hele bp-invasie in dat boekje ;D
Laatst gewijzigd door wenne op zo 18 dec 2005, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#447368
wenne schreef: Astrid en Sylvia, jullie hebben mail ;)
Het zou idd leuk zijn als er op deze manier meer mensen iets kunnen aan hebben. Er is nogal wat werk ingekropen en hoe meer katten er baat bij hebben, hoe blijer ik word :D

Ik krijg het blad trouwens ook opgestuurd, ben benieuwd :D Dat wordt wat,'t is als het ware een hele bp-invasie in dat boekje ;D
De topic is geopend en je artikel staat erin, je hebt er erg veel werk van gemaakt, ik heb het nog niet helemaal gelezen en ik denk dat ik dat ook bewaar voor op de bank met een kopje koffie erbij :D
#447378
sylvia schreef: De topic is geopend en je artikel staat erin, je hebt er erg veel werk van gemaakt, ik heb het nog niet helemaal gelezen en ik denk dat ik dat ook bewaar voor op de bank met een kopje koffie erbij :D
Het leest idd veel makkelijker in opgemaakte en uitgeprintte versie, al zeg ik het zelf ;). Succes en neem tussendoor ook maar een koekje :P
#447398
wenne schreef: Het leest idd veel makkelijker in opgemaakte en uitgeprintte versie, al zeg ik het zelf ;). Succes en neem tussendoor ook maar een koekje :P
Ja vooral daar mijn monitor niet helemaal jofel is , goed idee van dat koekje ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door