Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ginny
#442754
hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, ik ben niet zo voor al die entingen, mijn oude hondje ent ik al jaren niet meer, net zoals mijn katten, nu heb ik weer een pup, en nu staat er in haar vaccinatie boekje dat ze de eerste enting met 7 weken heeft gehad en dat ze de 9 weken enting mag overslaan en dan met 12 a 13 weken de cocktail, nu heb ik op deze site daar al meer over gelezen en volgens mij begrijp ik daaruit, dat de 9 weken enting wel overgeslagen mag worden, nu wil ik wel het beste voor mijn pup, en ben iik ergens wel blij dat de 9 weken enting eruit mag, maar is dat dan ook echt zo...ze hebben van dag een bij de moeder goed gedronken en mams is goed ingeent, dan zou je zeggen dat ze goede antistoffen zouden moeten hebben, en dat ons pupje goed beschermd is...wat zouden jullie doen, ik ent liever de 9 weken enting niet.

groetjes simone
Door ginny
#442755
nog even aanvulling, ik fok raskatten, en ik ent mijn kittens pas voor het eerst met 11 a 12 weken, en daaran de nieuwe eigenaar met een week of 16 a 17, dat stuit helaas nog wel eens op onbegrip, omdat de meeste fokkers nog op 8 a 9 weken enten en dan weer op 11 a 12 weken, ik heb in het begin ook zo geeent, maar daardoor bijna een kitten verloren, sindsdien ben ik me er eens in gaan verdiepen en vandaar nu via dit schema enten, hoe denken jullie daarover, ik word er nl. eigenlijk zo moe van om me steeds maar in mijn ogen te verdedigen tegenover mensen, ik wil het beste voor mijn kittens en dat is denk ik enten op deze leeftijd.

groetjes simone
Door Lizzy
#442901
ginny schreef: hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, ik ben niet zo voor al die entingen, mijn oude hondje ent ik al jaren niet meer, net zoals mijn katten, nu heb ik weer een pup, en nu staat er in haar vaccinatie boekje dat ze de eerste enting met 7 weken heeft gehad en dat ze de 9 weken enting mag overslaan en dan met 12 a 13 weken de cocktail, nu heb ik op deze site daar al meer over gelezen en volgens mij begrijp ik daaruit, dat de 9 weken enting wel overgeslagen mag worden, nu wil ik wel het beste voor mijn pup, en ben iik ergens wel blij dat de 9 weken enting eruit mag, maar is dat dan ook echt zo...ze hebben van dag een bij de moeder goed gedronken en mams is goed ingeent, dan zou je zeggen dat ze goede antistoffen zouden moeten hebben, en dat ons pupje goed beschermd is...wat zouden jullie doen, ik ent liever de 9 weken enting niet.

groetjes simone
Wij hebben onze pup Linga niet op 9 weken laten enten. Wij hebben op 9 weken wel een titerbepaling laten doen om te kijken of ze nog voldoende antistoffen tegen parvo en hondenziekte had. Dat had ze. Op 12 weken heeft ze (helaas) de cocktail enting gehad (ik had liever Nobivac DHP gevaccineerd maar dat hebben ze niet in NL).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#442948
Wij krijgen binnenkort ook een pup die op een leeftijd van 6 weken geënt zal zijn. Wij willen hem daarna als ie 12 weken is laten titeren en aan de hand van die uitslag wel of niet vaccineren. Ik denk dus ook dat je de 9 weken enting rustig over kunt slaan.
Door ginny
#442969
Bedankt voor jullie reacties...ik sla de 9 weken enting over, dat staat nu vast voor mij, het teckeltje van mijn vriendin heeft met de 9 weken enting een shock gekregen, op het moment dat ze na de enting de praktijk uit lopen, pupje ademde niet meer, gelukkig zaten ze niet al in de auto, dus gelijk terug naar de DA, hij heeft het gered, dat wel, maar als je dit soort verhalen hoort, dan denk ik, entingen zijn nodig maar zulke kleine frummels al zo enten..vind het gewoon zielig, ook met mijn kittens, toen ik nog op jongere leeftijd enten, sommigen kittens hadden na de enting koorts, andere last van de gewrichten, en dus ook een kitten wat bijna is overleden, voor mij staat het nu ook vast dat ik niet meer onder de 10 weken ent, maar het is wel zo, dat als je dit uitlegt aan mensen, dat ze je aan kijken van waar heb je het over, de DA zegt heel anders, en dan lijkt het net of ik onzin zit te vertellen, dat is jammer dat er nog te weinig mensen bewust zijn van teveel enten. ik laat mijn pup enten met 12 weken en dan met een jaar nog eens, en dan om de 2 a 3 jaar, zo min mogelijk rotzooi in haar lijf...

groetjes simone
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door