Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#435154
Hoi,ben ik weer met een vraagje.
ik heb gisteravond mijn bestellingCb opgehaal en nu vertelde ik die mevrouw(verkooppunt van de cb)dat ik kippenekken had gekocht voor mijjn honden,maar omdat ze wist dat mijn honden alletwee nierpatienten zijn waarschuwde ze mij dat ik het niet teveel mag geven i.v.m. de calcium.Teveel zou niet goed zijn voor mijn nierpatientjes.
Ik mag ze toch wel 1 x per week kippenekken geven? Maar overal zit toch calcium in,kunnen ze er dan niet teveel van krijgen?
Door Lizzy
#435238
Ik zou echt niet weten waarom je geen kippennekken zou kunnen geven. Misschien kan ze uitleg geven waarom ze dat vindt? (want mij zegt het niks)
Door judith1967
#436618
Oh,nou ik zal het de volgende keer als ik er weer ben eens vragen wat ze precies bedoelde.Ik geef gewoon 1 x per weer 2 stukjes kippenek(zo groot zijn ze niet)Als ik het weet dan zal ik het hier neerzetten
Door 202spots
#436643
Misschien denkt ze net zoals zoveel anderen dat de kippennek veel botten heeft?
Ik was zelf eigenlijk ook verbaast hoor,maar er is dus echt wel MEER vlees dan botjes/werveltjes in de nek.

Afbeelding

groter:
http://www.barfclub.nl/92539489.jpg
Door judith1967
#443558
IK heb het nagevraag aan iemand anders(nietvan de cb)maar die had het over calciumvergiftiging :o.

Nou,heb ik vandaag weer kippenekken gehaald op de markt.Maar die vorige nekken daarzat wat minder vlees aan,(zoals plaatje nr1)maar aan deze zaten ech tvan die witte hompen,ik neem aan dat dat vet is?,ik heb het wel gegeven aan mijn honden vanavond,maar zou dat eigenlijk wel goed zijn die stukken (vet?) eraan.En ik vond deze ook wel wat scherpere botjes(stukjes) in zitten.

Ze hadden trouwens ook nog kipperuggen liggen en kippepoten,dus echt het voetje met de poten eraan vast,zou ik dat ook kunnen geven(kippenekken en die pootjes)
Wil tzt ook overgaan op eendenekken,maar waar zou ik die kunnen halen?
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 13 dec 2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#443583
Hier ook een nierpatient die lekker barft.
Ian Billinghurst geeft aan dat je pas de hoeveelheid botten moet gaan minderen in een ver gevorderd stadium van nierfalen.

Ik geef zelf ongeveer 25% bot. Bij de laatste bloedcontrole is op mijn verzoek ook gekeken naar calcium, phosphor, eiwitgehalte enz. Allemaal prima in orde!

Dus ik denk dat ze de klok wel heeft horen luiden......
Door judith1967
#443973
Niemand???? :(
Ik haal hem even omhoog,mss dat er iemand dit leest en mijn antwoord kan geven a.u.b :)


Nou,heb ik vandaag weer kippenekken gehaald op de markt.Maar die vorige nekken daarzat wat minder vlees aan,(zoals plaatje nr1)maar aan deze zaten ech tvan die witte hompen,ik neem aan dat dat vet is?,ik heb het wel gegeven aan mijn honden vanavond,maar zou dat eigenlijk wel goed zijn die stukken (vet?) eraan.

Ze hadden trouwens ook nog kipperuggen liggen en kippepoten,dus echt het voetje met de poten eraan vast,zou ik dat ook kunnen geven(kippenekken en die pootjes)
Wil tzt ook overgaan op eendenekken,maar waar zou ik die kunnen halen?
Door judith1967
#443974
judith1967 schreef: Niemand???? :(
Ik haal hem even omhoog,mss dat er iemand dit leest en mijn antwoord kan geven a.u.b :)


Nou,heb ik vandaag weer kippenekken gehaald op de markt.Maar die vorige nekken daarzat wat minder vlees aan,(zoals plaatje nr1)maar aan deze zaten ech tvan die witte hompen,ik neem aan dat dat vet is?,ik heb het wel gegeven aan mijn honden vanavond,maar zou dat eigenlijk wel goed zijn die stukken (vet?) eraan.

Ze hadden trouwens ook nog kipperuggen liggen en kippepoten,dus echt het voetje met de poten eraan vast,zou ik dat ook kunnen geven(kippenekken en die pootjes)
Wil tzt ook overgaan op eendenekken,maar waar zou ik die kunnen halen? Ik heb geen peolier in de buurt,helaas.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#444683
judith1967 schreef: Nou,heb ik vandaag weer kippenekken gehaald op de markt.Maar die vorige nekken daarzat wat minder vlees aan,(zoals plaatje nr1)maar aan deze zaten ech tvan die witte hompen,ik neem aan dat dat vet is?,ik heb het wel gegeven aan mijn honden vanavond,maar zou dat eigenlijk wel goed zijn die stukken (vet?) eraan.
Ik denk idd dat dat vet is, en vet is een hele goede energieleverancier voor de hond, dus ja, dat kun je rustig geven tenzij je hond makkelijk te dik wordt, dan snij je dat eraf.
Ze hadden trouwens ook nog kipperuggen liggen en kippepoten,dus echt het voetje met de poten eraan vast,zou ik dat ook kunnen geven(kippenekken en die pootjes)
Als het echt alleen de voetjes zijn zou ik die laten liggen, volgens mij hebben niet veel voedingswaarde :-\.
Wil tzt ook overgaan op eendenekken,maar waar zou ik die kunnen halen?
Poelier, maar ook via je CB verkooppunt, CB verkoopt nl ook eendennekken.
Door judith1967
#444971
He,bedankt,Nitus &Herder LOver ;D

Nou ,ze hadden gewoon een goede ontlasting van die kippenek,dus dat zit wel goed,gelukkig.En aanleg om dik te worden,nou Cairo krijgt nog beweging zat ,dus dat loopt ook wel los gelukkig ;) ;D

die kippepoot is gewoon een beetje,ja hoe omschrijf ik dat nou,zeg maar stukje enkel met de tenen eraan.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.


O,ik wist niet dat mijn Cb verkooppunt ook die eendenekken verkoopt,zal ik het de volgende keer eens aan haar vragen,er zit nml geen poelier in mijn buurtje.En Islam Center verkoopt het ook niet
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 15 dec 2005, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#445036
judith1967 schreef: die kippepoot is gewoon een beetje,ja hoe omschrijf ik dat nou,zeg maar stukje enkel met de tenen eraan.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Dat zijn kippenklauwtjes. Je kunt ze gewoon geven als bot. Verder zit er nog vel en pezen aan. Je zult het moeten combineren met spiervlees.
Door judith1967
#445056
Hoi Doedels,bedankt,zou ik het dus moeten combineren met runderpoulet(dat is toch ook spiervlees?),ja mss wel dom ,maar ik moet nog effes uitvogelen wat allemaal spiervlees is :-[ :-[Zowiezo is dat kopvlees,maar dat heb ik niet in huis.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 15 dec 2005, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door