Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#446435
Tot nu toe heb ik lhaki per keer een redelijk goed samengestelde maaltijd gegeven. Nu heb ik in plaats van nekken, vleugels gekocht. Deze zijn best groot. Lhaki eet 75 gram per maaltijd en dat is dus een vleugel. Geef ik dan verder niets???? Zelfde vraag voor de kwartel. Als ik een halve kwartel geef is dat voor hem al rijkelijk veel. Ik merk dat ik niet goed uit de voeten kan met in grote lijnen denken omdat zijn maaltijden zo klein zijn.

Ik heb nu lamsvlees, rundvlees, zalm en kabeljauwfilet, kippevleugels, eieren en een kwartel in huis. (Plus nog 4 kant en klare pakketjes met een kippenek en gevarieerd vlees en twee soorten groentemixen.) Ik geef even geen orgaanvlees omdat Lhaki vorig weekend van Richard alleen lamshart heeft gekregen (300 gram in 2 dagen, hij dacht dat het kvv was). Ik weet gewoon niet hoe ik dat in voor Lhaki eetbare porties kan verdelen? O ja de kwartel is bevroren.)

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!
Laatst gewijzigd door jon op za 17 dec 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#446441
jon schreef: Tot nu toe heb ik lhaki per keer een redelijk goed samengestelde maaltijd gegeven. Nu heb ik in plaats van nekken, vleugels gekocht. Deze zijn best groot. Lhaki eet 75 gram per maaltijd en dat is dus een vleugel. Geef ik dan verder niets???? Zelfde vraag voor de kwartel. Als ik een halve kwartel geef is dat voor hem al rijkelijk veel. Ik merk dat ik niet goed uit de voeten kan met in grote lijnen denken omdat zijn maaltijden zo klein zijn.

Ik heb nu lamsvlees, rundvlees, zalm en kabeljauwfilet, kippevleugels, eieren en een kwartel in huis. (Plus nog 4 kant en klare pakketjes met een kippenek en gevarieerd vlees en twee soorten groentemixen.) Ik geef even geen orgaanvlees omdat Lhaki vorig weekend van Richard alleen lamshart heeft gekregen (300 gram in 2 dagen, hij dacht dat het kvv was). Ik weet gewoon niet hoe ik dat in voor Lhaki eetbare porties kan verdelen? O ja de kwartel is bevroren.)

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!
Hij eet 2 maaltijden per dag? Dus 150 gram per dag in totaal? Hoeveel weegt hij eigenlijk?

Maar goed, ja, je kunt dus makkelijk als maaltijd 1 vleugel of een stuk kwartel voeren. En dan bijv. 's avonds wat vlees of vis of orgaanvlees al dan niet met een beetje groente.
Door bas rouge
#446450
Hoeveel weegt ie eigenlijk, vind dat ie echt weinig eet. Mijn kleintje weegt 9 kilo en is bijna twaalf en eet 250-300 gr. per dag.
Ik herken het wel hoor, een uitgebalanceerde maaltijd voor zo'n kleine eter is ingewikkelder dan voor die grote honden.
Ik voer op het oog en de ene maaltijd is voor Bolke riant, en de andere veel minder. Het kan ook best een dag weinig zijn en dan de volgende dag weer meer.
Hij krijgt van de drie de meeste afwisseling wat hoeveelheden betreft.
Door jon
#446452
Hij weegt tussen de 7,5 en 7,8 kg. Hij krijgt 150 gram kvv per dag verdeelt over 2x. Meestal zijn zijn barfmaaltijden iets groter omdat ie anders kijkt en het weg is. Hij is ook niets te zwaar.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#446461
jon schreef: Meestal zijn zijn barfmaaltijden iets groter omdat ie anders kijkt en het weg is. Hij is ook niets te zwaar.
Dit is dus voor mij de reden waarom ik uiteindelijk weer terugga naar 1 maaltijd per dag. Nu krijgen ze nog 2x omdat Joris nog maar 8 maand is.
Ze krijgen hier 300 gram per dag en dat betekent 's ochtends 100 gram en 's avonds 200 gram. Vooral aan Joep merk ik dat hij dan altijd zoiets heeft van: Is dit alles???? ??? ::) :-\
Toen ik hem 1x per dag gaf merkte ik dat nooit.
Door jon
#446463
Tja, ik weet het niet, met barfen is het misschien wel makkelijker maar verder doet ie het goed op 2 maaltijden. Ik denk dat ik gewoon bij de nekken blijf en hem af en toe een maaltijd ga geven met een ander soort bot voor de variatie. Het is nou eenmaal een klein hondje en het moet ook wel allemaal een beetje praktisch blijven. Dus hij krijgt van mij een halve kwartel van de week(als hij dat lust) + een maaltijd zonder bot (of twee). En met de vleugels doe ik het zoals Lizzy voorstelde. k Geef er wel iets vlees bij omdat ie nooit eerder vleugels heeft gehad. Tis een beetje behelpen maar een mens moet wat. ;D
Door Kokimo
#446525
Ja, ik herken me helemaal in dit verhaal van "niet goed uit de voeten kan met in grote lijnen denken omdat zijn maaltijden zo klein zijn". heb hetzelfde met die kleine pup van mij die ook 300 gr/dag krijgt verdeelt over 3 maaltijden!

En dan kan ik geen nekken krijgen maar ga binnenkort een kwartel of 2 halen! Ze zijn nu in de aanbieding hier in Frankrijk voor de feestdagen! 6 kwartels voor 6,50 euro duur of niet voor NLse begrippen? Alleen moet onze koelkast verhuisd worden naar het zuiden van Frankrijk volgende week en heeft het dus geen zin om voorraden aan te leggen, helaas :'(......
Door Doedels
#446559
Kokimo schreef: Ja, ik herken me helemaal in dit verhaal van "niet goed uit de voeten kan met in grote lijnen denken omdat zijn maaltijden zo klein zijn". heb hetzelfde met die kleine pup van mij die ook 300 gr/dag krijgt verdeelt over 3 maaltijden!
Hafan weegt 9,5 Kg en krijgt 200 gr per dag, verdeeld over twee maaltijden. Soms denk ik ook dat 1x per dag handiger is, maar dat overleeft hubbie niet. Maar ik hak gewoon ergens een stukje van af. Mijn honden doen samen b.v. met 1 kwartel of 1 schapenbal.
En dan kan ik geen nekken krijgen maar ga binnenkort een kwartel of 2 halen! Ze zijn nu in de aanbieding hier in Frankrijk voor de feestdagen! 6 kwartels voor 6,50 euro duur of niet voor NLse begrippen?
Prima prijs. Dat kosten ze in NL ook ongeveer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446734
Daarom voer ik ook meer 1 keer per dag, hier eten ze 200 tot 250 gram per dag, ik vind dat persoonlijk te kleine maaltijden worden als ik die in tweeen moet gaan dellen, dus ze krijgen hier 1 x 200 gram. Hier eten ze ook meestal 1 iets per dag dus het is of pens, of kopvlees, of kip. Nu met de pups erbij wordt er veel meer uit de vriezer gehaald en heb ik er dagen bij dat ze dus restanten eten en dan krijgen ze 200 ons van alles nog wat over is.
Door veronique
#446833
Nog eentje met hetzelfde probleem. Vita krijgt 'smorgens 50 gr. en 's avonds 150gr. Ik zou graag 2 maaltijden houden maar vind het dus niet makkelijk.
Het zijn zo'n kleine porties. Op papier vind ik het simpel maar in de praktiijk???
Ik zit hier straks meer te tellen of ze vanalles wel genoeg binnenkrijgt ???
Door tessa
#446836
Bij mij precies hetzelfde, ik zou dolgraag willen barfen maar mijn hondjes eten maar 100 gram carnibest per dag. Nu zal het met barf iets meer moeten zijn maar dan nog is het lastig dus krijgen ze af en toe een lap pens of een konijnen voorpoot, kippennek of vleugel en wacht ik maar totdat er weer een grotere hond bijkomt maar dat zal nog wel een tijdje duren :(
Door jon
#446859
Ik heb gisteren voor het eerst dus vleugel gegeven hem iets ingeknipt en hem vastgehouden toen ie vlak bij het bochtje was. Lhaki vindt dat laatste maar niets en liet hem toen liggen. Qua hoeveelheid, had ie toen net een mooi portie op, maar ik vind het een heel gedoe. Toch wil ik blijven proberen ook andere botten dan nekken te geven al is het op een dag in de week. Dat moet toch kunnen zonder al te veel met de verhoudingen in de knoei te raken.

Ik heb voor 1 kwartel 2 euro betaald dus 6 voor 6,50 lijkt mij een prima deal.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446980
Maar je hoeft niet strikt precies 100 gr te geven. hier krijgen ze de ene dag wat meer en de andere dag wat minder net zo het uitkomt.
Door veronique
#447338
sylvia schreef: Maar je hoeft niet strikt precies 100 gr te geven. hier krijgen ze de ene dag wat meer en de andere dag wat minder net zo het uitkomt.

Hebben ze de dag dat je minder geeft dan geen honger?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door