Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mastiff
#435057
Een even rondgeneusd op dit forum. ::)Staat een hoop op!Hoeveel tijd ben je wel niet kwijt met voeren en boodschappen doen? En hoe zit het met de euro's. Hoe begin je daar in godsnaam mee. En kip (lever,nek)mag dat rauw.En die enge bacterieen dan? :o
Door tieneke
#435062
Mastiff schreef: Een even rondgeneusd op dit forum. ::)Staat een hoop op!Hoeveel tijd ben je wel niet kwijt met voeren en boodschappen doen? En hoe zit het met de euro's. Hoe begin je daar in godsnaam mee. En kip (lever,nek)mag dat rauw.En die enge bacterieen dan? :o
Wil je een echt gezonde hond? ;)
Door Tineke *
#435063
De prijs valt best mee hoor je moet gewoon goed om je heen kijken.En inderdaad alles geef je rauw.
Stel je ff voor bij het forum.

Tineke
Door Mastiff
#435080
Ben vandaag pas achter deze site gekomen.Ik heb wel eens iets over barfen gehoort, maar niet geweten dat dit een manier van voeding is. dacht dat je dat deed als je hond diaree had of zo. En ja, ik wil een gezonde hond vandaar dat ik dus op zoek ben naar info, maar weet niet waar ik moet beginnen! :-[ Misschien een tip waar ik moet beginnen? By the way, heb me voorgesteld. 'ik ben Audrey' is mijn berichtje.
Laatst gewijzigd door Mastiff op do 01 dec 2005, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#435083
Als je graag vers wil geven begin dan met compleet vers voer en lees je dan helemaal gek hier op barfplaats. Het is echt heel goed voor je hond.

Tineke
Door Mastiff
#435101
Hoi lizzy ,dank je. ga zo kijken. Zelf samen stellen? weet van toeten nog blazen. Ik zou niet weten wat goed is of wat hij nodig heeft Hij krijgt wel een fruit of een restje van ons .Volgens fokker ;prins en een keer per week rodi. Mijn eerste hond!Dus ik doe dat trouw.
Door Mastiff
#435107
Ook Cahelijn, bedankt! Ps.ben zo terug moet even lopen met Splinter.
Door ursula.v.gelder
#435128
de link die hierboven staat is zeer goed om dat even op je gemak door te lezen ...dat is een goed begin.
Ik ben zelf nog niet zo lang geleden begonnen met barf.
Mijn hond is al 2 1/2 jaar en ben eigenlijk moeiteloos overgeschakeld....soms hebben honden wat moeite met het verteren en doe je het iets langzamer aan.

Ik ben begonnen met hem eerst 3 dagen s'morgens brokken te geven en s'avonds kvv (of te wel kant en klaar vers voer zoals rodi, energique, carni best, bibi enz) daarna een paar dagen alleen kvv.
Toen langzaam begonnen met wat vlees, tenminste langzaam....hij at binnen een week compleet barf.

Qua vlees (en vis niet te vergeten) mogen ze in principe alles hebben behalve varkensvlees.
Qua botten kun je meer lezen in de eerder genoemde link...daar staat weer een link naar een botten document.
Voor het bot heb ik in het begin alleen hele kippepoten gegeven die ik had bewerkt met een hakmes zodat de botten een beetje gebroken waren en wat lamsvlees met kleine stukken bot erin.
Pas later begonnen met lams ribben enz.

Ei mag ook rauw, je hoeft je geen zorgen te maken om salmonella....de zuurgraad van de maag van een hond die gewent is vers te verteren is anders en daar heeft salmonella geen kans in....ik heb zelf wel 2 weken gewacht met ei, de kip kreeg jij wel al eerder maar hij had ook al even kvv gegeten dus was al wat gewent.

Zo hoop dat je nu een beetje op weg bent, succes ermee, en ik kan je zeggen dat ik er geen spijt van heb, het is even in het begin eng om te doen omdat het allemaal zo nieuw is en het eigenlijk anders is dan je altijd geleerd hebt.

Qua tijd valt mee ik ben meestal bij 1 slager klaar en spring af en toe bij de islamiet binnen...en dan thuis verpak ik het meteen in dag porties qua gewicht.....ik heb een slager die erg goedkoop is en ik mooie prijzen heb met weekaanbiedingen (maros, arie de knaller enz) ben gemiddeld ong 2,= € de kilo kwijt en mijn hond van bijna 30kilo eet tussen de 6 en 700 gram per dag.
Maar vaak kan je ook nog een deal sluiten met een slager of visboer voor snijafval.
Of misschien ken je wel iemand die uitbeender is...of ga je bij het slachthuis langs...is ook goedkoper dan de slager.
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op do 01 dec 2005, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mastiff
#435141
Ik denk, weet zeker dat ik Splinter een heel groot plezier doe met barfen! Moet nu altijd foetelen met z'n brokken!( Er iets doorheen doen. )Als ik dat niet zou doen ,at hij helemaal niet! Kan ik ook beginnen met die rodi- burgers?
Door Cathelijn
#435144
Mastiff schreef: Ik denk, weet zeker dat ik Splinter een heel groot plezier doe met barfen! Moet nu altijd foetelen met z'n brokken!( Er iets doorheen doen. )Als ik dat niet zou doen ,at hij helemaal niet! Kan ik ook beginnen met die rodi- burgers?
ja daar kun je goed mee beginnen. Zorg er wel voor dat je een complete versie koopt!
Door Mastiff
#435149
Jeetje ,wat ingewikkeld allemaal. Maar zo'n kippenek , stikt hij daar niet in? Splinter is een mastiff ,dus vrij groot,ook zijn mondje!
Door Mastiff
#435186
Nog meer vragen! Brood , mag dat wel? En gekookte aardappels? En die blikjes vis , dat is toch harstikke vettig?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door