Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#440948
Vandaag had Joey weer een barf dagje, meestal eet hij gewoon carnibest maar zo'n 2 keer per week is het echt feest. Ik had nog een sucadelapje van onszelf over en die kreeg hij. Hij heeft een stuk van zo'n 100 gram zonder stuk te kauwen naar binnen gegrokt, 3 keer weer uitgekotst en weer naar binnen gewerkt tot het goed zat ::)
Daarna heeft hij nog wat lamsribben gehad. Na ongeveer een half uur uitbuiken begon hij te kotsen. En hij heeft het weer opgegeten :P
Net, een 2 uur later begon ie weer te kotsen, nu duurde het even voor het er uit kwam, en was het al wat bruiner :-X Ik herkende daar nu weer de sucadelap tussen, in zn geheel. Kennelijk lag die toch wat zwaarder op de maag, meestal maak ik het voor hem in stukken, maar ik dacht ik geef het heel, kijken wat ie er mee doet.
Hij begon wederom het kwakje weer op te eten, zal wel denken 'gosh, das zonde' , maar at om de sucadelap heen. Ik liep naar de keuken om een plasticzakje te halen om het weg te pakken en ik kwam terug en weg was het alweer :o
Hopen dat ie het nu binnenhoud en vannacht niet op mn bed er weer uitkotst :-X :-X
Is een groot stuk vlees nou zoveel lastiger te verteren als een aan gort gesneden stuk??! En kan het kwaad?
Door Dtje
#440951
Jojo schreef: Hopen dat ie het nu binnenhoud en vannacht niet op mn bed er weer uitkotst :-X :-X
Jawel bij voorkeur op je kussen ;D
Door dogsunlimited
#440953
Nee, kan geen kwaad. Ik herken dat heel erg van Stanley. Die had dat ook met grote stukken rund/kalf. Ik snijd het wel in wat minder grotere stukken en dan gaat het goed.
Door tieneke
#440958
Gewoon iets kleiner snijden en als dat goed gaat iedere keer wat groter geven,hier krijgen ze circa 800 gram pens per keer per nollebak en soms als ze in the mood zijn gaat de lap in enkele seconden naar binnen....zonder gekots ;D
Door Nelly
#441094
Grote stukken vlees is zelfs veel beter dan kleine stukjes of gemalen vlees. Dat ze het uitkotsen en weer opeten komt wel vaker voor. Ik denk dat ze dan gewoon te schrokkerig hebben gegeten.
Door Jojo
#441199
Nou, hij heeft vannacht dus nogmaals gekotst, IN mijn bed ::) Dus ik om half vier vannacht kots ruimen (hij hielp gelukkig zelf al weer mee ;)) en het bed verschonen want hij lag natuurlijk weer onder de deken, de kouwkleum. Hij zal er niet even voor naar de bedrand toekruipen >:(
En vannochtend om 10 uur begon ie wéér :-\ maar toen kwam er nog maar een heeeel klein kwakje uit. Heb hem maar een pilletje okugest gegeven om zn maag tot rust te laten komen en mezelf plechtig beloofd zijn vlees voortaan weer in stukjes te snijden ;D
Door Jojo
#441201
Nelly schreef: Grote stukken vlees is zelfs veel beter dan kleine stukjes of gemalen vlees.
Na deze ervaring kan ik het me niet meer voorstellen.....
Laatst gewijzigd door Jojo op za 10 dec 2005, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#441268
ik denk dat als hij ziek was geweest hij het niet steeds weer opgegeten had ???
Hij had vanochtend een prima drol maar dat is vast nog niet van het eten dattie gisteravond heeft gehad......
Na de okugest niet meer gekotst en net met veel smaak een rijstewafel gegeten.... we zien wel wat de dag brengt.
Door Jojo
#441269
Sofie schreef: Raar dat die zoveel kotst...en dat allemaal door een groter stukje vlees...? ???
ja, vreemd, maar kennelijk viel die als een blok steen in zn maag ???
Door ~Joke~
#441349
Mijn jongste hond kotst te grote stukken vlees ook uit; ze verdraagt het gewoon niet. Als ik het iets kleiner snijdt is het ok.
Door tieneke
#441446
sylvia schreef: Als je hond zo kotst op grote stukken dan zou ik de stukken gewoon wat kleiner maken
Zeker als ie een paar ker per nacht je bed onderkotst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door