Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#434261
Hehe...ben vorige week vrijdag naar het slachthuis gegaan....dit is wat ik heb gekocht...
Weet niet of de prijzen meevielen...:
- 2 kg 500 lamsribben: € 10.80
- 1.5 kg lamsvlees: € 8
- 500 lamsharten: € 2.70
- 500 gram lamslever: € 2.90
- 500 gram lamsnier: € 3
- 1 kg pens: € 3
- 1.5 kalfsvlees: € 9
- 2 kg konijnenbouten: € 9.70
- 2 x eendenbout: € 4.20
- 2 kg paardenvlees: € 8.35
- 1 kg kippennekken: € 1
- 600 gram konijnenlever: € 4.20/kg

En dan had ik aan € 16 voor:
- 2 kg kalkoenvlees
- 2 kippendijen
- 1 kg kippenvleugels
- 1 kg kippenhartjes
- 1 kg kippenmaagjes
- 1 kg kippenlevertjes

Wat denken jullie? Zijn die mooie prijzen? Het meeste vlees zoals lamsvlees, kalfsvlees, kalkoenvlees en paardenvlees is zeker voor de helft goedkoper.
De overige zaken weet ik niet zo aangezien ik dat hier niet makkelijk kon vinden...

Helaas is de pens minder dan ik had verwacht....ik ben van plan om daarvan binnenkort meer bij te halen aangezien ik dit 1 dag in de week aan Lady wil geven.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#434380
Ik vind het ook prijzig hoor, ik zie dat je in Belgie woont?
Als de lamsribben mooi bevleesd zijn dan is dat het enige wat je eigenlijk redelijk aan prijs mag noemen.
De rest heb je gewoon schandalig veel betaald :-\
Ik weet niet waar je precies in Belgie woont en welk slachthuis je bent geweest?
Door Borke
#434394
De meeste zaken kan ik veel voordeliger inkopen, maar iedere regio heeft zo weer zijn eigen voordelen!

Je hebt wel een heel mooi gevarieerd pakket vlees ingekocht zo, mijn complimenten ;D
Door tieneke
#434399
Ja het hondje wordt straks schandalig verwend :D
En die prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant,pak het telefoonboek en bel gewoon alle slachterijen etc af,zo ben ik ook aan de goedkoopste adresjes gekomen ;)
Door Lizzy
#434431
Het is wel een prachtige lijst vleesjes hoor!! Echt perfect! Maar echt goedkoop is het niet. Ik zou het ook niet schandalig duur willen noemen maar er zitten een paar dingen bij waarvan ik zeg "ja, dat is te duur". Ik vind bijv. het orgaanvlees zoals lamshart duur. Dat moet wel goedkoper kunnen. Dus ik zou nog even onderhandelen daar ;D!
Door Sofie
#434586
Hahah en ik dacht dat het nog meeviel....Moet wel zeggen dat ik hiermee 4 maanden toekom....
Ik ben naar het slachthuis van Anderlecht gegaan.
Mja, wil eerlijk gezegd ook niet tever rijden.... :-[

Waar kan ik eventueel nog goedkoper uitkomen? Want onderhandelen kan ik daar niet echt doen...Ze staan echt op hun standpunt denk ik...
Zowiezo is het zeker voor de helft goedkoper dan wanneer ik het hier gewoon bij de beenhouwer haal...
En die ribben...daar zat héél véél vlees aan...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#434757
Sofie schreef: Hahah en ik dacht dat het nog meeviel....Moet wel zeggen dat ik hiermee 4 maanden toekom....
Ik ben naar het slachthuis van Anderlecht gegaan.
Mja, wil eerlijk gezegd ook niet tever rijden.... :-[

Waar kan ik eventueel nog goedkoper uitkomen? Want onderhandelen kan ik daar niet echt doen...Ze staan echt op hun standpunt denk ik...
Zowiezo is het zeker voor de helft goedkoper dan wanneer ik het hier gewoon bij de beenhouwer haal...
En die ribben...daar zat héél véél vlees aan...
Heb je een makro in de buurt, daar hebben ze zowieso lamshart van rond de €2, per kilo en de kippedelen (geen organen) willen ook nog wel eens goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#434787
Sofie schreef: Hahah en ik dacht dat het nog meeviel....Moet wel zeggen dat ik hiermee 4 maanden toekom....
Ik ben naar het slachthuis van Anderlecht gegaan.
Mja, wil eerlijk gezegd ook niet tever rijden.... :-[

Waar kan ik eventueel nog goedkoper uitkomen? Want onderhandelen kan ik daar niet echt doen...Ze staan echt op hun standpunt denk ik...
Zowiezo is het zeker voor de helft goedkoper dan wanneer ik het hier gewoon bij de beenhouwer haal...
En die ribben...daar zat héél véél vlees aan...
Ik ben mss verwend qua prijzen en in Anderlecht ben ik niet bekend, wel rond het Antwerpse, ik krijg de meeste dingen gratis in het slachthuis maar daar is enkel kalf en rund te krijgen.
Maar je lijstje ziet er wel perfect uit ;)
Door Sofie
#435733
Angelique schreef: Heb je een makro in de buurt, daar hebben ze zowieso lamshart van rond de €2, per kilo en de kippedelen (geen organen) willen ook nog wel eens goedkoper zijn.
Ja idd hier is 1 in de buurt....zal dan daar ook eens kijken... ;D

Helaas Antwerpen is een beetje te ver voor mij....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door