Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#442041
Ben nu al zo gauw een maandje aan het barfen en eigenlijk gaat het heel goed, kip, lam, kalf, geit, organen en groente- en fruitmix, het gaat er allemaal in, behalve bepaalde botten dus. Had de woef laatst al geitennek op gekotst, vanavond gebeurde hetzelfde met het eenkarkas, hij zat weer zo tweifelend te eten net als met de geitennek en hup het kwam er allemaal weer uit. Ik zal dus een vleesmolen aan moeten schaffen dus wie weet een goed merk, welke grootte moet ik hebben en op hoeveel euro's moet ik rekenen? :P :-\ ::)
Door Lizzy
#442104
Het is nog maar de vraag of hij moeite heeft met de botten, denk ik. Zo vind Pinkel eendenvlees (en dus ook de botten) gewoon niet om te kanen! Zij spuugt het ook pardoes weer uit. ze doet hetzelfde met veel vissoorten, met parelhoen en met konijn. En duif. En lever (behalve biologische lever) En als ik dit zou malen : dan zou ze het nog steeds niet te happen vinden en uitkotsen.....
Door Lizzy
#442106
De meeste botten van gevogelte zijn te malen met een handmolen (vrij zwaar) of electrische vleesmolen. Harde botten van grotere dieren zijn in beide molens niet te malen... Ik heb 1 keer geprobeerd om lamsrib te malen in een handmolen en dat is niet gelukt. In een electrische zou direct de motor doorfikken :o!
Door Kynida
#442317
Maar geitenvlees eet mijn woef zonder mankeren op, ook in combinatie met orgaan, zolang er maar geen bot in zit, want dat spuugde hij dus weer uit. :-X
Door Lizzy
#442319
Chicken schreef: Maar geitenvlees eet mijn woef zonder mankeren op, ook in combinatie met orgaan, zolang er maar geen bot in zit, want dat spuugde hij dus weer uit. :-X
Aha. Nou, geitenbot krijg je nooit gemalen dus ik zou me de moeite toch besparen als ik jou was....

(Vreemd hoor!).
Door Kynida
#442322
Ik heb even gekeken, maar de vleesmolens staan er niet meer bij, bij vraag en aanbod. Kan iemand mij nog wat informatie verschaffen? ???
Door Borke
#442334
Heb je al eens geitenrib geprobeerd.
Degene die ik bij het islam centrum koop zijn deels hard, maar aan de andere kant van de ribbenkast zijn ze veel zachter.
Door Kynida
#443255
Bedankt voor de link, Lizzy, misschien kan ik proberen die eendkarkas er doorheen te krijgen op de een of andere manier :P. Geitenribben heb ik nog niet geprobeerd, weet je wat het is, het is zo zonde als hij het vervolgens weer uitspuugd, heeft hij nog niks binnen en het is zonde van de ribben, maarja toch maar eens proberen. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door