Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#445297
Ik hoor jullie hier praten over strotten en nekken hoe zien die eruit?
Kip, kalkoen en eendenekken ken ik al, zien die er ook zo uit(alleen groter) van grotere dieren?
Nekken zijn spiervlees juist?
En strotten ook of reken je dat bij de organen?
Gisteren een fax gestuurd naar enkele slachthuizen en poeliers, benieuwd of die ook gaan antwoorden.
Door Lizzy
#445765
Ik denk dat nekken van gevogelte niet te vergelijken zijn met nekken van grotere dieren. Die van grotere dieren hebben namelijk echt wervels (grote) en daarom heen zit veel meer spiervlees. Strot geef ik niet en heb ik nooit dus ik weet niet hoe dat eruit ziet....
Door Doedels
#446542
daydo schreef: Ik hoor jullie hier praten over strotten en nekken hoe zien die eruit?
Kip, kalkoen en eendenekken ken ik al, zien die er ook zo uit(alleen groter) van grotere dieren?
Nekken zijn spiervlees juist?
En strotten ook of reken je dat bij de organen?
Gisteren een fax gestuurd naar enkele slachthuizen en poeliers, benieuwd of die ook gaan antwoorden.
Strot is een stukje luchtpijp met kraakbeen van het strottehoofd en een homp rood spiervlees er omheen. Nek is een rijtje nekwervels met rood spiervlees er omheen. Ze lijken niet op nekken van gevogelte. Je kunt ze tot vleesbot rekenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door