Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle
#42927
Ik heb van de slager wat kalfsbotten gekregen. Het zijn dragende botten, en dus ook niet bedoeld om helemaal op te eten, maar om de restjes eraf te knagen.

Nou dacht ik altijd dat vet aan de buitenkant van het lichaam moest zitten. Klopt dat en is het witte spul rond het bot dus iets anders (vliezen, kraakbeen) of is dat wel degelijk allemaal vet? In dat geval ga ik daarvan wel wat wegsnijden eerst denk ik, anders is het wel heel veel...

Als het niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel kan ik eventueel wel een foto plaatsen.
Door Lupa
#42931
vet is zacht en kraakbeen is harden .
maar als je een foto kan plaatsen zou het inderdaad duidelijker zijn (voor mij dan ;D)
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 21 jan 2004, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#42936
het zit inderdaa vettig uit (leuke fotos trouwens)
maar niet alles is vet erzit ook kraakbeen er op.
Ik heb ook botten die soms zo eruit zien.
Als het mijn botten waren en mijn honden zou ik het gewoon geven en genieten van hun getrek en gekras ;D
Door jelle
#42960
Lupa schreef: Als het mijn botten waren en mijn honden zou ik het gewoon geven en genieten van hun getrek en gekras ;D
Zoiets, bedoel je? ;D

Afbeelding

Ferro heeft sinds het BARFen echt geleerd om zijn poten er ook bij te gebruiken, dat zou hij voorheen nooit doen maar die platpantoffels blijken daarbij nog best nuttig te zijn ;)
Laatst gewijzigd door jelle op wo 21 jan 2004, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#42962
Volgens mij is dat een combi van vet en pees ofzo. Ik ken de botten trouwens wel. Ik heb ze ook wel eens gehad voor mijn honden. Meestal waren ze ze na 30 minuten zat omdat ze ze niet op konden eten. Ze kloven er inderdaad alle vet en pezen (ofzoiets) af en de rest lieten ze liggen voor mamma om op te ruimen ;D.
Door jelle
#42976
Lizzy schreef: Volgens mij is dat een combi van vet en pees ofzo. Ik ken de botten trouwens wel. Ik heb ze ook wel eens gehad voor mijn honden. Meestal waren ze ze na 30 minuten zat omdat ze ze niet op konden eten. Ze kloven er inderdaad alle vet en pezen (ofzoiets) af en de rest lieten ze liggen voor mamma om op te ruimen ;D.

Voorlopig zijn ze geloof ik nog niet helemaal klaar ;)
Ze zijn een dik half uurtje bezig maar de botten zijn ook nog niet kaal. 't Is maar goed dat we hier verder het afval niet per kilo betalen, zouden het toch nog dure botten worden ;D .

De resten mogen niet bij de gft denk ik of wel? Zal wel niet netjes verteren?
Door rob
#42979
hai hai,

Nou die van mijn krijgen elke dag een vers bot en dat wat niet op gegeten wordt gaat gewoon bij ons in de groene container, je had voor een tijd geleden moeten zien toen er ook de runderlongen in gedumpt werden, want dat eten die van mijn niet, te warm weer en ik weet niet wat die jongens dachten.........maar het werd netjes meegenomen.
Vanmorgen nog weer de nodige dode dieren gezien langs de waterkant en dan zouden wij niet netjes de botten in de groencontainer mogen doen, gewoon doen en als je het niet vertrouwd druk je er een arm vol bladeren overheen.

grusse aus Eggmountaincity

Eucalipta
Door Ordell
#43010
Is inderdaad een combinatie van vet, pezen en kraakbeen. Lekker eraan laten zitten zou ik zeggen ;)
Vroeger gaf ik dit soort botten ook alleen daar ben ik mee gestopt. Er zaten vaak joekels tussen die wel een kilo wogen maar daar kon hij geen maat mee houden. Ieder bot moet op tot de laatste kruimel en dat vond ik toch een beetje te veel van het goede ;)
Geef nu liever 2x een halve dan 1x een hele.
Maar laat je hond het op een gegeven moment liggen of is het makkelijk af te pakken dan zou ik het gewoon geven.
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 21 jan 2004, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#43018
Ordell schreef: Is inderdaad een combinatie van vet, pezen en kraakbeen. Lekker eraan laten zitten zou ik zeggen ;)
Vroeger gaf ik dit soort botten ook alleen daar ben ik mee gestopt. Er zaten vaak joekels tussen die wel een kilo wogen maar daar kon hij geen maat mee houden. Ieder bot moet op tot de laatste kruimel en dat vond ik toch een beetje te veel van het goede ;)
Geef nu liever 2x een halve dan 1x een hele.
Maar laat je hond het op een gegeven moment liggen of is het makkelijk af te pakken dan zou ik het gewoon geven.
ruilen kan ook ;D ;D
Door Lupa
#43020
niet schrikken als morgen de poep wat witter is ;D
Door jelle
#43021
oh, ze (en ik) zijn al wel wat gewend hoor. Lamsbotten bijvoorbeeld kregen ze al eerder.

Gelukkig kan ik hier alles zo afpakken van de honden. Ze hebben zich er een uurtje op uitgeleefd ;D en toen was Ferro vanzelf wel klaar en bij Nora heb ik het weggehaald.
Door Lizzy
#43026
Hebben jouw honden geen ontzettende dorst als ze lang op zo'n bot hebben zitten kluiven? De mijne gaan met de waterbak lopen rammelen ;D
Door Ordell
#43029
balupa schreef: ruilen kan ook ;D ;D
Is ie te egoistisch voor... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door