Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sonia
#438166
ben het gezever met kenji en zijn eten moe >:(,kan ik niet gewoon elke dag wat rauw vlees op de grond smijten,of in de tuin en hem dit laten eten?
probeer nu al enkele dagen groenten te geven,hij eet het niet,laat alles staan,denk dat hij de groenten ertussendoor ruikt en eet s'avonds dan maar wat brokjes die er altijd staan moesten ze honger hebben tussendoor,niet dat deze veel gebruikt worden hoor, >:(maar dat zijn dan 5 brokken en verder staat hij heel de dag te zagen,vanmorgen dan maar een vleesrib gegeven,stukje spek,stukje lever en kippevleugel en natuurlijk was meneer heeeeeeeel blij en slaapt als een boeleke nu. ;D

sonja

sonja
Door bowie
#438171
Waarom doe je niet en kvv en barf combineren .
Door conleeuw
#438173
Sonja even tussen door, voer jij spek zoals in van een varkentje?
Wat als je nou de brokken weghaal zodat ze niet kunnen eten als ze trek hebben, dan zijn ze meer aangewezen op de maaltijden die jij ze bied? Volhouden hoor, hier is ook een hond die haar neus voor alles en nog wat optrekt, maar ik blijf het aanbieden, sommige dingen zal ze zeker nooit met plezier eten, maar de overgrote meerderheid eet ze uiteindelijk dan wel, zo van omdat het moet ;D maar ze eet het wel ;) dus ik zou zeggen volhouden ;D
Door James
#438224
Bij mij vinden 3 van de honden het ook niets. Maar als ik mijn groenten/fruit mix standaard met pens meng vinden ze het heerlijk. En wat ik gelezen heb verteren ze het dan ook nog eens makkelijker. Mijn eerste groente/fruit mix heb ik met 50% pens gemaakt en nu eten ze het al als ik er nog maar 30% pens door heen meng.

's Ochtends krijgen die van mij nog wel wat brokjes, maar meer voor het idee dat ik niet te snel over ga op de brokken naar barf. En natuurlijk om het maagzuur te bevredigen, want ze krijgen hun hele leven al 's ochtends te eten. Maar het is zo weinig dat ze 's avonds toch echt trek hebben en dan krijgen ze eerst hun groentehapje. Eten ze dat niet, dan de rest ook niet. En dat werkt echt perfect.

Als ik jou was zou ik die brokken lekker weg zetten en lekker pens door de gf-mix doen. Dan heeft Kenji er denk ik best wel trek in. En anders doe je toch nog wat meer pens erbij tot die er aan gewend is en dan langzaam wat afbouwen...
Door nikèdog2000
#438280
hier lusten ze ook geen groenten mix
,ik geef het niet meer.
hebben ze het persè nodig dan?????????
nikèdog2000
Door sonia
#438347
dat vraag ik me ook af,als het niet echt hoeft,dan laat ik het in vervolg,ja,weet je wat hij wel eet,wortels uit blik,dan eet hij.
pens,jakkes,mag hij dus niet,raar,want schelsey en mijn vorige honden aten dit heel graag.

spek,van varken,maar dat geef ik heel weinig,was een overschotje van gisteren

sonja
Gebruikersavatar
Door Pauline
#438569
Geen varkensvlees geven ivm de ziekte van Auzjeski! Toen die van mij moeilijk deden over de groentemix adviseerde Lizzy mij anders via het hele prooimodel te voeren. Als je dat bij zoeken intikt, vind je ongetwijfeld topics daarover.

Inmiddels is bij mij het probleem verholpen, de jongens eten inmiddels prima groentemix, maar niet door die met yoghurt of een eitje te mengen. Ik moet er echt wel vlees doorheen doen.
Door Truus
#438574
1 van de 2 hondjes eet ook geen groente, er blijft altijd een randje in de bak, ik weet hoe moeilijk het is hoor.
Als ik het meng met pens ofzo, krijgt ze het toch voor elkaar om de groente eruit te laten.
Door tieneke
#438594
En de groenten met wat cottage-cheeseof yoghurt en een eitje erdoor of een blikje vis erdoor ;)
Door Truus
#438603
tieneke schreef: En de groenten met wat cottage-cheeseof yoghurt en een eitje erdoor of een blikje vis erdoor ;)
Mevrouw lust ook geen yogurt alleen vla ;D, het is echt een mutsje.
Door tieneke
#438611
Truus schreef: Mevrouw lust ook geen yogurt alleen vla ;D, het is echt een mutsje.
Ja die wijven he? ;D ;D
Door Elvira
#438629
Zingaro is er ook niet gek op. Ik doe het door gemalen kopvlees of gemalen kipkarkassen. Dan eet hij het wel. Ik moet het wel goed mengen, want hij eet er het liefst omheen. ;D
Door James
#438943
Ja, ik moet het ook heeeel goed mengen, anders lukt het ze ook om er omheen te eten. Nou ja, 2 van de 4, de anderen schrokken daar te veel voor. De eerste week moest ik het echt door de blender doen en dan valt er echt niets meer te vissen ;D

Ik ken het gevoel hoor, want verderop staat een kopje, ik krijg er een sik van... is van mij dus... Maar langzaam aan kom ik er wel achter waar ze echt bezeten van zijn (hier hutenkase) en voorlopig blijf ik ze lekker pesten door de lekkere dingen te mengen met de voor hun smerige dingen en heel langzaam de verhouding te veranderen net zo lang tot ze eraan gewend zijn. En hopelijk maak ik er gezonde alleseters van.

Maar van die ene die liever kauwgom van de straat trekt dan dat ie een lekker kwarteltje of parelhoen eet, krijg ik echt een sik. Maarja, aan de andere kant als hij bereid is om smakeloze kauwgom van de straat te eten moet het uiteindelijk ook wel een keer lukken om hem over te halen een parelhoentje of kwarteltje te verorberen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door