Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#44283
Hallo!!

Mijn alleseter eet normaal gesproken alles ;D ;D Maar de laatste tijd vind ze vis niet meer zo lekker. Zo had ze al een paar keer makreel uitgekotst. Dus heb ik weer sardientjes gekocht. Expres van de kleintje. Echt een one bite snack. Dat is een week of drie goed gegaan. Het kleine grut eet ze zo op, maar er zat vanavond een wat grotere tussen en die ging er niet van harte in. Nou nog niks aan de hand, want het interesseert me niet hoe ze het eet, als ze het maar eet. Maarr een uurtje later vloog de boel eruit...En zoals het een echte alleseter beaamt, at ze keurig haar kotsje weer op. ( Ze kotste het trouwens keurig naast haar etensbakje uit). Weer een uurtje later kwam het zooitje er weer uit...Nu helaas in haar mand. En weer heeft ze het opgegeten ;D Ze heeft het nu weer een paar uur binnen, dus ik denk niet dat het er weer uitkomt. Dit is voor Balou echt heel raar, want ze kan echt alles hebben zonder een spier te verrekken van paardenhoef tot schapenkop. Wat is dit? Het is maanden en maanden wel goed gegaan met de vis. Die by the way vers was.

groetjes Helen

PS Ik heb kwartels met kop erop gescoord ( veels te duur overigens), de snavel kan er gewoon aan blijven dacht ik zo. Of vergis ik me?
Laatst gewijzigd door Helen op za 24 jan 2004, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#44294
Hoi Helen, wij hebben de snavel eraan laten zitten (aan de kippen en duiven en kwartelkoppen).

Dan over de vis: zitten de organen er nog in bij de sardien? Zaten die bij de makreel er nog in? Zo ja: het kan zijn dat ze hier niet lekker van wordt. De organen van vissen bederven namelijk vliegensvlug! Dus soms lijkt de vis nog vers en zijn toch de organen niet lekker meer. Als dat het geval is, dan kan ik me voorstellen dat ze de ranzige troep eruit kotsen..... Geef je het met groente? Dat zou de boel een beetje kunnen neutraliseren...

Anway: probeer anders de organen er eens uit te halen om te kijken hoe dat gaat.

Groetjes, Lizzy
p.s., wel juppie he, vis uitkotsen in de mand :-X ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 24 jan 2004, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#44298
Lizzy schreef: Hoi Helen, wij hebben de snavel eraan laten zitten (aan de kippen en duiven en kwartelkoppen).

Dan over de vis: zitten de organen er nog in bij de sardien? Zaten die bij de makreel er nog in? Zo ja: het kan zijn dat ze hier niet lekker van wordt. De organen van vissen bederven namelijk vliegensvlug! Dus soms lijkt de vis nog vers en zijn toch de organen niet lekker meer. Als dat het geval is, dan kan ik me voorstellen dat ze de ranzige troep eruit kotsen..... Geef je het met groente? Dat zou de boel een beetje kunnen neutraliseren...

Anway: probeer anders de organen er eens uit te halen om te kijken hoe dat gaat.

Groetjes, Lizzy
p.s., wel juppie he, vis uitkotsen in de mand :-X ;D

Hoe snel is razendsnel. We hebben de vis om een uurtje of 13:00 gekocht. Was toen goed koud en er lag ijs tussen. En we waren om 17:00 thuis en toen hebben we het direct in de koelkast gelegd, maar het voelde nog goed koud aan. Kan het zo snel bederven?? Mm ik was zo blij dat die vissen uit het zakkie in het bakkie gingen, moet ik er toch aan pullekken....

groetjes Helen
Door Lizzy
#44301
Helen schreef:

Hoe snel is razendsnel. We hebben de vis om een uurtje of 13:00 gekocht. Was toen goed koud en er lag ijs tussen. En we waren om 17:00 thuis en toen hebben we het direct in de koelkast gelegd, maar het voelde nog goed koud aan. Kan het zo snel bederven?? Mm ik was zo blij dat die vissen uit het zakkie in het bakkie gingen, moet ik er toch aan pullekken....

groetjes Helen
Poeh, moeilijk.... hangt ook af van hoe vers ze werkelijk zijn. Die paar uurtjes van 13:00 uur tot 17:00 uur zal er niet teveel mis gegaan zijn. Maar ja, wat is er vOOr die tijd met de vis gebeurd.....?
Door Helen
#44305
Ik zou het niet weten. Ze liggen op de markt in grote bakken op ijs en met grote stukken ijs in die bakken...Ik koop ze daar al echt maanden en maanden. Dat is het rare...

groetjes Helen
Door Lizzy
#44310
Helen schreef: Ik zou het niet weten. Ze liggen op de markt in grote bakken op ijs en met grote stukken ijs in die bakken...Ik koop ze daar al echt maanden en maanden. Dat is het rare...

groetjes Helen
Mmm, nou dan kun je er vanuit gaan dat ze wel vers zijn, denk ik. Tja, dan weet ik het eigenlijk ook niet! Blijkbaar heeft ze toch ergens moeite met het verteren van de vissen... heeft ze ook moeite met witte vis?
Door oebaya
#44383
Mijn honden zijn makkelijke eters, alles vliegt erin, maar vis, ook witte, vliegt er net zo makkelijk weer uit. Het blijft alleen binnen als ik het licht kook. Zelfs alleen met heet water overgieten werkt niet.
Rauw wil het nog wel binnen blijven als ik het klein genoeg snij en met brood meng.
Ergens heb ik het gevoel, dat het iets met het eiwit in de vis is.
gr.
Nicolette
Door Helen
#44396
Oh, gelukkig is Balou niet de enige. Lizzy, ik heb nooit witte vis gegeven, dus ik zou het niet weten. Maar zelf denk ik niet dat het een verteringskwestie is, want dan zou ze ook met andere producten problemen moeten geven en haar ontlasting op vis is gewoon prima. Ik weet ook echt niet waar het aan ligt. Ik heb het nu als avondmaal gegeven. Dat is dus 200g. Ik zal het volgende week eens alleen een keer als ontbijt geven. 100g dus. Kijken of dat al scheelt. Wie weet ;)

groetjes Helen
Door Helen
#46107
Nou ondertussen heb ik ontdenkt dat ze het wel binnen houdt als de hele maaltijd niet uit vis bestaat, maar ongeveer de halve maaltijd en de andere helft gewoon uit vlees. Dat ga ik dus maar zo doen voortaan!!

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door