Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#436478
Met heel die affaire over broodfok, kom ik op een waals hondenforum terecht. Daar krijg ik te lezen dat een kipkarkas perforaties kan veroorzaken bij de hond. Vooral de kleine beentjes kunnen schade veroorzaken.

Wat vindt U daarvan?? Is het effectief gevaarlijk??

Filou kraakt nochtans het karkas... maar ja... ik kan natuurlijk moeilijk zien in hoeveel stukken hij het bijt...

Zo, wat denken jullie??
Door Borke
#436491
Gekookt kipkarkas is niet best - maar wij voeren hier rauw he en dan zijn die botjes zacht.
Probeer het maar eens met je vingers of je kippenbotjes een beetje meeveren of dat ze keihard zijn :-)
Legio mensen hier op BP voeren zelfs hun pups ermee dat gaat echt goed hoor!
Door Filou
#436509
Ja, dat zei ik er toen ook bij, dat ik en vele anderen ze rauw voerden, en dat ik nog nooit ergens een probleem gelezen heb.

Volgens mij heb je toch met elk bot een klein risico dat het misloopt... maar ja, wat moet je dan doen.. Je kan toch moeilijk elke dag een paar eieren gaan geven he... hahaha :D
Door Lizzy
#436511
De kans dat er iets mis gaat met een kipkarkas is echt wel heel erg klein! Deze botten zijn helemaal niet hard, ze splinteren ook helemaal niet en kunnen prima gegeten worden!
Door dogsunlimited
#436585
Grote onzin hoor. Een hond die goed gewend is aan rauw voer, kan zonder problemen kipkarkas hebben.
1 van mijn honden krijgt vaak kipkarkas met groentemix en orgaan vooraf. Mijn andere hond krijgt de vlezige varianten als kippevleugels, kipkarbo's, bouten, nekken.
Goed kijken hoe je hond het er op doet en dat aanpassen in je schema.
Door Mevroi Kruim
#437425
Ja precies, mijn katten eten hele vleugels *knarskraakcrunchweg* dus een beetje hond moet dat makkelijk aankunnen. Kátur at ze trouwens als ieniemieniepupje ook zonder enig probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door