Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Moniek_B.
#444031
Hallo allemaal,

Nog anderhalve week en dan kunnen we ons pupje ophalen! De eerste enting heeft ze dan gehad, en ben me nu aan het verdiepen in het vervolg...

De 9 weken enting laat ik al voorbij gaan, wacht zeker tot ze een week of 12-14 is. Dit op advies van een docente van me op de opleiding veterinaire natuurgeneeskunde. Ben 1e jaars, dus nog genoeg te leren ;)
Nu had ze het ook over eventueel een nosode.. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Groetjes,
Monique,
Charly, Belle én.. Aïsha...
Door Moniek_B.
#444618
Dank voor het opzoeken!
Ze is dus duidelijk geen voorstander, maar er wordt dus verschillend over gedacht. Enig idee waar ik de voorstanders kan vinden, zodat ik zelf de argumenten tegenover elkaar kan zetten en mijn conclusie kan trekken?

Hoe hebben jullie de entingen gedaan met pups?
Door Lizzy
#444622
Volgens mij is Wim pro nosodes:

Dierenartsenpraktijk Bio Mentor
Broekhem 65
6301 HE Valkenburg (LB)
Tel. 043-6011418
Fax 043-6013034
email: [email protected]
http://www.biomentor.org/

Mijn pup is bij 7 weken bij de fokker gevaccineerd. Op 9 weken heb ik een titersbepaling laten doen voor Parvo/Hondenziekte. Die was goed. Bij 12 weken heb ik helaaaaaas de cocktail gegeven (ik had liever Nobivac DHP gevaccineerd maar deze is in NL niet te krijgen. Wel in Belgie). Op 16 weken heeft ze haar 1ste Lepto enting gehad. Op 19 weken haar 2de.
Door Sennaruby
#444716
Ik heb ook nog een vraagje... Mijn hond is nu net een jaar geworden en moet in januari eigenlijk haar cocktailenting krijgen.... Maar nadat ik veel op deze site gelezen heb over vaccineren en de schadelijke gevolgen vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen, of wat jullie gedaan hebben met jullie honden toen die een jaar oud was. Bijvoorbeeld nog een keer alles enten en dan om de drie jaar, of heeft er iemand een ander/beter advies?!

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#444834
Als Linga 1 jaar is ga in een titersbepaling voor Parvo en Hondenziekte bij Tannetje laten doen. Als dat goed is, dan krijgt ze alleen de lepto-enting. Is Parvo en/of Hondenziekte niet goed, dan krijgt ze Nobivac Puppy DP (Distemper oftewel Hondenziekte en Parvo). Nobivac Puppy DP is ook geschikt voor volwassen honden dus. Een cocktail gaat er hier bij Linga nooit meer in.
Door Sennaruby
#444901
Dank je wel Lizzy!
En wanneer geef je, als Linga wel de DP-enting moet hebben, de lepto-enting?
Door Lizzy
#445332
Sennaruby schreef: Dank je wel Lizzy!
En wanneer geef je, als Linga wel de DP-enting moet hebben, de lepto-enting?
Oh, daar laat ik tenminste 1 maand tussen zitten.
Door Sennaruby
#445528
Ik kreeg toevallig net de jaarlijkse oproep van de dierenarts voor een enting en er stond alleen parvo+leptospirose op.... Had ik nou helemaal niet verwacht eigenlijk. Dus geen cocktail gelukkig, daar is ze misschien nu ook van afgestapt, of is dit gangbaar als je hond een jaar is ???
Door Lizzy
#445769
Sennaruby schreef: Ik kreeg toevallig net de jaarlijkse oproep van de dierenarts voor een enting en er stond alleen parvo+leptospirose op.... Had ik nou helemaal niet verwacht eigenlijk. Dus geen cocktail gelukkig, daar is ze misschien nu ook van afgestapt, of is dit gangbaar als je hond een jaar is ???
Dikke kans dat ze 1 keer per jaar Weil/Parvo ent (veel doen Weil/Para-Influenza) en om het jaar de cocktail. In mijn beleving nog veeeeels te veel maar je kunt haar gerust om haar nieuwe entschema vragen! (dat is vrij gebruikelijk tegenwoordig en ze doen allemaal wat anders ::)).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 dec 2005, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door java
#446196
Ook wij kregen een oproep voor de volledige inenting. Ik gebeld en overlegd: toen vond hij dat wij inderdaad dit jaar alleen voor parvo en weil moesten laten enten het het jaar daarop weer volledig !!
Ik vind het heel moeilijk omdat ik het een ingewikkeld verhaal vind. Of misschient is het angst dat onze woefkes iets overkomt....maar een ding is zeker ik neem niets meer zo klakkeloos aan van een DA...
Door Lizzy
#446242
Ik snap werkelijk niet hoe dierenartsen erbij komen dat Parvo ieder jaar gevaccineerd moet worden.... Als je dierenarts nou OOK nog eens met Nobivac vaccineert, dan zou ik hem (in jou plaats) zeggen dat hij vooral zijn vakliteratuur eens moet gaan lezen.
Door Sennaruby
#446783
Het is toch jammer dat er niet een bepaalde richtlijn is waar je je aan vast kunt houden voor het enten.... Senna die epilepsie heeft, ent ik niet meer, alleen nog rabiës vanwege de vakanties, en Ruby ben ik nog niet echt uit.... Jammer dat Tannetje zo ver weg woont, anders zou ik bij haar ook een titerbepaling laten doen... Ik ga me eerst nog maar eens wat meer verdiepen in alle hondenziektes denk ik....
Door Ellen Els en Nina
#470856
Tja, dat vind ik ook...jammer dat er geen richtlijnen zijn. Nu zit iedereen maar wat "te rommelen" (sorry voor het woord, niet negatief bedoeld) naar zijn eigen gevoel. En natuurlijk is dat gevoel belangrijk, maar ik heb absoluut geen kennis van al dit soort medische zaken en ik wil toch wel een besluit nemen dat op enige feiten is gebaseerd.
Nosodes...titers....Nobivac.... allemaal termen die me niets zeggen. Kent er iemand een site, artikel of topic hier, waar deze dingen worden toegelicht in Jip-en-Janneke-taal?
Door Sennaruby
#470895
Als je je er net in gaat verdiepen, lijkt het inderdaad allemaal abracadabra, maar gewoon blijven lezen hier en vragen blijven stellen, dan wordt het steeds duidelijker...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door