Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#443031
Ik kan aan fazantenkarkassen komen, volgens mij prima materiaal maar mijn honden vinden het echt niet lekker.
Zonde, vind ik. Maar goed, het ruikt erg sterk, anders dan anders.

Is dit bekend, is fazant iets wat meer honden niet lusten (net als duif) want dan koop ik het niet nog een keer namelijk.
Door aaltje
#443288
mijn hond lust ook geen fazant. Volgens mij is het de wildsmaak die ze niet moet. Tamme eend vind ze erg lekker, maar wilde..bah.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#443293
Mijn honden eten wel fazant, mits er geen veren meer aan zitten. Nadat de fazantkarkassen een succes waren dacht ik eens een hele fazant te geven. Moesten ze niet.
Met eend hetzelfde probleem.... :-\
Door bas rouge
#443354
Nou, ik koop het dan maar niet weer voorlopig. Ik vond het zelf ook heel apart ruiken, heel sterk... het zal de befaamde wildsmaak en -geur zijn.

Jammer wel, lijkt me gezond nml.
Door tom
#443505
Hoe gaat het gezegde?:
Wat de boer niet kent, eet die niet? ::)

En als goede oppertunist gaan ze natuulijk wachten tot wij 'baasjes' met het beste -gekende- kostje afkomen.
Kan je ze het kwalijk nemen ? ;D ;D
Door James
#443535
Nou in mijn verrassingspakket zat dus ook fazant. Allerlij overblijfsel, geen karkassen, maar wel nekjes, lever, hart, gevulde maagjes en de bekende eieren waarvan ik geen idee heb wat het zijn. Nieren misschien?

Maargoed, ze haalden hier ook hun neus ervoor op.... Erger nog, ze waren weer echt NEE aan het schudden >:( Ik maar jagen en zij maar weigeren.

Ik denk toch dat ik zowel eend als fazant maar in de vleesmolen ga doen en dat ik kleine hoeveelheden door het voer ga mengen. Kijken of ze er dan aan gaan wennen. Ze mogen best ergens hun neus voor ophalen, maar voor alles wat vreemd is.... grrrr
Mocht het niet lukken stuur ik je nog wel even een pb-tje voor de eend. Zou zonde zijn als er niemand van geniet...
Door bas rouge
#443768
James schreef: Nou in mijn verrassingspakket zat dus ook fazant. Allerlij overblijfsel, geen karkassen, maar wel nekjes, lever, hart, gevulde maagjes en de bekende eieren waarvan ik geen idee heb wat het zijn. Nieren misschien?

Mocht het niet lukken stuur ik je nog wel even een pb-tje voor de eend. Zou zonde zijn als er niemand van geniet...
Hij grossiert in fazant op het ogenblik volgens mij. Ik heb de mijne nog niet eerder zo ongemakkelijk zien kijken als vanochtend toen de fazant op hun menu bleek te staan.
Ik hoor het wel als je de eend verhuizen wilt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#443911
Oh, oh, ik begin hem te knijpen. :-\
Ik heb ook fazant besteld.....Maar Sanne lust wel duif, als ik het goed begrijp lusten jullie honden dat ook niet? In dat geval is er nog hoop.

En het hertenvlees willen ze dat wel eten?
Door tieneke
#443956
Hertenvlees zijn ze hier helemaal wild op,de eend met ingewanden etc moesten ze dus niet,konijn zijn ze ook niet weg van...ze eten het wel maar staan je echt aan te kijken van: wat heb je daar nu weer..nee he?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#443996
Er is dus nog hoop. Konijn en eend eten ze wel.
Ik wordt erg beniewd of hier de fazant zal worden gegeten!
Door Doedels
#445069
Hert, parelhoen en eend zijn ze hier heel enthousiast over. Duif eet de een wel en de ander niet. Ik heb nog fazant en konijn in de vriezer liggen. Ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door