Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#434071
Jazz en Dot beide grillen nog steeds als er lever op het menu staat, ik moet echt van alles doen om het weg te krijgen, had ik lever puree gemaakt en gemeng met joghurt, ging het een keer goed, en toen trapten ze er niet meer in, in groente hoef ook niet, door de pens was ook een paar keer goed gegaan, en smeer ik de favoriet van Jazz, hart met lever dan blieft mevrouw het ook niet. Giet ik er nu kookwater over, dan wil het meestal wel, maar kom ik ooit van die kookwater af? Ik heb al geprobeerd, rund, schaap, en kip, kip is tot nog toe de beste bevallen, dat eten ze tenminste al zij het moeilijk.
Helup, geef aub wat tips, weet ik veel, mischien moet ik er honing door mengen??? ???
Ik voer geef gemiddeld twee keer per week, zou ik anders levertraan capsules bij hun erin kunnen proppen?
Alleen Bess, mijn oude schat doe helemaal niet moeilijk ;D
Door Lizzy
#434100
Misschien kun je nog biologische lever proberen. Hier valt dat beduidend beter in de smaak als niet-biologische. Lusten ze wel niertjes? Ik vind levertraanolie voor een volwassen hond niet ideaal, maar ja, je moet wat... heb je al eens een blikje schellevislever geprobeerd?
Door conleeuw
#434109
Lizzy schreef: Misschien kun je nog biologische lever proberen. Hier valt dat beduidend beter in de smaak als niet-biologische. Lusten ze wel niertjes? Ik vind levertraanolie voor een volwassen hond niet ideaal, maar ja, je moet wat... heb je al eens een blikje schellevislever geprobeerd?
Ik heb alleen maar biologische lever geprobeerd tot nu behalve kip, dat was niet biologisch. Niertjes gaan wel beter dan lever maar ook niet zo van harte. Schelvis lever heb ik nog nooit geprobeerd, wat is dat dan? Is het in een blikje als vis? is het gaar? waar kan je het krijgen? Ja ik kom natuurlijk meteen met honderd vragen. Ga is dit dan als vervaning van lever geven of gebruik ik het om met lever te mengen en ze zo aan het vreten te krijgen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#434251
nikèdog2000 schreef: hallo lizzy
hebben ze persee lever nodig????
hier zijn ze er ook niet gek op
Ja!
Dit levert Vitamine A en D

Vitamine D is nodig zodat het lichaam calcium kan opnemen.
Door conleeuw
#434266
ik was het een dag zo ongeloofelijk zat, toen heb ik de lever in de blender gemoesd, in een spuit opgezogen, zonder naald, en in haar bek gespoten, mens ik wou dat ik een video apperaat had, ze grilde zo erg en ging kokken. Toe heb ze een hele dag op de bank leggen schagerijnen, echt, als ik haar wilde aaien, stopte ze haar hoofd weg onder haar poten, dus ik moet haar overtuigen, dwang gaat niet werken. Ik heb lam al geprobeerd, en kalf, maar nog niet konijn, ga ik zeker ook proberen ;)
Door Lizzy
#434273
Schellevislever zijn blikjes. De meeste honden vinden het heerlijk!! (lever van de schelvis, gekookt). Ik zou nooit onder dwang mijn honden voeren want dat gaat inderdaad niet werken..... Als ze geen lever eten: dan maar niet. Ik zou ze niertjes en vette vis en eieren en groentes en schellevislever en levertraan voeren. En desnoods 1 keer per 2 weken (afgewisseld met 1 keer per 2 weken een beetje schellevislever - olie bewaren en daar de dag erna nog een lepetje van geven!) de lever bakken. Dat moet dan maar voldoende zijn......
Door conleeuw
#434280
nou ik ga zeker ook schelvislever proberen, maar dan is het ook gaar, zij eet wel lever als het gaar is. Omdat Jazz zo'n ongeloofelijke meut is met eten heb ik de blender met een spuit ook gebruikt voor vis, met success, hoewel ze net weer gruwelijk heb lopen tobben met vis, terwijl ze vandaag nog niets heb gegeten, ze is mijn eerste hond die zo moeilijk eet en dan nog brand mager is erbij.
Omdat het met vis werkte dacht ik, als ik de lever nou gewoon zo in haar bek spuit, dan proeft ze het in ieder geval, mischien gaat ze dan spontaan vreten, maar niet dus.
:) ik ga dus kijken of ze schelvis lever lust, indien wel ga ik af en toe proberen om het te mengen met gewoon lever, mischien laat zij zich dan toch verleiden ;)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#434383
Jewel gruwt ook van lever en nu ik snij het heel fijn en laat het een nachtje in de groentemix trekken en daar meng ik dan nog gemalen kipkarkassen door en dat gaat erin als koek nu ;D
Door Wil
#434417
Ze vonden het hier ook niet te verteren. Ook kippenlever niet. Maar lams- en ook hertenlever gaat er in als koek
en sinds kort krijgen de dames de vislever uit de gul die Steve soms vangt. Vinden ze ook heerlijk.

Wil
Door James
#434942
Tsja, die van mij zijn nog maar net begonnen. Maar ik ken het probleem. Die van mij eten ook geen lever. Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd, maar ik heb er 3 die er echt van gruwelen. Maaaar echt een heeeeel klein beetje door wat lekkere dingen heen gemixt krijgen ze met lange tanden net aan weg als ze echt honger hebben...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door