Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#435487
Ik heb nog een vraagje over visolie.
Hoeveel geven jullie daarvan aan een hond die 1x per week vis eet? Borke weegt 22 kg.

Hoeveel geef je aan een hond die geen vis wil eten van 22 kg?

Vandaag liet hij zijn vis staan, bljkbaar niet zo hongerig, dus dat wordt vasten vanavond en vanavond weer proberen.
Eet hij het echter vanavond en morgenochtend weer niet op, dan wil hij nu blijkaar opeens geen vis meer. Nou was hij er al niet zo dol op en sardines was dan nog favoriet.
Er is niets mis met deze sardines, ze komen uit dezelfde serie als hij eerder met smaak gegeten heeft en ze waren op kamertemperatuur geserveerd.
Door Lizzy
#435490
Zeikers zijn het ;D!

Ik geef zelf 1 keer per week vis. En daarnaast geef ik ongeveer nog 2 keer een visolie capsule. Geef ik geen visolie: dan merk ik dat de vacht wat minder zacht wordt. Mij lijkt dat wel voldoende. Als mijn honden geen vis zouden eten en ik zou regelmatig kip voeren: dan zou ik een keer of 3 visolie geven.
Door Borke
#435512
Lizzy schreef: Zeikers zijn het ;D!

Ik geef zelf 1 keer per week vis. En daarnaast geef ik ongeveer nog 2 keer een visolie capsule. Geef ik geen visolie: dan merk ik dat de vacht wat minder zacht wordt. Mij lijkt dat wel voldoende. Als mijn honden geen vis zouden eten en ik zou regelmatig kip voeren: dan zou ik een keer of 3 visolie geven.
Een zekerd is het zeker - maar zeikerds moeten hier eerst honger lijden - dat is het makkelijke met een hond (met een kat loop je nog het risico van een 'hongerstaking' na vasten - met Borke beslist niet).

Hoeveel visolie is 'een capsule' is dat een theelepel? Ik denk er namelijk aan om gewoon losse olie te kopen zoals Silvia gebruikt.
Door Lizzy
#435516
AstridStraver schreef: Een zekerd is het zeker - maar zeikerds moeten hier eerst honger lijden - dat is het makkelijke met een hond (met een kat loop je nog het risico van een 'hongerstaking' na vasten - met Borke beslist niet).

Hoeveel visolie is 'een capsule' is dat een theelepel? Ik denk er namelijk aan om gewoon losse olie te kopen zoals Silvia gebruikt.
Oef! Geen idee! Overigens denk ik dat de concentratie visolie in capsules en in flesjes erg verschilt. Want op de ene verpakking staat "1 capsule per dag" en de andere "2 capsules per dag". Ik denk dus dat je de gebruiksaanwijzing van het flesje olie moet opvolgen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door