Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#446514
ik heb vandaag dus 5 kilo nekjes gekocht in Mill.
Thuis verpakt in zakjes van ong.500 gram.
Maar nu zit er nog best veel graan in de krop, (het zijn dus flink bevleesde nekken ;)). Laten jullie dat zitten of kan ik het er beter uithalen voordat ik het aan de honden geef???
En die eendkarkassen, zit ook behoorlijk veel vlees aan, EN DE KOP!!! Ik neem aan dat ik die eraf moet halen, want zo'n snavel lijkt me behoorlijk hard???????
(ach gossie, ze lagen zo lief opgevouwen in het zakje, die karkasjes :'()
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 18 dec 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#446523
Muts ;D

Als het erg veel graan is en je denkt dat je honden er last van kunnen krijgen zou ik het eruit halen.

Als je twijfelt over de kop/snavel, zou IK 'm eraf halen. Lijkt me toch dat er weinig voedingswaarde in zo'n snavel zit.
Door jeanne
#446529
en waarom ben ik nu een muts ::)

ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, want ze zitten ook wel eens stiekum uit de emmer met vogelvoer te snoepen, en ze fluiten nog steeds niet (ook nog steeds geen hondeneitje)

laat jij die snavel er wel aanzitten dan????
lijkt me erg hard nl.
ikke nie weten
ikke eerste keer zoiets gekocht hebben
Gebruikersavatar
Door Angelique
#446570
jeanne schreef: en waarom ben ik nu een muts ::)



ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, want ze zitten ook wel eens stiekum uit de emmer met vogelvoer te snoepen, en ze fluiten nog steeds niet (ook nog steeds geen hondeneitje)

laat jij die snavel er wel aanzitten dan????
lijkt me erg hard nl.
ikke nie weten
ikke eerste keer zoiets gekocht hebben
muts>>> daarom>>>(ach gossie, ze lagen zo lief opgevouwen in het zakje, die karkasjes )

Ik heb nog nooit karkas met kop gehad, dus ik weet niet hoe hard die snavels zijn :-\ Als je denkt dat ze te hard zijn haal je ze er gewoon vanaf. (bijltje tjakka ;D)


Als ze toch geen last hebben van wat graan dan zou ik het laten zitten. Zoveel zal het toch ook niet zijn (denk ik)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446593
jeanne schreef: en waarom ben ik nu een muts ::)

ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, want ze zitten ook wel eens stiekum uit de emmer met vogelvoer te snoepen, en ze fluiten nog steeds niet (ook nog steeds geen hondeneitje)

laat jij die snavel er wel aanzitten dan????
lijkt me erg hard nl.
ikke nie weten
ikke eerste keer zoiets gekocht hebben
Maar in deze kropjes zitten geen vogelzaadjes maar graan
Door jeanne
#446774
Afbeelding
wel zielig he?
ik wil het ze maandag 2e kerstdag geven, hebben ze ook een kerstmaaltje.
Maar ik denk wel dat ik die snavels er toch afhak hoor ??? alhoewel, ik weet niet, ze vreten soms wel hardere dingen, maar ik heb geen flauw idee of zo'n snavel wel verteerbaar is?
Door jeanne
#446945
ik vind er voor een karkas nog veel vlees aanzitten.
het lijkt wel of ze alleen de 'eendenborstfilet' eraf gehaald hebben ???
volgens Jan zijn dit tamme eenden, want anders zouden ze nooit zoveel graan in de krop hebben ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446949
jeanne schreef: ik vind er voor een karkas nog veel vlees aanzitten.
het lijkt wel of ze alleen de 'eendenborstfilet' eraf gehaald hebben ???
volgens Jan zijn dit tamme eenden, want anders zouden ze nooit zoveel graan in de krop hebben ???
Ja ze snijden ook alleen de borstfilets eraf
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door