Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mastiff
#435264
Zo'n kippenekje , kan ik dat gewoon geven morgen , of toch eerst rodi . (ivm samonella en het wennen aan vers vlees ) Morgen is hier Markt en daar zullen ze dat vast hebben . Vind het ook wel een beetje eng om hem dat zomaar te geven. Maar goed hij zal toch wel een instinct hebben ,dat hij niet zomaar een bot zal afslikken! Hoop ik. ???
Door Tineke *
#435274
Als je het eng vind sla je er flink met een hamer op om het te kneuzen.Trouwens mijn buurvrouw had een O.E.M. die met zíjn bek wel een hele kip kon wegwerken.

Tineke
Door tieneke
#435545
Een kippennek daar zijn we haast allemaal mee begonnen(de honden he?)hier op Bp.
Sla er inderdaad met een hamer op als je het niet vertrouwd,als dit zonder problemen gaat geef je er morgen wat meer.
Kauwt ie erop dan sla je ze niet meer met de hamer maar geef ze dan heel.
Vervang dan eens een kvv maaltijd door kippennekken.
Hierna mag je ook kippenvleugels gaan geven maar knip die eerst in met een snoeischaar in de scharnierende gedeeltes voor je ze geeft.
Door tieneke
#435546
Wanda schreef: Als je het eng vind sla je er flink met een hamer op om het te kneuzen.Trouwens mijn buurvrouw had een O.E.M. die met zíjn bek wel een hele kip kon wegwerken.

Tineke
Tinus heeft ook een aardige grote laadklep ;) ;D
Voor hem moet ik sommige soorten vlees/bot inknippen,voor zijn eigen(vraatzuchtige)veiligheid ::)
Door tieneke
#435548
Je geeft toch al kompleet versvlees???
Anders echt een kleine week of langer versvlees geven omdat zijn maag nog niet aan rauw voedsel is gewend.
Daarna pas op het gemakje af en toe een barfmaaltijd inlassen ;)
Door Mastiff
#436159
Hij krijgt altijd 'n paar keer per week rodi. En daarbij gewoon een runderlapje en wat zo over is hier, van groente en zo. Dus hij is niet helemaal alleen op brokjes. Ben mij ervan bewust dat je niet op een keer helemaal moet overgaan op vers. maar 'n nekje, dat kan toch wel?? ??? Hij heeft als ontbijt kippe maagjes en hartjes gehad!!Heeft nergens last van gehad behalve dan dat ik het gevoel had dat hij nog honger had, maar dat is vaker als hij vers heeft gehad. Brokjes vullen wellicht wat sneller!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#436165
Aangezien er honden zijn die kalfsribben van meer dan 20cm in 1 hap doorslikken zou ik niet vertrouwen op een instinct wat hem gaat tegenhouden dat nekje in 1 keer weg te slikken. Als die dat doet met dat nekje is het geen ramp hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door