Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#433816
Ik doe de groente in de keukenmachine met onderin een mes.Is dat wel fijn genoeg(het wordt een erg fijn gehakte salade) of moet het nog fijner totdat het een soort soep wordt? ???
Gebruikersavatar
Door Pauline
#433820
Bij mij is het een soort van soep, maar dat komt ook omdat ik er wat komkommer doorheen doe. Als ik dat niet doe heb ik ook heel fijn gehakte groentemix. Stukjes zijn dan echt niet groter dan 1 mm.
Door Borke
#433836
Tarek schreef: Ik doe de groente in de keukenmachine met onderin een mes.Is dat wel fijn genoeg(het wordt een erg fijn gehakte salade) of moet het nog fijner totdat het een soort soep wordt? ???
Ik maak er meer soep/puree van.
Al je het in een emmer doet en dan de staafmixer erdoorheen haalt, dan wordt het fijner van structuur. Zo deed ik het ook totdat ik mijn Champion Juicer had.
Door Tarek
#433838
Het gaat er dus om of de honden dit kunnen opnemen/verteren en dat ik niet alleen voor buikvulling zorg?
Door 202spots
#433839
Zo ziet mijn mix eruit:

Afbeelding

zolang de celwand verbroken is kan de hond het wel opnemen, maar hoe fijner het is gemalen/gepureerd des te meer word het opgenomen.
Door Filou
#434033
Ik had overlaatst selder, spinazie en pompoen gekocht om te mixen... als fruit had ik appel en mandarijn...

die twee laatste waren perfect gemixt... zag je niets meer van... maar van die selder en spinazie... da was toch da nie... maar ik denk wel dat de stukjes klein genoeg waren.. ik geraakte daar wel niet door met de staafmixer... :-\

Maar ik probeer alles nog een keer te mixen met de staafmixer :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#434253
Tarek schreef: Leuke foto Dory ;D
Zoek de spikkels ;D ;D
Ja inderdaad ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door