Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#440643
Wat is nu het verschil tussen visolie, zalmolie en levertraan :-\
Zalmolie vind ik toch vrij duur vergeleken met levertraan.
1l levertraan 16,95euro
1l zalmolie 21,25 euro

Visolie heb ik nog niet gevonden :-\
Ik heb hier wel al gelezen dat ze capsules verkopen bij HEMA hoeveel kosten die?
Door Peet
#440647
Zalmolie en visolie bevatten beide omega 3 en 6. De zalmolie is vaak duurder. Levertraan geef ik nooit.

Ik zou gewoon naar de DA Drogist, het Kruidvat of de Hema gaan en daar een potje visolie capsules halen. Die kosten daar zo tussen de 5 en 9 euro, afhankelijk van of je het huismerk neemt of een andere variant.
Door Lizzy
#440697
Levertraanolie wordt gemaakt van de levers van kabeljauw. Het bevat heel erg veel vitamine A en D. En ook bevat het omega 3 vetzuren. Maar, als omega 3 vetzuur leverancier vind ik het niks, aangezien het dus veel vitamine A en D bevat en deze vitamines zijn gemakkelijk over te doseren.
Door Bullekes
#440937
Ik heb weleens visolie capsules van het huismerk van savers gekocht geloof 3 euro
Door roefus
#442826
Ik ben op zoek gegaan naar 'visolie'.
Het zijn volgens mij allemaal capsules..toch?
Vraag in deze is: hoeveel capsules moet je dan ongeveer geven per week (en per kilo hond) ?
Door roefus
#442827
Bullekes schreef: Ik heb weleens visolie capsules van het huismerk van savers gekocht geloof 3 euro
Bij welke winkel koop je die dan?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#442917
roefus schreef: Ik ben op zoek gegaan naar 'visolie'.
Het zijn volgens mij allemaal capsules..toch?
Vraag in deze is: hoeveel capsules moet je dan ongeveer geven per week (en per kilo hond) ?
Visolie is volgens mij ook in flessen te koop :-\, van zalmolie weet ik dat zeker. Voor de dosering kijk altijd naar de dosering voor volwassenen (mensen dan hè ;)), en deel dat voor mijn hond (35 kilo) door 2. Voor een hond van 20 kilo zou ik het door 3 delen. Als je regelmatig vette vis aan je hond geeft is het niet noodzakelijk om visolie toe te voegen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#442919
daydo schreef: Visolie heb ik nog niet gevonden :-\
Ik heb hier wel al gelezen dat ze capsules verkopen bij HEMA hoeveel kosten die?
Ik heb de visolie van de HEMA in de aanbieding gekocht (hier zit ook een beetje Borage olie in), 100 softgels voor 8 euro, wat de normale prijs is weet ik niet meer precies, ik dacht rond de 12 euro.
Door Bullekes
#443209
roefus schreef: Bij welke winkel koop je die dan?
Savers is de winkel hihihi ;)
Door roefus
#443247
Bullekes schreef: Savers is de winkel hihihi ;)

Pffffffffffffff..........ja, die ken ik dus niet.
Dan wordt het maar Hema of Kruidvat, weet ik veel........ ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door