Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#432451
Het is tijden goed gegaan met Spike zijn huid, maar zo vanaf augustus kwakkelt hij weer raak. Hij zat op CB eend/rijst.
Vanochtend zijn we bij Tannetje geweest en hebben we besloten om Spike op een ander dieet te zetten. dat dieet moet dus uit andere dingen bestaan dan: eend/kip/rund/varken/vis/lam.
Dus het wordt wat lastiger om een dieet voor hem samen te stellen. Hij zal gedeeltelijk KVV van Bandit krijgen geit/rijst. Maar verder is het voor hem het beste om zoveel mogelijk af te wisselen. Zijn er mensen met ideeen over wat ik hem nog meer voor kan schotelen? En ook niet onbelangrijk: hoe ik aan die ingredienten kom?
Door Borke
#432453
Dat is een pittige uitdaging voor je :-\

Geitenvlees krijgt hij dan al via zijn Bandit, wellicht dat je met de kerstdagen op komst ook betaalbare kalkoen kunt vinden?
Verder zijn er dan nog allerlei soorten vis.
De rest wordt lastiger verkrijgbaar, zaken als parelhoen, fazant, hert, om over de prijs nog maar niet te spreken.
Door Elise
#432455
[quote="AstridStraver"]
Dat is een pittige uitdaging voor je :-\

Geitenvlees krijgt hij dan al via zijn Bandit, wellicht dat je met de kerstdagen op komst ook betaalbare kalkoen kunt vinden?
Verder zijn er dan nog allerlei soorten vis.
De rest wordt lastiger verkrijgbaar, zaken als parelhoen, fazant, hert, om over de prijs nog maar niet te spreken.
[/quote]

Kalkoen, da's idd ook een goede nog!

Prijzig eten zijn we met hem wel gewend, maar ik wil wel graag onder de 5 euro per dag blijven...
Door Borke
#432458
Wellicht konijn of konijn karkassen?
Met de feestdagen op komst wordt er wel meer apart vlees aangeboden.

Je zou ook Marktplaats kunen volgen, laatst meldde een BP-er over hertenvlees wat op Marktplaats werd aangeboden.
Probleem wat ik zelf altijd heb met dat soort 'apart vlees' ik dat ik niet weet of mijn hond het lust...
Door Lizzy
#432497
[quote="Elise"]
Het is tijden goed gegaan met Spike zijn huid, maar zo vanaf augustus kwakkelt hij weer raak. Hij zat op CB eend/rijst.
Vanochtend zijn we bij Tannetje geweest en hebben we besloten om Spike op een ander dieet te zetten. dat dieet moet dus uit andere dingen bestaan dan: eend/kip/rund/varken/vis/lam.
Dus het wordt wat lastiger om een dieet voor hem samen te stellen. Hij zal gedeeltelijk KVV van Bandit krijgen geit/rijst. Maar verder is het voor hem het beste om zoveel mogelijk af te wisselen. Zijn er mensen met ideeen over wat ik hem nog meer voor kan schotelen? En ook niet onbelangrijk: hoe ik aan die ingredienten kom?
[/quote]

Kalkoen, parelhoen, gans, konijn, geit, paard, fazant, hert, struisvogel, kangaroo.

Ik denk dat je kalkoen, parelhoen, gans, konijn, fazant, stuisvogel, hert bij poeliers in gevogelte en wild kunt scoren maar ook bij Makro en Ven/Sligro.

Geit bij Islamitische slagers
Paard bij slagers
Kangaroo bij VEN
Door Elise
#432502
[quote="Lizzy"]
Kalkoen, parelhoen, gans, konijn, geit, paard, fazant, hert, struisvogel, kangaroo.

Ik denk dat je kalkoen, parelhoen, gans, konijn, fazant, stuisvogel, hert bij poeliers in gevogelte en wild kunt scoren maar ook bij Makro en Ven/Sligro.

Geit bij Islamitische slagers
Paard bij slagers
Kangaroo bij VEN

[/quote]

Makro is idd ook een goede.
Donderdag ga ik eerst even op de markt kijken wat ze hebben en daarna richting Makro.
Voor VEN/Sligro heb ik geen pasje, is het het waard om daar eens heen te gaan? Dan vraag ik een pasje aan nl.
Door Lizzy
#432504
[quote="Elise"]
Makro is idd ook een goede.
Donderdag ga ik eerst even op de markt kijken wat ze hebben en daarna richting Makro.
Voor VEN/Sligro heb ik geen pasje, is het het waard om daar eens heen te gaan? Dan vraag ik een pasje aan nl.
[/quote]

Ven/Sligro is pittig duur (niks goedkoper als een willekeurige super) maar misschien toch wel handig... Ze verkopen er wel veel 'vreemde vleessoorten' en ik heb gemerkt dat ze zeker wel open staan voor gesprekken over "voor weinig organen en karkassen ophalen". Bij de vis afdeling in Den Haag vroeg ik of ik viskoppen kon krijgen en toen zei die meneer "voor de hond zeker? Ik geef die al aan iemand anders" ( >:( ;D). Dus misscihen dat je bij de gevogelte/wild afdeling eens een praatje moet gaan maken!!
Door Elise
#432507
Lizzy schreef: Dus misscihen dat je bij de gevogelte/wild afdeling eens een praatje moet gaan maken!!
O jee, moet ik mijn rokje en make-up doos onder het stof vandaan halen :o ;) ;D
Door Erna
#433135
Misschien ff een domme vraag maar moet je niet eerst met geit (bandit) beginnen om te kijken hoe hij daar op reageert en dan pas andere soorten gaan toevoegen?

In het begin met eend deed hij het ook erg goed, nu heeft hij weer huidproblemen en wordt een allergie tegen eend vermoed. Stel dat je nu heel veel verschillende soorten aan hem gaat voeren en hij bouwt weer een allergie op dan blijft er zo weinig over wat je hem nog wel kunt voeren.

Of is dit een stomme gedachte?
Door Lizzy
#433155
Erna schreef: Misschien ff een domme vraag maar moet je niet eerst met geit (bandit) beginnen om te kijken hoe hij daar op reageert en dan pas andere soorten gaan toevoegen?

In het begin met eend deed hij het ook erg goed, nu heeft hij weer huidproblemen en wordt een allergie tegen eend vermoed. Stel dat je nu heel veel verschillende soorten aan hem gaat voeren en hij bouwt weer een allergie op dan blijft er zo weinig over wat je hem nog wel kunt voeren.

Of is dit een stomme gedachte?
Ik begreep laatst van Tannetje dat een hond sneller een allergie opbouwt wanneer je maar 1 vleessoort voert en vandaar dat zij aanraadt om toch en heel scala van vleessoorten te voeren.
Door Elise
#436587
Ok, ik heb nu een aantal dingen in de diepvries liggen en wil kijken hoever ik daarmee kom:

Maandag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram kalkoen

Dindag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 Konijnenbout

Woensdag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram Struisvogel

Donderdag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram Hertenvlees

Vrijdag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram Kalkoen

Zaterdag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram kwartel

Zondag:
Ochtend 250 gram Bandit geitmix
Avond 250 gram struisvogel

Ik heb bij Lidl vandaag ook ganzenborstfilet zien liggen, maar ik weet niet of ik dat kan geven? Lijkt misschien teveel op eend, of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door Elise op za 03 dec 2005, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#436744
Elise schreef:
Ik heb bij Lidl vandaag ook ganzenborstfilet zien liggen, maar ik weet niet of ik dat kan geven? Lijkt misschien teveel op eend, of zie ik dat verkeerd?
Ik denk niet dat gans te veel op eend lijkt. Volgens mij ligt het aminozuurpatroon behoorlijk ver uit elkaar. Eend en gans is niet eens te kruisen. Ik zou het zelf wel proberen. Bij Spike is het juist belangrijk dat je zo veel mogelijk variatie aanbiedt om geen nieuwe allergie te veroorzaken. Dus pak alle variatie die je pakken kan.
Door Elise
#436762
Doedels schreef: Ik denk niet dat gans te veel op eend lijkt. Volgens mij ligt het aminozuurpatroon behoorlijk ver uit elkaar. Eend en gans is niet eens te kruisen. Ik zou het zelf wel proberen. Bij Spike is het juist belangrijk dat je zo veel mogelijk variatie aanbiedt om geen nieuwe allergie te veroorzaken. Dus pak alle variatie die je pakken kan.
hmm dan zou ik nog 1 dag struisvogel kunnen verwisselen in gans.
Door Elise
#437027
Sjonge jonge, vandaag stond er dus struisvogelvlees op het menu. En wat denk je? Mijn alleseter, is geen alleseter meer, want hij bliefde het niet ::)
Toen heb ik hem maar even op de gang gezet, want er liepen al twee andere spikkels te loeren naar zijn bak. Maar na 10 minuten had hij alleen alles naast zijn bak gelegd, maar nog niks gegeten. Toen maar alles stukje voor stukje met de hand gevoerd, en uiteindelijk vrat ie het toch maar op. Maar echt geslaagd vond hij het geloof ik niet....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door