Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#428218
Nu wou ik gisteren 2 van die viskoppen geven aan Filou. Ik heb vernomen dat Bonito een soort tonijn is.

Met dat hij daarmee de vorige keer wat last had met kauwen, ging ik de koppen in 2 snijden... God... dat was lastig... zoooo hard dat die koppen waren!!! En toen bedacht ik iets... zou die tanden hebben??? En ik zo een heel klein beetje die bek opengedaan, en met het mes over de tandjes gegleden. Die zien er vlijmscherp uit... Ik heb dan wat vlees proberen te prutsen uit die kop, en dan de rest de vuilbak in... want ik was niet zeker of ik die koppen nog kon geven.

Wat denken jullie ervan??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#428223
Moeilijk vanaf hier te beoordelen of ze echt TE hard waren. Koppen van de wat grotere vissen zijn altijd wel hard. Kabeljauwkoppen zijn al erg hard (vind ik) als je ze van een ons of 4 hebt. Het wordt wel meegereknd voor een RMB, dus dat het wat hard is maakt niet zoveel uit, zolang woef het maar kan wegkrijgen.
Jouw visje ken ik helemaal niet. :-[
Als ik erg grote koppen heb (zalm circa 800gr) dan vind ik de tanden ook maar zozo en omdat ze toch verder geen voedingswaarde heb snij ik de snuit eraf.
Door Filou
#428226
Ik geraakte er met een groot mes amper door. :-\

Mijn schoonmoeder heeft gezegd dat ze in't vervolg zal vragen de snuit eraf te snijden.

Ik heb het zelf geprobeerd, maar ik geraakte amper door de huid heen... :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#428227
Filou schreef: Ik geraakte er met een groot mes amper door. :-\

Mijn schoonmoeder heeft gezegd dat ze in't vervolg zal vragen de snuit eraf te snijden.

Ik heb het zelf geprobeerd, maar ik geraakte amper door de huid heen... :(
Tja, het is een soort van bot en dat snij je niet zomaar doormidden. Ik maak met de punt van een flinks scherp vleesmes en inkeping zodat ik 'm (met kracht) kan openvouwen en de rest hak ik dan met een bijl doormidden of in stukken afhankelijk van de grote van de kop.
Door Sofie
#437330
Idd, de zalmkoppen knip ik ook in met een snoeischaar...met een mes geraak ik er ook niet doorheen.
De zalmkop heeft trouwens ook scherpe tandjes...ik laat die gewoon zitten...Lady heeft der nooit problemen mee gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door