Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#437808
Vita's eerste echte barfmaaltijd viel eigenlijk een beetje tegen.
Heb haar eerst een groentemixje gegeven (van witloof, peterselie, knolselder, princesseboontjes, pompoen, wortel, bloemkool, van dit alles een klein beetje).
Nou dat vond ze dus héél lekker. Ze likte de bodem bijna uit het potje.
Daarna een stukje lever en een niertje van konijn. Daar moest ze dus niks van weten. Keek mij zo aan van: wat schotel jij mij hier voor ??? eens snuffelen, toch maar een hapje? Nee hoor, eet het zelf maar op. :(
Het stuk konijnenborst met been vond ze toch te eten.
(Ze eet toch liever kippeboutjes maar ik dacht, het mag ook eens iets anders zijn)

Ik heb nog een vraagje. Daar ik aan geen verse pens geraak, krijgt Vita gedroogde pensstaafjes. Hoort dit bij tafelrestjes, of waar plaats ik dat?
Hoeveel mag ze daarvan eten, ze is er verzot op.
Laatst gewijzigd door veronique op ma 05 dec 2005, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantien
#437814
Hoi Veronique

Die van mij eet ook geen nieren, maar als ik het ergens door heen draai dan lust hij het nog wel eens.

Volgens mij kun je wanneer je de pensstaafjes droog geeft het ook zien als snack of beloning. Daar gebruik ik ze altijd voor. Maar als je andere organen geeft dan is pens niet perse nodig denk ik.

Er zit bij jou geen islamitsche slager waar je het eventueel aan zou kunnen vragen?

Succes er mee

Groeten Jantien
Door Nelly
#438100
Organen zoals lever en nier moeten veel honden leren eten, je kunt dat bevorderen door er wat heet water over te gieten, hoewel er honden zijn die het nooit zullen willen eten. Gedroogde pensstaafjes zie ik als beloning en niet als voedsel. Kun je niet in een dsz gemalen, bevroren pens krijgen?
Door Lizzy
#438139
Ik denk dat als je je honden nier en lever wilt geven (de meeste honden zijn daar niet direct dol op) dat je het beste deze in kleine stukjes kunt knippen/snijden en dat kunt mengen met de groentemix en bijv. wat vlees of wat yoghurt.

Pensstaafjes vallen nergens onder. Dit kun je zien als een snoepje, maar niet als eten.

Kun je ook niet aan pens bijv. van Duck komen?
Door veronique
#438162
Duck heeft inderdaad pens, ik heb haar die al eens gegeven maar dan had ze dunne ontlasting.
Zal vanavond de lever eens fijn snijden en onder de groentenmix doen.
Door veronique
#438677
Vanavond dus lever heel fijn gesneden en onder groentmix gedaan. Nee hoor, liet alles staan :(
Dan maar alleen groentemix gegeven en dat was in enkele seconden binnen. Daarna kippebout met vlees aan. Dat luste ze wel maar ja dat kent ze al.
Zal toch nog iets moeten vinden om haar lever te doen eten want dat hebben ze wel echt nodig hé.
Door Lizzy
#438922
veronique schreef: Vanavond dus lever heel fijn gesneden en onder groentmix gedaan. Nee hoor, liet alles staan :(
Dan maar alleen groentemix gegeven en dat was in enkele seconden binnen. Daarna kippebout met vlees aan. Dat luste ze wel maar ja dat kent ze al.
Zal toch nog iets moeten vinden om haar lever te doen eten want dat hebben ze wel echt nodig hé.
Het wil nog wel eens helpen om de lever te overgieten met gekookt water of licht aan te bakken of te mengen met pens..... Maar veel honden trutten met lever. Ik vind wel dat ze het nodig hebben ja. Het hoeft heus niet zo heel veel te zijn, maar eens per week wat lever is wel goed voor de vitamientjes (vooral A).
Door veronique
#439495
Bedankt voor de tips.
Als ik tijd heb ga ik eens naar de poulier om kippelever.
Is misschien een andere smaak en dan overgieten met heet water en... dan maar duimen dat ze het eet.
Voor de rest gaat het prima en ik vind het wel plezant.
Vita kijkt ook al van... wat zou er nu in mijn bakje liggen.
Mijn man bracht vandaag zelfs al wat lekker vleesje mee voor Vita van de slager, zelfs hij vindt het leuk om uit te vissen wat goed is voor ons hondje.
Laatst gewijzigd door veronique op wo 07 dec 2005, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#439512
veronique schreef: Vanavond dus lever heel fijn gesneden en onder groentmix gedaan. .
Alles lekker door elkaar roeren!! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#439659
Ik zou niet te veel lever gaan voeren hoor Veronique.
Ga eens naar de slachterij in Antwerpen en kijk daar eens of je kopvlees kunt kopen en pens, ik zou daar gewoon langs gaan (niet bellen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door