Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#442398
Oke ik lees overal over gereedschap heb ook al foto's gezien van desbetreffende dingen maar zijn dit nou gewone gereedschappne van de praxis of speciaal.

Wnat tja als ik dadleijk eendennekken heb wil ik die niet met de hamer waar ik ook de spijkers mee in de muur sla kapot slaan denk niet dat dat erg fris is ....

Kan ik van lijstje maken voor de kerstman wat ik hebben wil hihihihih.....
Door Mevroi Kruim
#442418
;D ;D ;D ;D
Er ZIJN van die mensen die speciale vleeshamertjes, bijltjes en wat dies meer zij aanschaffen.
De krenten onder ons (ik dus) behelpen zich met de gewone snoeischaren, en hamers uit de gereedschapskist. Afwassen met gewoon heet sopje en brandschoon, dus geen probleem.
Trouwens, dat pletten doe je in het begin, latger hoeft dat meestal niet meer.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#442435
Hier gaat de snoeischaar, en toen ik de hamer nog gebruikte, ook de hamer, gewoon in de vaatwasser!
Door Lizzy
#442646
Ik ben zo iemand die speciaal gereedschap heeft voor de hondjes ;D. Een heb een keukenschaar van de Albert Heijn, een roestvrijstalen vleeshamer, snoeischaar (Intratuin), tangetje (Gamma), vleesmessen om uit benen (VEN).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#442663
Ik heb alleen een goed uitbeen mes, een vleesmes en een flinke bijl. Vraag wel degelijk spul aan de kerstman, want dat is het halve werk. Neem er ook een aanzetstaal bij, dat houd je messen lekker scherp.
Door geer
#442666
Ik heb alleen een keukenbijl...maar daar hak ik, naast de botten, ook gewoon de andijvie mee... Verder gebruik ik eigenlijk nooit gereedschap; ik mep ook eigenlijk nooit iets plat. Mocht ik iets plat moeten meppen, dan duik ik even in de humane kist ;)
Door Lizzy
#442681
Oh ja, verhip! We hebben ook een bijl! Om stukken bot mee in porties te verdelen. Ik sloeg overigens alleen dingen plat voor Linga, toen ze nog baby was. En de snoeischaar en keukenschaar gebruik ik echt om hele 'prooidieren' mee onder te verdelen in porties.
Door ziggy
#442723
Opletten bij de afwas: hoe heter het water dat je gebruikt hoe sneller je roestvorming krijgt op de snede.
Niet vergeten je snij- en hakgerief regelmatig te ontsmetten met vb. Dettol.
Groet,
Vic.
Door Erna
#442728
Wij hebben 3 speciale vleesmessen voor het hondenvoer, en een grote hakbijl en een aanzetstaal.

Ook de keukenschaar, snoeischaar en de gewone hamer worden zo nu en dan gebruikt. Onze spijkers vinden dat niet erg.

Het speciale gereedschap voor de honden is zonder naden e.d. zodat we niet bang hoeven te zijn voor roestvorming. Er zit zelfs levenslange garantie op die messen op breuk.
Door Dtje
#442800
Voor Mien heb ik geen gereedschap nodig; het complete assortiment zit in haar bekkie ;D.
Voor pens gebruik ik de keuken schaar. Ze mag maar een halve, en pens knippen is makkelijker dan snijden. Daarna gaat schaar in Truus (zo heet hier de afwasmachine, sorry Truus! ;D).
Door roefus
#442837
Had nog geen materiaal gebruikt.......
Maar vandaag voor het eerst de 'snoeischaar'.....voor El Catto...om wat van die 'kipdingen' door te knippen.
Snoeischaar netjes met een heet sopje afgewassen.
Nou HOOP ik maar dat er geen 'enge bacteriën' aan blijven hangen....zodat straks de struiken ziek worden, haha.
Door Borke
#442867
Een hakblok, een hakmes, een keukenschaar, een snoeischaar en Leo met en ijzerzaag, dat is het wel zo'n beetje hier.

Voornaamste gereedschap is echter het gebit van Borke ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door