Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maximus
#442526
Iemand ervaring in het geven van deze vissoort (het zijn van die hele kleine visjes die ook wij in zijn geheel op kunnen eten). Ik heb hier een kilo van in de vriezer liggen voor onszelf maar als Max het ook mag, ga ik het hem ook geven!
Door James
#443619
Is Spiering net zo gezond als Sardientjes? Of behoren Sardientjes tot vette vis en Spiering tot de magere, waardoor het minder toegevoegde waarde heeft?
Door Lizzy
#443900
Dit zegt Schmidt Zeevis erover:

Tot 28 cm. Heeft een frisse geur van verse groente. Kleine spiering frituren, grote in de koekenpan. Leeft in zoet en zout water. Wordt ook als aas gebruikt. Gezond vet helaas slechts 3%, eiwit 18%

Ik denk dat sardientjes wat gezond vet betreft dus beter zijn want daar zeggen ze over:

Sardien; het gezonde vetgehalte variëert van 8 tot 20%, het eiwitgehalte van 18 tot 22%
Gebruikersavatar
Door Binno
#443979
Ik heb ze onlangs nog spierinkjes gegeven, het waren echt heel kleine visjes van pakweg vijf, zes centimeter.
Shiba en Snow vonden het erg lekker, maar Binno heeft ze niet opgegeten... :-\
Door James
#443982
Dan maar net iets meer betalen voor de gezonde Sardientjes ;D

Ik vroeg het namelijk omdat ze op de markt voor 5 euro een hele kist vol verkochten. Een stuk goedkoper dan de Sardientjes dus.... Maar ja....
Door Debora
#444282
ja goed idee...ik ga ook eens op de markt kijken...als die dingen zo goedkoop zijn...gewoon voor de lekker dus eigenlijk..een snek ;D
Door maximus
#444731
ik ga ze vanavond geven samen met een groentenmix dus ben benieuwd!!
Door maximus
#445430
spiering: geen succes, hij vrat alles op maar spuugde de visjes weer naast zijn bak (en ik heb een lab :o) maar goed. Vrouwtje de visjes in de blender gedaan, rauw eitje erdoor en gepureerd en toen was het wel lekker (ach ja, je bent een verwende hond of niet ;D)
Door Ike
#445466
Kan ook zijn dat hij er aan moet wennen, Ike eet ook liever sardientjes maar na een paar keer spiering te hebben gegeven eet hij ze wel op!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door