Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#4315
Ook vandaag was er weer iemand die aan mij vroeg waarom toch al dat geouwehoer over vleesvoeding en zelf klaarmaken van eten voor honden en alles wat er bij komt kijken want wat is er nu mis aan een goede voeding zoals FROLIC......grrrrrrrrr.
(Dat je van de hond wel 3 honden kon maken wat betreft het gewicht en dat ie stonk als een beer die in geen jaren water had gezien en dat de prut die er aan de achterkant uitkwam even niet moet meerekenen) heb ik eens goed gekeken naar de samenstelling die op de zak stond. En dat was lachen  >:(  ;D  >:(

Granen (min. 4%).........nou dat is echt minimaal gerekend hahahaha, kom er zo op terug.
Plantaardige bijproducten.......nu snap ik aardig wat van voedsel en wat er in hondenvoer moet zitten maar wat zijn in godsnaam 'plantaardige bijproducten' ??
Vlees en dierlijke bijproducten (waarvan rund min. 4%)
Olieen en vetten, groenten (wortelen min. 4%)
Mineralen, melk en melkproducten (huh??), suikers (opnieuw huh?), vis en visbijproducten (what the hell zijn visbijproducten).

Uiteraar door de E.G. goedgekeurde conserveringsmiddelen en kleurstoffen.......jaja, die jokers keuren alles goed toch  :(

Ruw eiwit 17%
Ruw vet 13,5%
Ruwe as 7%
Ruwe celstof 3%
Vocht 20%

Indien je die handel optelt kom je uit op 60,5% wat dus betekend dat er 39,5% koolhydraten in het voer zit.
Indien ik ervan uitgaat dat granen (de beste bron voor koolhydraat vanwege de hoge opbrengst) zo'n 65% koolhydraat bevat zou in het 'voer' dus ongeveer 60% graan moeten zitten!!

De eiwitfractie is 19,56% maar de hoeveelheid energie afkomstig van koolhydraten in het voer is 45,46%...het is alleen jammer dat honden er weinig mee kunnen behalve omzetten in vet en opslaan LOL.

Toen ik de prijs hoorde schrok ik me helemaal te pletter maar besefte opnieuw dat de baasjes het zo goed met hun hondjes voor hebben dat ze zelfs bereid zijn er verschrikkelijk veel geld voor te betalen in de wetenschap dat het dan ook wel het beste zal zijn.......

Wat haat ik die klote-reclames!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 25 jun 2003, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#4316
nou begrijp ik alweer waarom de hond licht geeft op die reclame ;D
Door Janet
#4318
nou begrijp ik alweer waarom de hond licht geeft op die reclame ;D
Waarschijnlijk van al die bijproductenAfbeelding.
Door Nelly
#4319
Anders ik wel, zoals die van Pedigree, met dat wat oudere baasje met z'n wat oudere Schnauzer, alsof dat rotvoer die hond fit kan houden. Bah, bah, en nog eens bah! :-X
Door Janet
#4320
Anders ik wel, zoals die van Pedigree, met dat wat oudere baasje met z'n wat oudere Schnauzer, alsof dat rotvoer die hond fit kan houden. Bah, bah, en nog eens bah! :-X
De hond niet, maar z'n baas misschien wel ;D.
Door lobbes
#4321
hier is maar 1 ding op te zeggen het is om te :'( :'( :'( :'(
groetjes ellen
Ook vandaag was er weer iemand die aan mij vroeg waarom toch al dat geouwehoer over vleesvoeding en zelf klaarmaken van eten voor honden en alles wat er bij komt kijken want wat is er nu mis aan een goede voeding zoals FROLIC......grrrrrrrrr.
(Dat je van de hond wel 3 honden kon maken wat beterft het gewicht en dat ie stonk als een beer die in geen jaren water had gezien en dat de prut die er aan de achterkant uitkwam even niet moet meerekenen) heb ik eens goed gekeken naar de samenstelling die op de zak stond. En dat was lachen  >:(  ;D  >:(

Granen (min. 4%).........nou dat is echt minimaal gerekend hahahaha, kom er zo op terug.
Plantaardige bijproducten.......nu snap ik aardig wat van voedsel en wat er in hondenvoer moet zitten maar wat zijn in godsnaam 'plantaardige bijproducten' ??
Vlees en dierlijke bijproducten (waarvan rund min. 4%)
Olieen en vetten, groenten (wortelen min. 4%)
Mineralen, melk en melkproducten (huh??), suikers (opnieuw huh?), vis en visbijproducten (what the hell zijn visbijproducten).

Uiteraar door de E.G. goedgekeurde conserveringsmiddelen en kleurstoffen.......jaja, die jokers keuren alles goed toch  :(

Ruw eiwit 17%
Ruw vet 13,5%
Ruwe as 7%
Ruwe celstof 3%
Vocht 20%

Indien je die handel optelt kom je uit op 60,5% wat dus betekend dat er 39,5% koolhydraten in het voer zit.
Indien ik ervan uitgaat dat granen (de beste bron voor koolhydraat vanwege de hoge opbrengst) zo'n 65% koolhydraat bevat zou in het 'voer' dus ongeveer 60% graan moeten zitten!!

De eiwitfractie is 19,56% maar de hoeveelheid energie afkomstig van koolhydraten in het voer is 45,46%...het is alleen jammer dat honden er weinig mee kunnen behalve omzetten in vet en opslaan LOL.

Toen ik de prijs hoorde schrok ik me helemaal te pletter maar besefte opnieuw dat de baasjes het zo goed met hun hondjes voor hebben dat ze zelfs bereid zijn er verschrikkelijk veel geld voor te betalen in de wetenschap dat het dan ook wel het beste zal zijn.......

Wat haat ik die klote-reclames!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door ester
#4322
Hahah, ik werk dan ik een dierenwinkel, en ik lach me soms echt dubbel :D.

Komt een vrouw naar me: Ja, weetje mijn hond is veelte dik.

Ik: Goh, wat voert u hem?

Vrouw: Nou, ja zie je

Ik: (wacht effe een paar minuten)

Vrouw: ja, frolic,en s'avond pedigree pal uit blik

Ik: Goh, ja ziet u (altijd voorzichtig beginnen, mensen reageren vaak verontwaardigend, als je zegt dat ze slecht voeren)

Vrouw: Is het niet goed dan?

Ik: Nou, je kunt als eerst beter stoppen met blikvoer geven, het is gewoon verhitte smurrie en bestaat uit 80% uit water etc. etc.

Vrouw: oh..

Ik: En ziet u, pedigree en frolic zitten vol met zouten, en staat stijf van de kleurstoffen

Vrouw: Goh, ja maar hond vind het zo lekker

Ik: ja, daarom is ie dik ;D (grapje dat zei ik natuurlijk niet) Ik zei, ja ik vind ook zoveel lekker, maar of dat gezond is.

Vrouw: ja, dat is zo

Ik: En het zou spijtig zijn als je hond eerder sterft, omdat hij te dik is

Vrouw: ::)

Ik: ja, het is bewezen dat te dikke honden, gemiddeld 2 jaar korter leven(weet niet meer waar ik het gelezen heb)

Vrouw: Wat kan ik dan geven?

Ik: Ja, en verhaal uitleggen tussen merken van brokken en het verhaal over duck

Vrouw: Koos toch maar voor carocroc (vobra)

Ja, je kunt ook niet ***** verwachten van een vrouw die al heeeel lang die rotzooi voert ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#4323
Hoi Paul, ongeveer soortgelijke bocht die ik deze week moest analyseren he? En die bij-producten, snap jij het, snap ik het... Ik denk dat het visgraten zijn. En vel. Heeft een hond lekker wat aan... Ik heb trouwens vernomen dat Frolic gekleurd is (mooi "vlees-rood") met geoxydeerd ijzer....! Waar een hond dAt nou voor nodig heeft? Mag Joost weten!
Groetjes, Liz
Door sylvia
#4324
Hoi Paul, ongeveer soortgelijke bocht die ik deze week moest analyseren he? En die bij-producten, snap jij het, snap ik het... Ik denk dat het visgraten zijn. En vel. Heeft een hond lekker wat aan...  Ik heb trouwens vernomen dat Frolic gekleurd is (mooi "vlees-rood") met geoxydeerd ijzer....! Waar een hond dAt nou voor nodig heeft? Mag Joost weten!
Groetjes, Liz
Dat hebben ze nodig om van die als frolic herkenbare hopen in frolicrood neer te leggen :o ;D
Door Gaby
#4325
Dat hebben ze nodig om van die als frolic herkenbare hopen in frolicrood neer te leggen :o ;D

:D :D :D
Door Janet
#4326
Dat hebben ze nodig om van die als frolic herkenbare hopen in frolicrood neer te leggen :o ;D
En ik maar denken dat die kleur van de worteltjes kwam ??? ;D.
Door Nelly
#4327
Droom maar lekker verder dan :D ;D ;)
En ik maar denken dat die kleur van de worteltjes kwam ??? ;D.
Door lobbes
#4329
ik ben joost en ik weet het ;D
daar krijgen ze die mooie stippen van op hun vacht en dan mogen ze meedoen in reclame spotjes ;D ;D ;D ;D
groetjes joost ;D ;D ;D ellen
Hoi Paul, ongeveer soortgelijke bocht die ik deze week moest analyseren he? En die bij-producten, snap jij het, snap ik het... Ik denk dat het visgraten zijn. En vel. Heeft een hond lekker wat aan...  Ik heb trouwens vernomen dat Frolic gekleurd is (mooi "vlees-rood") met geoxydeerd ijzer....! Waar een hond dAt nou voor nodig heeft? Mag Joost weten!
Groetjes, Liz
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door