Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door richard
#442389
Twee weken geleden hebben wij een van onze teven laten dekken in Denemarken. Wij hebben hier meteen een weekje vakantie aan vast geplakt. Om practische redenen zijn wij toen overgestapt op versvlees. Ging prima, gewoon bevroren in een koelbox meegenomen.

Wat ons na enige dagen begon op te vallen is dat beide dames minder uit hun bek gingen stinken. Een van hun had altijd een beetje een 'lijfluchtje' over zich. Ook dit werd minder.
Na deze week hebben wij de versvleesvoeding eens doorgezet. Gevolg; beide ruiken fris uit de bek en de lijflucht van de betreffende hond is volledig weg!

Iemand een idee hoe dit kan? Ons bevalt dit namelijk wel.

richard
Door Lizzy
#442390
Ik ben zeer benieuwd naar wat je gaf en wat je nu geeft. Want hier was het namelijk overduidelijk andersom (ze roken veel sterker toen ze versvlees kregen).
Door richard
#442415
Globaal; maandag donderdag kippenvleugels, karkassen en/of nekken, woensdag vis (meestal sardines), duif of ander lux gevogelte op zaterdag (wat de poelier niet meer kan invriezen krijg ik voor weinig mee), dinsdag lamsribben, zondags meestal kip en het wekelijkse bot. Hiernaast natuurlijk groente, fruit en zuivel, maar ik ga er van uit dat het daar niet aan zal liggen. Persoonlijk ga ik er van uit dat kip (hetgeen bijna 50% van hun vlees voedsel bedraagt) de boosdoener is.
Verder heb ik het idee dat het niet aan de bek ligt, maar vanuit de maag komt. De gebitten zijn brandschoon. Het is echt niet te harden in ieder geval.... :o

richard
Door Lizzy
#442419
Hoeveel % groente en fruit geef je? En wat zit er zo ongeveer in die mixen?

Bedoel je dat kip de helft van de vleesbotten beslaat of bedoel je dat het de helft van de totale voeding beslaat?
Door richard
#442428
procentueel ongeveer een dikke 15% (met tussendoorhapjes). Meestal bestaande uit; lof, peen, courgette, komkommer, alfalfa, sla en wat tussendoor voorhande is. Als tussendoortjes; komkommer, stukjes paprika en tomaat (nachtschade, maar vinden ze nu eenmaal lekker).
Kip is ongeveer tot 35% van hun vleesvoeding (zonder bot zeg maar over). De rest is ongeveer 20% overige. Aan totaal bot kom ik ongeveer tot 30%. Zuivel zal ongeveer 10% zijn, inclusief ei.

ehmm...
kun je het nog volgen..

richard
Door richard
#442437
PS: dit was overigens voordat wij het ochtend barfen voor versvlees vervingen. In stank is er echter weinig veranderd.

richard
Door Lizzy
#442528
[quote="richard"]
procentueel ongeveer een dikke 15% (met tussendoorhapjes). Meestal bestaande uit; lof, peen, courgette, komkommer, alfalfa, sla en wat tussendoor voorhande is. Als tussendoortjes; komkommer, stukjes paprika en tomaat (nachtschade, maar vinden ze nu eenmaal lekker).
Kip is ongeveer tot 35% van hun vleesvoeding (zonder bot zeg maar over). De rest is ongeveer 20% overige. Aan totaal bot kom ik ongeveer tot 30%. Zuivel zal ongeveer 10% zijn, inclusief ei.

ehmm...
kun je het nog volgen..

richard
[/quote]

Nee ;D

Misschien moet je ze eens een tijdje wat minder groente geven. Vreemd genoeg heb ik hier namelijk meegemaakt dat mijn honden een beetje gingen ruiken en toen ik het percentage groente verminderde, was het over. Wat je ook nog eens zou kunnen geven (als reinigingskuurtje) is chlorella. Maar hoeveel vleesbot geef je nou in totaal en hoeveel daarvan is kip?
Door Erna
#454958
Richard, we hebben het door de telefoon al even besproken maar wellicht heeft iemand anders er ook nog iets aan.

Volgens mij ligt het aan de combinatie van fruit en groente die je ze geeft. Vaak gaat dat niet samen en zul je dit apart moeten geven.
Door Lizzy
#455176
[quote="Bianca"]
I.v.m. gisting bedoel je Erna?
[/quote]

Ik ben Erna niet maar het antwoord is ja ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door