Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mastiff
#435463
O.k Ben op de markt geweest , en heb kippe magen en hartjes. Hadden geen nekken. Hij eet het niet !! DE koopman van de vleeskraam zei dat ik wel even moest koken. Wat moet ik nu doen mat dat vlees. Apart geven , of samen met groente of zo. ??? ??? ???
Door Lizzy
#435470
Beste Mastiff, wat is je bedoeling? Wil je fulltime zelf gaan samenstellen voor je hond? Of wil je nu gewoon een keertje een vers maaltijdje geven?

In het eerste geval denk ik dat je er goed aan doet om je goed te gaan verdiepen in de methode!

In het tweede geval, als je nu gewoon 1 maaltijdje wilt geven: je kunt best heel af en toe een maaltijdje kippenhart + maag geven. Je kunt daarbij wat restjes van je eigen maaltijd voegen (zolang het geen ui of prei betreft), bijv. wat gekookte groentes ofzo. Het vlees geef je in ieder geval rauw. Vleesbotten en ook kippennekken geef je ook altijd rauw! Vleesbotten zijn gevaarlijk als je ze kookt!
Door Mastiff
#435475
Zou graag barfen met hem , en ja ik weet ben dan ook erg chaotish. Zou het liefst vorige week begonnen zijn. Haa!! HIJ eet het !! Na 40 min. ER om heen draaien ! Eigenlijk triest dat 'n jonge hond niet weet wat vlees is.
Door Lizzy
#435479
Mastiff schreef: Zou graag barfen met hem , en ja ik weet ben dan ook erg chaotish. Zou het liefst vorige week begonnen zijn. Haa!! HIJ eet het !! Na 40 min. ER om heen draaien ! Eigenlijk triest dat 'n jonge hond niet weet wat vlees is.
Ach joh, je moet maar zo denken: vanaf nu breken er betere tijden voor hem aan :D!

Leuk dat je wilt gaan barfen!! Alleen denk ik dat je er wel goed aan doet om je in de barf methode te verdiepen! Misschien helpt deze link je alvast een beetje op weg?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Door Mastiff
#435483
;D Ik heb al heel veel gelezen. De halve nacht! Vind 't een geweldige bewuste manier van voeden! En ik moet eens even rustig de tijd nemen om me erin te verdiepen , maar wil eigenlijk NU beginnen . snap je?! Vraagje, Heb niet kunnen vinden of bloemkool ook mag?
Door Lizzy
#435486
Mastiff schreef: ;D Ik heb al heel veel gelezen. De halve nacht! Vind 't een geweldige bewuste manier van voeden! En ik moet eens even rustig de tijd nemen om me erin te verdiepen , maar wil eigenlijk NU beginnen . snap je?! Vraagje, Heb niet kunnen vinden of bloemkool ook mag?
Ja ja, ik snap het ;D! Maar, als je te snel begint zonder gedegen voorbereiding: dan loop je juist het risico dat het niet helemaal gaat zoals je wilt en zo haken er nog wel eens mensen af en dat is juist zonde!

Maar goed, je kunt de hartjes en maagjes gewoon geven. En je mag er best een beetje bloemkool bij geven. Je moet alleen niet teveel/te vaak koolsoorten geven wat dat is ook weer niet gezond (voor de schildklier).

Weet je al wat je morgen gaat geven ;D?
Door Mastiff
#435502
Morgen , hij moet straks toch ook nog en vanavond?! Krijgt /kreeg 4(!) keer per dag brokjes. Maar goed ik ga dalijk naar de slager voor nekjes en pens . En dan nog wat aardappels en wat groente.
Door Lizzy
#435505
Mastiff schreef: Morgen , hij moet straks toch ook nog en vanavond?! Krijgt /kreeg 4(!) keer per dag brokjes. Maar goed ik ga dalijk naar de slager voor nekjes en pens . En dan nog wat aardappels en wat groente.
Ohhwww, sorry, ik dacht dat de maagjes/hartjes voor vandaag waren!

Ik vrees dat je pens en nekjes niet bij de gewone slager kunt halen..... Kippennekjes zul je of bij de Islamitische slager moeten halen of bij de poelier (en daar moet je ze waarschijnlijk bestellen) en vuile pens (schone pens heb je niks aan) kun je niet bij de slager krijgen. Wel bij sommige zelfslachtende boeren. En anders zul je in een dierenwinkel moeten kijken of ze wat hebben! En ook even de adresjes doorspitten bij Vraag & Aanbod ingredienen!

Aardappels zou ik zelf niet geven. Teveel koolhydraat. Daar heeft een hond niks aan. Evenals hij niks heeft aan rijst, pasta, brood. En groente kun je natuurlijk ook goed rauw geven, maar dan moet je het eerst malen. Meer daarover op : http://www.barfclub.nl/een_handleiding_tot_barf2.htm en dan groente & fruit.
Door Mastiff
#435511
Hij kreeg stiekem wel al vaker restjes van ons. Andijviestampot en zo, vlees wat net over was ,maar dat kookte ik wel ff. Maar in princiepe kan hij dus gewoon met de pot mee eten , vanavond, wel aangepast, maar ik bedoel de groente en zo? Gek eigenlijk ,op 't forum van ons hondje doe je het juist goed als je hem alleen brokjes geeft, want anders is hij verwent en kwijlt hij enz. enz.
Door Mastiff
#435519
Ja , is ook voor vandaag ;D maar ik heb maar een bakje gekocht :( voor te proberen. Maar dat kan , een dag het zelfde ? Hier is gelukkig een islm . winkeltje, dus dan maar daar naartoe!!
Door nikèdog2000
#435582
mastiff
veel jacht plezier.
en je zult zien als je je goed voor berijd dan valt het allemaal mee.
ik weet niet waar je woond maar in de lijst die lizzy opgaf staat misschien wel wat bij jou in de buurt
suc6 nikèdog2000
Door Mastiff
#435607
Juughh!. Ik eet zelf geen vlees. Vind het vies! maar ja alles voor 't hondje , he !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door