Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#442552
Ik heb net twee zlamkoppen gehaald en heb ze er aan laten ruiken blijkbaar vonden ze het erg lekker ruiken ze waren niet van mij weg te slaan toen ik ze ging inpakken en in de vriezer ging doen. Maar die vis moet helaas nog 10 dagen in de vriezer mogen ze ook iets uit blik hebben ??? En zoja wat en waar moet ik opletten??? of kan ik iets vers halen wat ze wel mogen???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#442557
[quote="Bullekes"]
Ik heb net twee zlamkoppen gehaald en heb ze er aan laten ruiken blijkbaar vonden ze het erg lekker ruiken ze waren niet van mij weg te slaan toen ik ze ging inpakken en in de vriezer ging doen. Maar die vis moet helaas nog 10 dagen in de vriezer mogen ze ook iets uit blik hebben ??? En zoja wat en waar moet ik opletten??? of kan ik iets vers halen wat ze wel mogen???
[/quote]

Een zalmkop is niet echt een beginnerskopje. Een blikje mag om te beginnen, of een wat kleiner en zachter visje als wijting, sardientje, dat werk zo'n beetje. Geef je tonijn of sardien uit blik giet dan de olie af.
Door Lizzy
#442635
[quote="herder_lover"]
mag toch ook sardien uit blik op water?
[/quote]

Ja hoor, dat is ook prima!

Trouwens, zalm en makreel uit blik vinden ze hier ook erg lekker.... en wat ze ook geweldig vinden is haring in tomatensaus ::) ;D!
Door Bullekes
#442692
[quote="Angelique"]
Een zalmkop is niet echt een beginnerskopje. Een blikje mag om te beginnen, of een wat kleiner en zachter visje als wijting, sardientje, dat werk zo'n beetje. Geef je tonijn of sardien uit blik giet dan de olie af.
[/quote]

dus alle vis soorten uit blik mag??? want daar was ik beetje bang voor............. En waar olie opzit de olie afgieten visje ook beetje afspoelen??
Door Bullekes
#442695
Angelique schreef: Een zalmkop is niet echt een beginnerskopje.
En ik maar met angst overwinnen om zo'n enge kop te kopen nou ja hij moet toch eerst 10 dagen in de vriezer.... DAn ga ik maar wat in blik kopen want de visboer is net weg.... EN ze vinden vis toch wel lekker
Door Mevroi Kruim
#442727
Vis in blik is leuk voor het beginnen en voor het lekker. Het nadeel is dat het verhit is en meestal ookg ezouten. Dus als echte maaltijd is de zalmkop zeker wel geschikt, alleen moet je hem voor je bullekes misschien in kleinere stukken verdelen. Met de bijl ofzo 8)
Door Bullekes
#442775
Kruimel schreef: Vis in blik is leuk voor het beginnen en voor het lekker. Het nadeel is dat het verhit is en meestal ookg ezouten. Dus als echte maaltijd is de zalmkop zeker wel geschikt, alleen moet je hem voor je bullekes misschien in kleinere stukken verdelen. Met de bijl ofzo 8)
staat op verlanglijst inclusief hakblok 8)
Door roefus
#442844
Ik heb sinds zaterdag ook 4 van die zalmkoppen in de vriezer.
NOG erger......ik ben zo stom geweest om de kop van een zwaardvis te kopen, die ze daar hadden liggen.
Sjezus.....wat een joekel.
Ik heb geeneens een bijl......en ik griezel ervan als ik denk dat ik die koppen moet gaan splijten.
Pfff.....vliegt de zooi je zeker om je oren?
Bah, word er ff niet goed van.
Krijg de neiging om die kop van die zwaardvis van de week in de kliko te gooien.
Dat ding is zóóó log.....heb helemaal geen zin om te gaan hakken.....griezel........
Door Bullekes
#442850
roefus schreef: Ik heb sinds zaterdag ook 4 van die zalmkoppen in de vriezer.
NOG erger......ik ben zo stom geweest om de kop van een zwaardvis te kopen, die ze daar hadden liggen.
Sjezus.....wat een joekel.
Ik heb geeneens een bijl......en ik griezel ervan als ik denk dat ik die koppen moet gaan splijten.
Pfff.....vliegt de zooi je zeker om je oren?
Bah, word er ff niet goed van.
Krijg de neiging om die kop van die zwaardvis van de week in de kliko te gooien.
Dat ding is zóóó log.....heb helemaal geen zin om te gaan hakken.....griezel........

sorry maar kan het niet laten hihihihihihihihi ;D Ben dus niet de enigste... Maar kna je hem niet door hakelaar ofzo of vleesmolen ofoziets ???
Door tieneke
#442852
roefus schreef: Ik heb sinds zaterdag ook 4 van die zalmkoppen in de vriezer.
NOG erger......ik ben zo stom geweest om de kop van een zwaardvis te kopen, die ze daar hadden liggen.
Sjezus.....wat een joekel.
Ik heb geeneens een bijl......en ik griezel ervan als ik denk dat ik die koppen moet gaan splijten.
Pfff.....vliegt de zooi je zeker om je oren?
Bah, word er ff niet goed van.
Krijg de neiging om die kop van die zwaardvis van de week in de kliko te gooien.
Dat ding is zóóó log.....heb helemaal geen zin om te gaan hakken.....griezel........
Zo heeeee... die Roefus gaat nogal tekeer met zijn barf-inkopen ;D ;D
Niet weggooien hoor ;)
Door tieneke
#442854
Bullekes schreef: sorry maar kan het niet laten hihihihihihihihi ;D Ben dus niet de enigste... Maar kna je hem niet door hakelaar ofzo of vleesmolen ofoziets ???
Haahaaa..door de vleesmolen... ;D ;D
Hij meld zich meteen af als lid...denk ik.... :-\ ;D ;D
Door roefus
#442861
tieneke schreef: Zo heeeee... die Roefus gaat nogal tekeer met zijn barf-inkopen ;D ;D
Niet weggooien hoor ;)
Pfff......je weet niet wat je zégt..........
Ik moet nog éééééven nadenken, bahhh.....ik word er bij voorbaat niet goed van.

En moet je trouwens die Bullekens zien.....lag 'vrijdag' maar 'informatie' te vragen......
Begreep de procenten niet....tsjakka....
Ze is zo fanatiek als Robinson Crusoe.....binnen nóg eens 3 dagen begint ze een eigen slachterij...gedver....

Door 'de hakmolen' zegt ze......die vuile zwaardviskop zeker?
Sjee.....ik sterf tien doden tegelijk.
Door Bullekes
#443095
roefus schreef: Pfff......je weet niet wat je zégt..........
Ik moet nog éééééven nadenken, bahhh.....ik word er bij voorbaat niet goed van.

En moet je trouwens die Bullekens zien.....lag 'vrijdag' maar 'informatie' te vragen......
Begreep de procenten niet....tsjakka....
Ze is zo fanatiek als Robinson Crusoe.....binnen nóg eens 3 dagen begint ze een eigen slachterij...gedver....

Door 'de hakmolen' zegt ze......die vuile zwaardviskop zeker?
Sjee.....ik sterf tien doden tegelijk.
hihihihihihihi.. Ik zeg ook maar wat. Mijn zalmkoppen zijn prima gewicht heb er 3 van 400 gram en eetje helaas 800 gram die moet ook gehakt worden... Gelukkig mogen ze nog 10 dagen in de vriezer liggen voor ik daar aan begin hihi.. En fanatiek he.. JA en dan zeggen ze dat je niets over hebt voor je honden haha......


Maar we zijn ook nog niet zover hoor.. HEb nog steeds niet genoeg vlees..... geloof dat ik maar 2 vershillende vleessoorten heb, 1 vissoort, 2 verschillende organen, eend en fazentennekken en dan houdt het op hoor....
;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door