Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mastiff
#435688
Hoe zit het met alle bacterieen en ziektens? Stel mijn hond eet een zieke eend . ( vogelgriep ) Dat zal toch niet goed zijn voor hem. Ik ga even uit van het de oertijd. Mens en dier zorgden zelf voor hun eten. toen waren er ook nog niet zoveel enge ziektens als nu.Yoghurt bestond nog niet (is eigenlijk geen natuurlijk product) Oermensen zouden dat echt niet eten. (volgens de homiopaat is kaas en aftreksels ervan zoals yoghurt , kwark enz. en zelfst melk niet echt gezond.) Het voer wat runderen krijgen is echt niet gezond. En alle medicijnen en toestanden , dat zit ook in je runderlap. Een kennis van mij mag absoluut geen rundvlees , omdat dit zoveel ziektens bevat die zelfst als je het uren bakt , er nog inzitten. Hoe werkt dat dan . Als je iets verhit is het in mijn ogen altijd beter ( meer bacterieen dood ) Is dat dan niet ook beter voor je hond.
Door Lizzy
#435798
Mastiff schreef: Hoe zit het met alle bacterieen en ziektens? Stel mijn hond eet een zieke eend . ( vogelgriep )
Ten eerste is er nog geen vogelgriep. Ik geloof trouwens nooit dat met vogelgriep vlees ooit in de winkel komt te liggen. Maar misschien moet je dit topic even doorlezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg417005
Ik ga even uit van het de oertijd. Mens en dier zorgden zelf voor hun eten. toen waren er ook nog niet zoveel enge ziektens als nu
Wie zegt dat? Misschien bestonden ze toch ook alleen wist men het toen niet!
yoghurt bestond nog niet (is eigenlijk geen natuurlijk product) Oermensen zouden dat echt niet eten. (volgens de homiopaat is kaas en aftreksels ervan zoals yoghurt , kwark enz. en zelfst melk niet echt gezond.)
Klopt. Maar dan geef je toch geen zuivel aan je hond? Hij heeft beslist geen zuivel nodig om gezond te blijven! Jij zelf ook niet ;)
Het voer wat runderen krijgen is echt niet gezond. En alle medicijnen en toestanden , dat zit ook in je runderlap.
Ja klopt. Maar dat verdwijnt dus absoluut niet door het vlees te verhitten!
Een kennis van mij mag absoluut geen rundvlees , omdat dit zoveel ziektens bevat die zelfst als je het uren bakt , er nog inzitten. Hoe werkt dat dan . Als je iets verhit is het in mijn ogen altijd beter ( meer bacterieen dood ) Is dat dan niet ook beter voor je hond.
Verhitten heeft dus gewoon echt geen zin qua reststoffen van medicijnen e.d. En bacterieen vormen voor de gezonde hond geen enkel probleem. Als je daar allemaal bang voor bent: ga dan biologisch vlees voeren! Maar vlees koken: daar is nog geen hond beter van geworden. Echt niet. Want de hond krijgt minder bacterieen binnen (die hij prima zelf kan doden in zijn zure maagzuur) maar je ontneemt hem wel alle andere voordelen van ongekookt vlees, namelijk enzymen en een betere verteerbaarheid.
Door Mastiff
#435847
Bedankt voor de info. Kijk , dit helpt mij om een helder beeld te krijgen van dit alles !! ;D ;D
Door ursula.v.gelder
#444071
yoghurt kan wel een natuurlijk product zijn.
Kennissen van me zijn vegetarisch en hadden vroeger een yoghurt plant. (ziet eruit als een bloemkooltje)
Die hang je een nacht in melk en je melk verrandert in yoghurt.
Wie weet misschien wisten ze dat in de oertijd al...die tijd blijft toch een hoop giswerk, net als met ziektes....weet jij veel wat voor ziektes er toen al bestonden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#444077
ursula.v.gelder schreef: yoghurt kan wel een natuurlijk product zijn.
Kennissen van me zijn vegetarisch en hadden vroeger een yoghurt plant. (ziet eruit als een bloemkooltje)
Die hang je een nacht in melk en je melk verrandert in yoghurt.
Wie weet misschien wisten ze dat in de oertijd al...die tijd blijft toch een hoop giswerk, net als met ziektes....weet jij veel wat voor ziektes er toen al bestonden.
Dat is Kefir
Door drdrum
#444121
Zuivel produkten werken erg verslijmend,dit merk je al na een slok melk in je keel.Kaas .bv. is eigenlijk gewoon gestold dierlijk vet en kan verhardingen geven in het lichaam.Met name langs de rugwervel en is vaak de oorzaak van MS.
Multiple=Vele, Sclerose=Verhardingen.
Als je uitgaat van het menselijk gebit zie je dat je boven in 2 z.g. riptanden hebt,zo ook onderin.Deze riptanden zijn er voor de dierlijke proteinen.Het grootste gedeelte van je gebit bestaat uit snijtanden voor de groenten en kiezen die dienen als graanmolens voor de granen.Niet voor niets.
Door Lizzy
#444128
drdrum schreef: Zuivel produkten werken erg verslijmend,dit merk je al na een slok melk in je keel.Kaas .bv. is eigenlijk gewoon gestold dierlijk vet en kan verhardingen geven in het lichaam.Met name langs de rugwervel en is vaak de oorzaak van MS.
Multiple=Vele, Sclerose=Verhardingen.
Als je uitgaat van het menselijk gebit zie je dat je boven in 2 z.g. riptanden hebt,zo ook onderin.Deze riptanden zijn er voor de dierlijke proteinen.Het grootste gedeelte van je gebit bestaat uit snijtanden voor de groenten en kiezen die dienen als graanmolens voor de granen.Niet voor niets.
Met andere woorden? Geen zuivel voor hond en mens? Ook geen kefir? (ik vind kefir gewoon zuivel trouwens... Tenslotte moet je de bloempjes in melk kieperen.....).
Door drdrum
#444131
Klopt.
Koemelk zit vol calcium,een koe groeit hier zeer snel door.
Moedermelk bevat veel fosfor.
Vooral in het westen wordt veel koemelk aan kinderen gegeven.Gevolg: lange grote mensen met broze botten.De mentale gevolgen zijn:Grote volgzaamheid(Koegedrag)
Goed te zien bij b.v. WK voetbal Ole ole ole ole
Laatst gewijzigd door drdrum op wo 14 dec 2005, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#444192
drdrum schreef: Klopt.
Koemelk zit vol calcium,een koe groeit hier zeer snel door.
Moedermelk bevat veel fosfor.
Vooral in het westen wordt veel koemelk aan kinderen gegeven.Gevolg: lange grote mensen met broze botten.De mentale gevolgen zijn:Grote volgzaamheid(Koegedrag)
Goed te zien bij b.v. WK voetbal Ole ole ole ole
he he ben ik blij dat ik nooit een zuivel fan ben geweest, de kleine hier ook niet bij het eerste flesje koemelk kreeg ik direct de fles naar mijn hoofdgegooid.
Ik heb er nooit geen last van gehad dat ik geen melk drink. Hier is het zuivel gebruik minimaal
Door Lizzy
#444200
drdrum schreef: Klopt.
Koemelk zit vol calcium,een koe groeit hier zeer snel door.
Moedermelk bevat veel fosfor.
Vooral in het westen wordt veel koemelk aan kinderen gegeven.Gevolg: lange grote mensen met broze botten.De mentale gevolgen zijn:Grote volgzaamheid(Koegedrag)
Goed te zien bij b.v. WK voetbal Ole ole ole ole
Interessant!!!!!!!

Dus ook maar geen schapenmelk en geitenkaas eten, qua 'grote volgzaamheid' ;D.

Ik geloof helemaaaaal niet in zuivel, dus dit spreekt me erg aan. Maar ook helemaal nul komma nul zuivel voor de hondjes?

Die nieuwe reclame "je lijf schrreeeeeewwwtttt om zuivel" spreekt jou zeker ook niet erg aan?
Door Tineke *
#444202
Gebruik van zuivel heeft mijn idee weinig met W.K te maken.

Tineke
Door drdrum
#444225
Wat dacht je van:"Je lijf schreeeeuwt om heroine"
Wat mij betreft mag deze reclame verboden worden.
In de 60 er jaren is er ook met succes een proces gevoerd tegen de reclameleus:" Melk Moet!"
Ik ben een grote voetbalfan en het supporters gedrag is een treffend voorbeeld van kuddegedrag.
Over zuivel voor dieren wil ik nog een slag om de arm houden,aangezien ik me hierin niet genoeg verdiept heb,ik weet er gewoon,nog, te weinig van.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#444473
Melk is voor zuigelingen en niet voor volwassen mensen/dieren! En melk van een andere diersoort dan de eigen soort is niet zo bedoeld en kan al helemaal niet goed zijn.
Door drdrum
#444501
Als je in Japan,als moeder geen borst voeding aan je baby kunt geven roep je de hulp in van een min(een moeder die jou kind haar melk geeft)Deze min blijft voor de rest van haar leven familie van jou en je gezin,ze wordt volledig in het gezin opgenomen.Toen ik vertelde dat wij in het westen koemelk aan onze baby's geven wilden ze me eerst niet geloven:"Je neemt toch geen koe op in je familie" :-[Toen ik ze vertelde dat volwassen bouwvakkers in hun schafttijd een pakje melk aan de mond zetten,puilden hun ogen uit."Zitten die volwassen mannen dan nog steeds aan de tiet te lurken?" ???
En het werd nog een vrolijke avond.
Niet dat het Japanse volk nou zo gezond is,hoor. Sinds de tweede wereldoorlog zijn de degeneratie ziekten(s) er schrikbarend gestegen. Ik vergat in mijn vorige stukje nog te vermelden dat de fosfor in moedermelk de hersengroei van de pasgeboren stimuleerd. ;)Tel uit je winst.
Laatst gewijzigd door drdrum op do 15 dec 2005, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#444508
nou daar ben ik dan weer even met een totaal irrelevante stukje useless information, maar wel fascinerend (voor mij in ieder geval wel)
Er zijn volkeren in Africa die bijna uitsluitend melk soms in combinatie met bloed van runderen gebruiken om aan hun dagelijkse voedsel behoefte te voldoen. De traditionele dieet van de Masai volk in Kenya en Tanzania is voor een grote deel melk en bloed. De bloed verkrijgen ze door met een speer een gat in de hals ader van een rund te schieten, dan vangen ze de bloed op, mengen het met melk en drinken dat (dat moet vrijwel meteen anders stolt het bloed). Nadat ze de bloed hebben opgevangen wordt het gat weer gedicht door druk erop uit te oefenen. Dit herhalen ze ongeveer eens per maand per dier, dan hoeven ze niet hun veestapel op te eten. Ze eten wel rundvlees, maar niet zo vaak.
Ook de Herero volk uit Namibia hebben als stapel voedsel melk, alleen hun laten het dan weer zuur worden in een soort grote kalabash en blijven verse melk toevoegen en drinken dan de gezuurde (best wel stinkende) melk.

Dat wil niet zeggen dat ik van mening ben dat wij melk in onze dieet nodig hebben, of dat ik ook maar in de verste verte wil voorstellen dat wij een Masai dieet moeten gaan volgen ;D ik vondt het alleen interessante info.... gezien dat wij het hadden over melk en de menselijke dieet. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door