Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Amstaff 4 ever
#432377
Ik zit nu al maanden met een vraag waar ik verschillende antwoorden op krijg.
Ik vraag me af of honden ook ziek kunnen worden van rauw kippenvlees (salmonella).
Ik lees overal dat je honden gewoon rauwe kip kunt geven, maar mijn dierenarts zegt dat een hond ziek wordt door salmonella?!
Wat is nou waar en wat niet?
Ik durf ze nog steeds geen kippennekjes te geven hierdoor.
Door Peet
#432379
Een gezonde hond heeft geen last van Salmonella. Een zieke hond, of een hond die net aan het herstellen is van een ziekte, óf een brokkenhond, kan door een verlaagde weestand er wel last van krijgen.

Dus je DA heeft deels gelijk, maar deels ook weer niet ;)
Door Tineke *
#432381
Nou als dat zo is zouden er hier heel wat honden doodziek zijn.Ik was er ook huiverig voor want het zit er ingebakken "rauw vlees is slecht".En iedereen hier geeft kip,ik nu ook.

Tineke
Door Amstaff 4 ever
#432383
Mijn honden eten tot nu toe altijd alleen brokken en ik wil langzaam overstappen op vers vlees en alles dat daarbij hoort.
Ik weet echt nog helemaal niets over BARF, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Hoe moet ik overstappen en welke ingredienten zijn belangrijk en ik welke percentages?
En mag ik mijn honden nu wel of niet een kippennekje geven?
Door Mevroi Kruim
#432384
Begin maar eens met het lezen van de beginnersdocumentatie in de Bibliotheek. Dat bespaart je heel wat vragen, want daarin staat alles wat je moet weten voordat je met versvoeren begint.
Door herder_lover
#432398
Amstaff 4 ever schreef: Mijn honden eten tot nu toe altijd alleen brokken en ik wil langzaam overstappen op vers vlees en alles dat daarbij hoort.
Ik weet echt nog helemaal niets over BARF, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Hoe moet ik overstappen en welke ingredienten zijn belangrijk en ik welke percentages?
En mag ik mijn honden nu wel of niet een kippennekje geven?
Ik ken dat hoor, ik gaf Dara eerst ook brokken en ben toen overgegaan hierop een aantal jaar terug. Met fases door omstandigheden af en toe op brok en nu helemaal op Barf. Ik zou zeggen: ga voor de startende gezondheid van de hond eerst over op kvv (Duck, Carnibest etc), lees hier goed in de bibliotheek en stel dan gerust alle vragen die je wilt. Maar eerst een beetje lezen en kvv al geven ;D
Door Lizzy
#432405
Er zijn legio mensen die brokken combineren met zelf samengestelde voeding. Er zijn legio mensen die brokken combineren met kvv (en daar zit ook kip in). Ik zie dus niet in waarom je geen kippennekje zou kunnen geven. Ik zou het zelf alleen niet in 1 dezelfde maaltijd geven, brokken en kippennekken.

Dit is de link naar de documentatie in de Barfplaats Bibliotheek:

Over zelf samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Over kant en klaar versvlees: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door