Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tineke *
#437388
Mijn rooie kater heeft aan het einde van zijn staart een wondje.Het was iets van een abces maar het is open gesprongen,er kwam wat rommel uit en ik heb het schoongemaakt.Nu gisteravond kwam er weer een druppel puss uit,er is toch iets van wondzalf te koop?
En zoja weet iemand hoe dat heet?

alvast bedankt Tineke
Door Truus
#437392
Bedoel je calendulazalf? Je zou het ook even kunnen weken in biotex groen en dan er zalf op doen.
Door Tineke *
#437398
Z'n staart weken?????????????????Dan koop ik 2 dozen zalf maar dan voor mijn eigen wonden.Maar ik ga wel die zalf halen,en dan proberen om er wat op te smeren.
Verkopen ze dat bij de drogist?

Tineke
Door Borke
#437411
Zo lang er viezigheid uit komt is het goed om het schoon te maken.
Als je het niet kunt weken, probeer het dan met watten te betten met gekookt gezouten water (wel af laten koelen). Dan wat zalf erin.
Door Jojo
#437412
:-\ Met ontstoken wonden grijp ik toch snel naar de ´dierenartszalfjes´ zoals clindobion wondzalf of gewoon caf-zalf. Helemaal bij de katten want die houden niet van gefrunnik enzo dus dat pak ik maar direct grondig aan zodat ze er zo snel mogelijk weer vanaf zijn.
Door Jojo
#437414
AstridStraver schreef: Zo lang er viezigheid uit komt is het goed om het schoon te maken.
Als je het niet kunt weken, probeer het dan met watten te betten met gekookt gezouten water (wel af laten koelen). Dan wat zalf erin.
:oWeet je wel hoe pijnlijk dat is, zout water in een open wond!?! Als ik dat zou doen zou mn kat zich geen 2e keer meer laten behandelen :-X
Door Tineke *
#437443
Ik ben al blij als ik er wat van die zalf op kan krijgen,als ik alleen maar denk aan z'n staart is tie al pleite.
Er is toch ook een spray ofzo,dat ontsmet toch ook? Ik meen zoiets gelezen te hebben hier.

Tineke
Door Jojo
#437494
Wanda schreef: Ik ben al blij als ik er wat van die zalf op kan krijgen,als ik alleen maar denk aan z'n staart is tie al pleite.
Er is toch ook een spray ofzo,dat ontsmet toch ook? Ik meen zoiets gelezen te hebben hier.

Tineke
Bedoel je de calendulan wondspray van VSM? Er zit wel 80% alcohol in, weet niet of dat ook prikt, ken het product zelf niet.....
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 05 dec 2005, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#437540
Ik ga het in ieder geval proberen,als ik naar de da ga staat die gelijk met 3 verschillende spuiten klaar.Het ziet er verder mooi roze uit niet rood of ontstoken het is ook niet dik.Er zit al zalf op en vanmiddag krijgen ze wondspray.

Tineke
Door zurca
#438053
Die wondspray heb ik gebruikt bij mn hond, hij was gebeten en miste een stukje huid..Het prikt wel heel erg maar werkt goed. Het is ook ontsmettend dus voorkomt een nieuwe ontsteking...
Door Tineke *
#438330
Ik heb wondspray van sterilon gehaald bij de apotheek.
Kan het zowaar zonder gevecht aanbrengen,maar is 2 á 3 keer per dag ongeveer genoeg?

Tineke
Door zurca
#438338
ik deed het bij de hond idd. drie maal daags...
Door Tineke *
#438386
Oke,bedankt nu maar hopen dat het gauw beter gaat.Zal wel lukken denk ik.

Tineke
Door Maris
#438871
Passie van mij had ook een wond op haar staart een hele tijd geleden. De dierenarts zei dat ik moest weken maar dat is niet zòn heel erg goed idee, want dan kan ik zelf ook naar de dokter om me te laten hechten.

Toen ben ik naar de dierenwinkel bij mij gegaan die gelukkig dol is op homeopatische middelen en daar heb ik wondzalf gehaald.

De zalf zorgde ervoor dat het gedesinfecteerd werd en dat het niet meer juiste zodat ze er niet continu in gaat zitten bijten en het hielp echt geweldig
Gebruikersavatar
Door Hitam
#438911
Groene leem werkt ook goed in zo'n geval. Het trekt het vuil er uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door