Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#441604
Zo tot nu toe ben ik vandaag al zover gekomen dat ik
woensdag zalmkoppen kan halen
donderdag smuldier compleet
zaterdag de eendennekken, fazantennekken, hertenvlees en struisvogelvlees..
Vandaag had ik de groentenmix al gemaakt en ingevroren.

Nu moet ik dus alleen nog aan runderkopvlees of zoiets dergelijks komen... Das nog effe zoeken. ohja en vleesbotten...... ennuh ik moest nog iets volgens mij maar wat......... moet ik over nadenken hoor. VInd da tik tot nu toe al best ver ben maar ben er nog lang niet..... :D
Door Bullekes
#442386
heb al best veel vries ruimte hoor heb de vorige ongeveer 40 kilo vlees gehaald voor de doggies en heb nu zelfs nog 3 laden extra door niwue koelkast waar diepvries inzit :P hihiihihi ;D
Door jeanne
#443428
Bullekes schreef: Zo tot nu toe ben ik vandaag al zover gekomen dat ik
woensdag zalmkoppen kan halen
donderdag smuldier compleet
zaterdag de eendennekken, fazantennekken, hertenvlees en struisvogelvlees..
Vandaag had ik de groentenmix al gemaakt en ingevroren.

Nu moet ik dus alleen nog aan runderkopvlees of zoiets dergelijks komen... Das nog effe zoeken. ohja en vleesbotten...... ennuh ik moest nog iets volgens mij maar wat......... moet ik over nadenken hoor. VInd da tik tot nu toe al best ver ben maar ben er nog lang niet..... :D
hey, ik ga ook zaterdag naar Mill, toevallig!
en dat kopvlees, dat vragen we vrijdag gewoon aan de slager: haben sie auch kopf-fleisch vom rind??? ;D
mag ik vragen waar jij die zalmkoppen hebt gescoord?

ps. totootje doet het weer, accuwater was onder het nivo ;)
Door Bullekes
#443455
Heb zalmkoppen hier bij de vishandel gescoord en ook op de markt.. Op de markt moest ik 50 cent per stuk betalen (ook stom de ene woog 800 gram de andere 500 gram) en bij de visboer heb ik ze gratis meegekregen :) twee koppen van beide 400 gram :)
Door roefus
#443585
jeanne schreef: nou, hier op de markt keken ze me raar aan toen ik erom vroeg ???
De visboer op de markt (in Weert) keek mij ook raar aan, toen ik erom vroeg.
En DAT......terwijl ik toch ook nog 's heel netjes zalmmoten voor onszelf had gekocht.
Toen vroeg ik dus om 'zalmkoppen'........werd ik inderdaad 'raar' aangekeken.
Terwijl ik dat vroeger (op aanraden van de visboer, in mijn vorige woonplaats) zelfs vaak kocht om bouillon voor de bouillabaisse te trekken.
Tja.......raar aankijken.....en vervolgens 1 euro per kop vragen.
Dat was eenmalig......want daar trap ik dan óók nooit meer in.......
Zeg ik doodleuk....dat ik dan wel een hele zalm haal bij iemand anders.
Verdomme, denk dat ze het zootje normaal weg gooien.
Door Erna
#443625
roefus schreef:
Tja.......raar aankijken.....en vervolgens 1 euro per kop vragen.
Dat was eenmalig......want daar trap ik dan óók nooit meer in.......
Zeg ik doodleuk....dat ik dan wel een hele zalm haal bij iemand anders.
Verdomme, denk dat ze het zootje normaal weg gooien.
1 Euro per kop is een beetje de normale prijs denk ik. Met een beetje mazzel wegen die koppen toch al snel meer dan een pond.

Volgens onze filleerder worden de koppen nog vaak verkocht aan mensen die er inderdaad soep van trekken.
Door roefus
#443645
Erna schreef: 1 Euro per kop is een beetje de normale prijs denk ik. Met een beetje mazzel wegen die koppen toch al snel meer dan een pond.

Volgens onze filleerder worden de koppen nog vaak verkocht aan mensen die er inderdaad soep van trekken.
Tja......die koppen kunnen veel wegen....dat is ook zo.
Maarrrr..........einde markttijd.....pleuren ze ze mooi weg.....daar durf ik 'n zalmkop om door te slikken.
(nou ja.......da's overmoed :P :P :P )
Onthoud dit even: 'ik zal nooooooit meer een zalmkop kopen á 1 euro' .
En dit HONDERD keer.......dit zijn mijn 'eigen' strafregels.
Door tieneke
#443650
roefus schreef: Tja......die koppen kunnen veel wegen....dat is ook zo.
Maarrrr..........einde markttijd.....pleuren ze ze mooi weg.....daar durf ik 'n zalmkop om door te slikken.
En dit HONDERD keer.......dit zijn mijn 'eigen' strafregels.


Dit wil ik meemaken! :P ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#443652
roefus schreef: Tja......die koppen kunnen veel wegen....dat is ook zo.
Maarrrr..........einde markttijd.....pleuren ze ze mooi weg.....daar durf ik 'n zalmkop om door te slikken.
(nou ja.......da's overmoed :P :P :P )
Onthoud dit even: 'ik zal nooooooit meer een zalmkop kopen á 1 euro' .
En dit HONDERD keer.......dit zijn mijn 'eigen' strafregels.


Tegen sluitingstijd van de markt nog eens langsslenteren en langs de neus weg informeren of ze erg met die koppen verlegen zitten, dan wil je ze er wel vanaf helpen 8)
Door roefus
#443653
Kruimel schreef: Dan heb ik mazzel want ik betaal 1,50 voor 2 grote koppen en 2 dikke staarten :D
Pfffffffffffffffffffff.........................jij hebt gewoon altijd 'mazzel'.
Maar die 'commissie' is door je neus ;D ;D ;D ;D ;D
Door roefus
#443657
Kruimel schreef: Tegen sluitingstijd van de markt nog eens langsslenteren en langs de neus weg informeren of ze erg met die koppen verlegen zitten, dan wil je ze er wel vanaf helpen 8)
ik verdóm het om tegen 'sluitingstijd' te gaan....want dat doen álle 'schooiers'.
ik vind gewoon dat ze niet zo stom veel moeten vragen om een VISSENKOP...........
sorry....ik wind me even op :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door