Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#443035
Op zich gaat het erg goed.Het is me een apekop eerste klas.Steekt alles in haar bekkie en als je ff niet oplet vreet ze wel weer wat uit ;D
's nachts gaat het goed,nog 1 keer eruit om een uur of 3.Verder lekker doorslapen.
Nog wel diaree af en aan, 's ochtend meestal goed en daarna overdag weer wat diaree.Vanmorgen voor het eerst echt een barf poep en daarna nog wat slijmerig.
Ze vreet (eten doet ze niet) alles wat los en vast zit.
Vanmoregen voor het eerst eendenek gehad in z'n geheel ( wat een joekel :o) en die zou ze ff naar binnen schrokken,ze had hem al voor een kwart naar binnen en toen kokken.Dus maar vast gehouden en netjes laten kluiven.Toen ging het goed.
Vanmiddag krijgt ze wat orgaan van die bewuste Lidl eend en daarna wat pens,yoghurt,groentemix.Das denk ik wel weer genoeg afwisseling voor vandaag.
Die platgeslagen kippenekken zijn echt hap,slik,weg :o
Vanavond nog een kipkarkasje.Ik knip die voorste botjes eruit omdat ik ze toch wel wat dik vind.Of zal ik die maar laten voor wat het is en er niks aan doen,in z'n geheel geven en kijken hoe het gaat?
Door Lizzy
#443038
Pfffff, die kleine apekop van jou lijkt die kleine apekop van mij wel :o ::) ;D! Ik ben kleinere stukken vleesbot zoals karkas met de vleeshamer voor Linga gaan bewerken.... Dat vond ik toch minder eng. En ik gaf haar zoveel mogelijk stukken die ze niet in 1 keer naar binnen kon schrokken (heb je er nu beeld bij hoe ze die lamsrib in 1 keer naar binnen vrat?). Overigens schrokt ze nu nog steeds en ik vermoed dat het nooit meer over gaat..... Karkassen mep ik niet meer plat maar als ze er 1 keer op 'kauwt', dan is het veel. Maar goed, ze verteert het prima, dus ik laat haar maar....
Door Tarek
#443041
;D ja,ik heb beeld ;D
Ik zal dus ook die karkassen maar pletten.
Die nek kon ze ook niet in 1 keer naar binnen werken,maar probeerde het wel.Af en toe een keer kauwen en voor de rest schrokken maar ;D
Kan ik na een week ook beginen met geit oid?
Of kan ze dat nog niet weg krijgen? Het zijn natuurlijk grotere botten als nekken.
Door Lizzy
#443059
Tarek schreef: ;D ja,ik heb beeld ;D
Ik zal dus ook die karkassen maar pletten.
Die nek kon ze ook niet in 1 keer naar binnen werken,maar probeerde het wel.Af en toe een keer kauwen en voor de rest schrokken maar ;D
Kan ik na een week ook beginen met geit oid?
Of kan ze dat nog niet weg krijgen? Het zijn natuurlijk grotere botten als nekken.
Neem in ieder geval geitenbotten die ze niet naar binnen kan werken. Dus vooral GROTE stukken ;D. En laat haar maar gerust daar aan kluiven hoor! Linga vond dat ook schitterend, om met grote botten te 'vechten'! Zij kreeg dat bot overigens nog niet weg, maar ze lag er rustig 20 minuten aan te schrapen, sleuren en trekken (Linga was meer van het vlees van de botten halen). Haar zus Pleunie kreeg zulke botten al heel jong wel weg. Als jouw pup dat ook lukt, dan zou ik haar zeker niet teveel bot in 1 keer op laten eten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 dec 2005, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tarek
#445623
Weer een update en vraag.
Na twee dagen goed gepoept te hebben had ik haar gister ochtend een klein kippenlevertje gegeven met karkas en 1 ei,en ja hoor ....diaree. :o
Kan de lever dus nog niet of gewoon af en toe een stukje proberen?

Verder gingen de geiten ribben goed,het vlees eraf gegeten en wat bot maar grotendeels van de ribben bleven liggen en die heb ik dus maar weggegooid.
Was idd bang dat ze die enkele ribben ff naar binnen zou schuiven.
Hart(schaap) heeft ze ook al gehad,wat runder poulet,eend,pens(rund),yoghurt,fruit en groentes.Ook de kipkarkassen heb ik zo gegeven en ze kauwt die netjes.Ze zijn te groot om 1 in keer weg te schuiven. ;D

Hoe kan ik dus het beste de lever geven.Ik las in een berichtje van Kruimel dacht ik dat je bij diaree ook een beetje moet oppassen met groentes ??? omdat die soms ook een laxerende werking hebben.Misschien op de dag van lever geen groente geven?
Door Lizzy
#445762
Ik zou af en toe toch wat lever geven en daarna een lekker wat groter botje.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 dec 2005, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tarek
#445781
Ik heb een boven/dijbeen van schaap die geven?
Of iets anders?

Heb vandaag al 5 keer een schone deken gegeven >:( en maar ruimen :(
Naar buiten,niks doen behalve blaadjes,zand,stokjes en wat dies meer zij in haar bek steken en opvreten.Eenmaal binnen niet op de rubber mat in de draadkooi poepen,maar op het kleedje :-X :-X
Laatst gewijzigd door Tarek op vr 16 dec 2005, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#447412
nu ik dit zo lees,
Boy gaat geheid aan de race van lever
ik moet daar heel erg voorzichtig mee zijn .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door