Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#434214
Ik heb met lodewijk nog wel eens last van rode poten, nu las ik op het bullenforum dat dat vaak bij bullterriers veroorzaakt wordt door een te hoog eiwit gehalte, zoals bij honden dioe vaak gedroogde bullenpezen krijgen.
Dit zou in Lodewijk zijn geval kunnen kloppen, want die krijgt ook altijd last van kluifjes (runderpees en buffelhuid etc.)
Nu is het met barf wel minder geworden, maar waar moet ik op letten om zijn eiwit gehalte laag te houden....in brokken is het makkelijk daar zoek je een zak uit met minder dan 23 % maar bij zelf samen stellen?????
welk vlees is bv heel eiwit rijk?? en moet ik dan ook opletten en hem niet te vaak ei geven??

nou hoop dat jullie wat antwoorden hebben.

grtz ursula
Door Peet
#434227
Ik denk dat je hond eerder uitslag krijgt van de conserveermiddelen in die runderkluiven dan het eiwit. Vergis je niet: ook die "zogenaamde" gedroogde oren staan stijf van de rommel (behalve die van Cb).

Maar, het kan ook zijn dat je hond een eiwit allergie heeft. Krijgt hij eiwitten is van een gezonde bron (=vlees/vis) dus niet uit soja (brokken dus)?

Je zou een tijdje Lam-Rijst of Kip-Rijst van Carnibest (of een ander kvv-merk) kunnen proberen.

In ieder geval zou ik die kluifjes even achterweg laten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#434246
Doe je zelf samenstellen?


In iedergeval kun je de eiwitten uit vlees niet verge;ijken met de eiwitten die op een zak brokken staan. De eiwitten die daar inzitten zijn vaak ook nog eens niet dierlijk.
Dus als je rauw voert ;zelf samengesteld of een kvv, dan zit je al goed.
Door Lizzy
#434362
Het eiwit gehalte van rauw vlees komt gemiddeld niet boven de 15% a 20% en is dus prima te happen en veroorzaakt geen allergieen. Overigens zou het kunnen dat je hond allergisch is voor iets anders als voeding. En sommige honden zijn allergisch voor specifiek vlees. Maar als je zelf samenstelt en je hond is niet allergisch voor specifieke vleessoorten: gewoon blijven voeren.

Visolie wil trouwens nog wel eens helpen bij rode pootjes.

En ter aanvulling op Peet die schrijft
(behalve die van Cb)
En die van Bandit en Proline. Die bevatten ook geen troep.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 30 nov 2005, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ursula.v.gelder
#434948
ja ik stel zelf samen, maar vroeg me alleen af of er bepaalt vlees was waar een extreem hoge eiwit concentratie in zat. maar als het gemiddeld niet boven de 20% komt zal het wel goed zijn.
De rode poten zijn al wel minder geworden maar nog niet over, maar ach wat kan je na een aantal weken barf verwachten, geef het nog een maand of 2 en als hij er dan nog last van heeft ga ik eens proberen rund (omdat hij daar in brokvorm overgevoelig voor was)uit te sluiten, kijken of het dan toch nog beter gaat.

Kluifjes en dergelijke krijgen ze hier eigenlijk nooit meer sinds hij helemaal onder de bulten zat.
Tijdens de wandelingen krijgt hij appel als beloning...werkt perfect.

Maar zal ik dan ei maar 2x in de week doen?
visolie krijgt hij al.
Door Lizzy
#434983
2 keer per week een ei is prima! En ik vermoed dat je qua rode pootjes nog wat geduld moet hebben.... En als het niet over gaat, dan zou je misschien een eliminatiedieet kunnen gaan doen of een allergietest laten doen want rode pootjes kan net zo makkelijk een graspollen/huismijt allergie zijn!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door