Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#437211
Geïnspireerd door de duif verhalen alhier, heb ik gisteren voor het eerst duif gevoerd. Ik wist al dat lang niet alle honden duif lusten, maar ik wilde het wel een keer proberen. Het eerste leermoment was al op de markt, waar ik er achter kwam dat duif heel donker, bijna zwart, vlees heeft. Thuis bleek het ook nog een bloederige massa te zijn. Goed, 's avonds kregen de boys ieder een halve duif en een stuk kalkoen. Hafan begon meteen enthousiast te knagen. Het valt me wel op dat zo'n klein duifje nog behoorlijk harde botten heeft. Petr loopt naar zijn bak en komt meteen terug met een blik van 'ja sorry hoor, maar dit gaat ècht niet'. Vervolgens werpt hij een blik op Hafan die enthousiast doorkluift. Mmmm, daar valt ook niks beters te halen. Dan maar weer terug naar de duif. Nee, getsie, dat is echt niet eetbaar. O, wacht even. Er ligt nog een stuk kalkoen onder. Duif opzij gegooid. Kalkoen opgegeten. Da's niet veel. Bahaaas, waar blijft de rest? Effe checke of Hafan niets eetbaars heeft. Nee nog steeds niet. Dan maar over een andere boeg gooien. Duif oppakken en keurig apporteren, voor de baas zitten en aanbieden. 'Vreet dat zelf, maar. Je mag het van me hebben, kijk maar. Mag ik er mee naar binnen dan? Hafan kijkt er naar. Ik lust het niet, maar ik gun het hem ook niet. Mag ik het binnen begraven?' Uiteindelijk is Petr zonder eten naar bed gegaan. De volgende ochtend heb ik de duif maar aan Hafan gegeven. Die deed deze keer iets moeilijker. Ondertussen was ik met van alles en nog wat bezig. Normaal moet ik Petr in de gaten houden omdat hij anders het eten van Hafan afpakt. Deze keer taalde hij er niet naar. Net toen ik had besloten om de duif van Hafan af te pakken en 's avonds weer aan te bieden, vond ik Hafan op het kleed in de kamer kluivend aan een bloederige duif. Eind goed, al goed. Over een paar weken krijgt hij er weer een. Ondertussen is hubbie ook geinteresseerd. Hij wil er soep van trekken....
Door Madame
#437316
Ook hier was het lachen met "de duif". Zo een twee maanden geleden heb ik Hummer en Zusje een duifje voorgeschoteld. Als ik aan kom met de bakken gaan ze meteen netjes zitten en die bekjes zijn aan het klappertanden, oh lekker weer eten.
Ditmaal ging het ietjes anders. Nadat ik de bakken neer had gezet, kijken ze me aan, wat is dit nou!!!!!
Hummer kijkt naar Zus, zo van, heb jij ook zoiets raars te eten. Ze wisselen van bak, ruiken eraan en Hum gaat weer terug naar z'n eigen bak. Hij besluit het toch maar te proberen. Een inmens gekraak en je ziet Zus denken, nou als me broer het eet dan durf ik het ook wel. De duifjes zijn er dus uiteindelijk smakelijk ingegaan.

Ik moet zeggen dat ik Duif heel vreemd en sterk vind ruiken. Aangezien het inmense gekraak, zijn het inderdaad harde botten. Maar het vlees was hier donker, maar absoluut niet zwart, en ook totaal geen bloed. Wat ik dus wel jammer vind is dat het zo duur is.
Als ik hier alle honden een maaltijdje duif zou willen geven kost me dat bijna 90 Euro.!!!!!!
Maar ja, wel leuk voor het kerstmenuutje, haha
Door Lizzy
#437353
Wat een mazzel dat jullie honden (sommige) de duif hebben opgegeten! Hier weigeren mijn vreetmonsters pikaal! (hoewel ik linga er van verdenk dat zij het wel op eet - Linga heeft nog nooit duif gehad maar die is niet zo moeilijk. Als het maar beetje eetbaar is, dan hapt ze het al weg ;D)
Door Madame
#437369
Gisteren waren we op de Winner in Amsterdam en Hummer had meer moeite om een wit broodje op te eten als een duif, haha. Hij dacht waarschijnlijk wat is dat nu voor een kleffe zooi. Ik was het vlees vergeten. Dus moest toch wat.
Wat voor duif ik heb gegeven weet ik niet. heb het gekocht bij Islam Center in Rotterdam en de prijs was per duif. De duif zag er mooi en heerlijk uit. Echter ze wogen zo rond de 2 ons. De prijs was geloof ik € 2.40 per stuk, dus als ik hier zo een 8 kilo per dag nodig heb, dan weet je het wel.
Dus voor de kerst in een vijf gangen menu is het nog wel te geven. Ha ha.
Door Doedels
#437832
Madame schreef: heb het gekocht bij Islam Center in Rotterdam en de prijs was per duif. De duif zag er mooi en heerlijk uit. Echter ze wogen zo rond de 2 ons. De prijs was geloof ik € 2.40 per stuk, dus als ik hier zo een 8 kilo per dag nodig heb, dan weet je het wel.
Dus voor de kerst in een vijf gangen menu is het nog wel te geven. Ha ha.
Ik heb de duif gehaald op de markt. 3 voor ongeveer 5 euro. Ze wegen bijna 3 ons. Niet goedkoop, maar ik was nieuwsgierig en ik probeer eens wat voor de afwisseling. Als het bevalt ga ik op zoek naar goedkope adresjes. Duif is volgens mij wel gratis te krijgen.
Door Nelly
#438083
Volgens mij zijn er wel duivenmelkers waar je van tijd tot tijd wel duiven kunt krijgen. Zullen waarschijnlijk wel ouwetjes zijn dan en uiteraard tamme duiven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door