Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#438729
Voor groenten geldt dus dat je ze moet pureren omdat de honden zelf de harde celwand niet kunnen afbreken. Maar geldt dit eigenlijk ook voor fruit? Of mag je dit gewoon zo in stukjes geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#438748
Hier trekken ze zelf het fruit zo van de boom af, dus als ik aan het pureren ben dan wil ik nog wel eens wat fruit meenemen, maar noodzakelijk is het volgens mij niet.
Door Madame
#438907
Hier krijgen ze bijna dagelijks een stuk fruit. Dit geef ik als alternatief voor een hondenkoekje. Zo lekker even iets tussendoor.
Van een appel, banaan of annanas, bramen, frambozen, zie je ik in de ontlasting niks terug. Maar als ze dus sinaasappel, mandarijn, grapefruit of citroen op hebben zie je dat dus wel.

Maar ik blijf het als tussendoortje lekker zo geven, ze vinden het heerlijk.
Door Borke
#439116
Als ik met mijn juicer vruchtensap voor mezelf maak van appel of peer, dan krijgt Borke de pulp daarvan. Ik was de vruchten van buiten dan wel eerst goed schoon en haal de klokhuizen en steeltjes er uit.
Door 202spots
#439121
Sofie schreef: Voor groenten geldt dus dat je ze moet pureren omdat de honden zelf de harde celwand niet kunnen afbreken. Maar geldt dit eigenlijk ook voor fruit? Of mag je dit gewoon zo in stukjes geven?
De meeste fruit is te groot om in 1 keer door te slikken, en moet je dus wel in stukjes snijden of in stukken bijten, en daarmee word automaties de celwand verbroken om bij de vruchtvlees te komen.
Ik geef ook halve appels waar niks van terug vind, maar wanneer ik 'n schijfje mandarijn of sinasappel geef, dan vinden ze 't denk ik te zuur om zelf op te bijten, en willen ze het niet eten voordat ik 't door de helft heb gescheurd zoadt ze de sappig kunnen proeven..
Wanneer ze 'n druif krijgen (van 'n paar druiven gaan ze echt niet dood) dan moet ik ze ook halveren voordat ze worden gegeten.. :-\
Door Sofie
#440374
202Spots schreef: De meeste fruit is te groot om in 1 keer door te slikken, en moet je dus wel in stukjes snijden of in stukken bijten, en daarmee word automaties de celwand verbroken om bij de vruchtvlees te komen.
Ik geef ook halve appels waar niks van terug vind, maar wanneer ik 'n schijfje mandarijn of sinasappel geef, dan vinden ze 't denk ik te zuur om zelf op te bijten, en willen ze het niet eten voordat ik 't door de helft heb gescheurd zoadt ze de sappig kunnen proeven..
Wanneer ze 'n druif krijgen (van 'n paar druiven gaan ze echt niet dood) dan moet ik ze ook halveren voordat ze worden gegeten.. :-\

Hele appels....haha zal voor Lady eerder 1/4 mogen zijn... ;D
Maar voor fruit is het dus niet noodzakelijk ze te pureren? Is die celwand dan minder 'hard' dan van groenten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door