Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#4330
Kreeg vandaag van iemand dit toegestuurd. zij was zelf gaan zoeken naar het voeren van vers vlees omdat zij interesse heeft, en kwam dit tegen???
Weet niet waar het vandaan komt, maar er klopt volgens mij niet veel van? ???

Eigenaars die zelf koken voor hun huisdier geven soms rauw vlees te eten. Rauw vlees isminder verteerbaar en kan daarom maag en darmstoornissen veroorzaken, onder de vorm van braken of diarree. Rauw vlees kan daarenboven lintwormkapsels bevatten. Indien zo'n lintwormkapsel opgegeten word, komt de lintworm tot ontwikkeling in de darm, wat ook spijsverteringsstoornissen kan veroorzaken. Vlees wordt daarom beter verhit: koken, met behoud van vleesnat, geniet de voorkeur boven bakken.

Ook wat de hoeveelheid vlees betreft wordt er vaak gezondigd: er wordt namelijk te veel vlees gegeven wat resulteert in nierproblemen op latere leeftijd. Een dier in volle groei mag 20 gr. vlees per kg lichaamsgewicht te eten krijgen. Een volwassen hond of kat komt ruimschoots toe met 10 gr vlees per kg. lichaamsgewicht. Waar een nierpatient al toekomt met 5 gr vlees per kg lichaamsgewicht. Wel vlees van een goede kwaliteit, mav de eiwitten moet van een hoogwaardig niveau zijn. Dit type eiwit vindt men in spiervlees. Laagkwalitatieve eiwitten (en dus te vermijden) vindt men in orgaanvlees (pens, maag in het algemeen, lever, niertjes...) en in vlees met veel pezen.
Door jeanne
#4332
dat weet ik (nog) niet.
Ze heeft nog niet gereageerd op de vraag waar dit vanaan komt......................

Ben wel benieuwd
Door Angelique
#4333
Ik heb het al eens eerder gelezen, het komt van een Belgische dierenarts af. De hele site was wel "grappig" echt een openbarign om te lezen.
Zla eens kijken of ik 'm kan terugvinden.
dat weet ik (nog) niet.
Ze heeft nog niet gereageerd op de vraag waar dit vanaan komt......................

Ben wel benieuwd
Door sylvia
#4336
laat ik op deze hele leuke site ook ineens vernemen dat de ziekte van aujezki een virusziekte is ipv een ziekte veroorzaakt door een bacterie :o ;D
Door sylvia
#4338
Aujeszky is ook een virus ziekte... Het is een herpes-achtig virus.

Groetjes, Liz
ik dacht dat het een bacterie was grappig dat ik het enige wat er dan geloof ik op die site staat wat goed is ertussen uit vis ;D
Door Angelique
#4339
Dit is ook goed hoor :o

****Pupjes die net bij de nieuwe eigenaar komen, zien er meestal erg hulpeloos en jong uit, *****

Stel je voor dat ze er oud uitzagen ;D

ik dacht dat het een bacterie was grappig dat ik het enige wat er dan geloof ik op die site staat wat goed is ertussen uit vis   ;D
Door sylvia
#4340
Dit is ook goed hoor :o

****Pupjes die net bij de nieuwe eigenaar komen, zien er meestal erg hulpeloos en jong uit, *****

Stel je voor dat ze er oud uitzagen ;D
ja en grappig ze zien er niet alleen zo uit ze zijn het ook nog ;D
Door Janet
#4341
Dit is ook goed hoor :o

****Pupjes die net bij de nieuwe eigenaar komen, zien er meestal erg hulpeloos en jong uit, *****

Stel je voor dat ze er oud uitzagen ;D
Dan krijg je 't Bart de Graaff syndroom ;D.
Door sylvia
#4342
Dan krijg je 't Bart de Graaff syndroom ;D.
zeg maar nee dan krijg je er twee ;D
Door Nelly
#4344
En dan nog iets. Lintwormen van vers vlees? Honden krijgen lintwormen van vlooien, dacht dat dat inmiddels wijd en zijd bekend was :-/ Behalve bij sommige belgische (sorry Roger) dierenartsen kennelijk :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door