Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door illiepillie
#442460
Hallo,
Heb even een vraagje. Sterre is een dalmaatje van 14 weken. Ze is al begonnen met wisselen van haar tandjes.
Nu merk ik dat ze heel erg veel de behoefte heeft om te gaan kluiven. Nu zat ik er aan te denken om misschien ook wat te gaan barfen.. Maar wat zal goed voor haar zijn en wat mag ze allemaal wel en niet hebben aangezien ze nog maar 14 weken is.
Er zijn volgensmij zo veel mogenlijkheden en wil het zeker niet verkeerd doen.


Groetjes,
Ilse.
Door Lizzy
#442644
Wat eet Sterre nu?

BARF is fantastisch voor pups trouwens! Onze Linga is nu helemaal uitgewisseld. Ik ben gewend dat pups tijdens het wisselen behooooorlijk uit hun straatje stinken. Nou, niet als je barft! Linga heeft werkelijk zelfs in die tijd naar bosviooltjes uit haar kleine bekkie geroken ;D! (en het is echt waar hoor, geen geintje).
Door illiepillie
#442691
Sterre krijgt nu carnibest. Dus versvlees is ze wel gewent.
Ze eet wel heel erg snel. Van kauwen heeft ze geloof ik nog nooit gehoord :)

Ik weet niet wat een pup allemaal wel en niet mag.. En zo aan jou te horen lijkt het me wel wat...
Door Lizzy
#442795
[quote="illiepillie"]
Sterre krijgt nu carnibest. Dus versvlees is ze wel gewent.
Ze eet wel heel erg snel. Van kauwen heeft ze geloof ik nog nooit gehoord :)

Ik weet niet wat een pup allemaal wel en niet mag.. En zo aan jou te horen lijkt het me wel wat...

[/quote]

Om met je pup te gaan barfen vereist het wel van je dat je je in de materie verdiept. Ik heb hier een beginners-topic geprobeerd te maken: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

En hier kun je het menu van Linga vinden. Er staat dat we 40% vleesbotten voeren maar dat varieert van 40% tot 50% vleesbotten: http://www.barfclub.nl/linga/barf_ervar ... _linga.htm

Hiermee wil ik je overigens niet aanmoedigen om het menu van Linga te copieren. Het is (denk ik) beter om te kijken welke ingredienten jij kunt krijgen in jouw omgeving en dat samen met de kennis die je hebt op gedaan over het zelf samenstellen een menu samen te stellen voor jouw eigen Sterre!

En qua beginnersbotje: ik denk dat je het beste kunt beginnen met kippennekken, eendennekken en als dat lekker verteerd uitbreiden naar andere vleesbotten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door