Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisy75
#429594
Vandaag kreeg mijn katje haar entingen tegen kattenziekte (levend)en niesziekte.
Nu ligt ze lekker bij me op de bank en zie ik ineens dat dr koppie/gezichtje dikkig word, vooral rond dr ogen, de oogleden enzo zeg maar...arme drol...ze lijkt geen last te hebben, maar ik denk wel dat dit door de enting komt...kennen jullie dit?
Door zurca
#429606
Opzwellen zou idd een allergische reactie kunnen zijn lijkt mij.. Ik heb er geen ervaring mee, laat mn katten niet enten..
Maar ik zou het goed in de gaten houden, dat ze het niet benauwd krijgt door de zwelling, en morgenochtend misschien toch even de da bellen!
Succes hoor ik hoop dat het snel afneemt en dat ze verder geen last heeft..
Door Daisy75
#429764
[quote="zurca"]
Opzwellen zou idd een allergische reactie kunnen zijn lijkt mij.. Ik heb er geen ervaring mee, laat mn katten niet enten..
Maar ik zou het goed in de gaten houden, dat ze het niet benauwd krijgt door de zwelling, en morgenochtend misschien toch even de da bellen!
Succes hoor ik hoop dat het snel afneemt en dat ze verder geen last heeft..
[/quote]

Dank je...
door dit soort dingen ga je wel twijfelen hoor aan entingen enzo...maar laat jij ze helemaal niet enten??
Door zurca
#429785
Ik heb vier katten en twee komen uit het asiel. Ik weet niet hoe hun "entverleden" is maar beide zijn door het asiel geent toen ze daar kwamen. De andere 2 heb ik gevonden toen ze een week of 7 waren. Zij zijn als kitten geent. Verder zijn geen van mijn katten meer geent. Ze komen niet buiten maar zoals ik het begrepen heb maakt het voor katten die buiten komen ook niet uit. Sterker nog, een kat die buiten komt en in aanraking komt met andere katten buiten zal zichzelf een soort van "herenten" Doordat een buitenkat met allerlei ziektenkiemen in aanrakking kan komen zal het lichaam daar zelf al op reageren door antilichamen aan te maken..

Mocht je helemaal niet meer enten niet zien zitten dan kan je overwegen om om de drie jaar te enten of om titterbepalingen te laten doen..

Hoe is het nu met je kat? Ik hoop dat de zwelling al is afgenomen!
Door Lizzy
#429795
Ik vrees dat dit wel een entreactie kan zijn.... Ik hoop ook dat de zwelling gauw af gaat nemen. Mocht ze nu ook gaan snotteren, dan zou je Echinacea Extra Forte van Bloem kunnen geven. Dat werkt heilzaam op neus en heelholte.

Mijn katten zijn een aantal jaren braaf ieder jaar geent. Jaren geleden ben ik er mee gestopt omdat ik het vermoeden had dat mijn kat Snuf heel ernstig ziek is geweest door een ent-reactie.
Door Daisy75
#429800
[quote="zurca"]
Ik heb vier katten en twee komen uit het asiel. Ik weet niet hoe hun "entverleden" is maar beide zijn door het asiel geent toen ze daar kwamen. De andere 2 heb ik gevonden toen ze een week of 7 waren. Zij zijn als kitten geent. Verder zijn geen van mijn katten meer geent. Ze komen niet buiten maar zoals ik het begrepen heb maakt het voor katten die buiten komen ook niet uit. Sterker nog, een kat die buiten komt en in aanraking komt met andere katten buiten zal zichzelf een soort van "herenten" Doordat een buitenkat met allerlei ziektenkiemen in aanrakking kan komen zal het lichaam daar zelf al op reageren door antilichamen aan te maken..

Mocht je helemaal niet meer enten niet zien zitten dan kan je overwegen om om de drie jaar te enten of om titterbepalingen te laten doen..

Hoe is het nu met je kat? Ik hoop dat de zwelling al is afgenomen!
[/quote]

Oke dus zo zit het...
Ik vind het allemaal bere interessant te lezen..

de zwelling is afgenomen, maar ze heeft wel rare randen om dr oogjes nog, wat kalig lijkt het dus nog wle wat dikkig hoor.
Ik heb de dierenarts gebeld en idd die zei ook dat het een reactie kan zijn....wel rot hoor bah arme kat.
Nou ja ik hou het in de gaten
Door Daisy75
#429803
[quote="Lizzy"]
Ik vrees dat dit wel een entreactie kan zijn.... Ik hoop ook dat de zwelling gauw af gaat nemen. Mocht ze nu ook gaan snotteren, dan zou je Echinacea Extra Forte van Bloem kunnen geven. Dat werkt heilzaam op neus en heelholte.

Mijn katten zijn een aantal jaren braaf ieder jaar geent. Jaren geleden ben ik er mee gestopt omdat ik het vermoeden had dat mijn kat Snuf heel ernstig ziek is geweest door een ent-reactie.
[/quote]

Ja idd dat zei de dierenarts ook al.
Ik vidn het heel knap dat mensen niet enten, op 1 of andere manier is dat toch iets engs...om die stap te nemen vind ik.
En omdat die dieren hier nooit last van hadden vond ik het wel best...

Ik heb ook 4 fretten he, die zijn overtijd met enten, en zit te twijfelen of ik ze wel zal enten, heb je daar toevallig ook verstand van?? ;)
Want die komen nooit buiten alleen in huis eigenlijk....maar een fret is weer anders dan een kat, dus ik weet niet?
Door Daisy75
#429827
[quote="Liselot"]
Mimosa krijgt altijd snotoogjes en een vieze neus na haar enting, ik ga er dus ook steeds meer aan twijfelen om de katten nog te laten enten, ook omdat ze altijd binnen zijn.


http://www.thecatsite.com/forums/showthread.php?t=70742

[/quote]

Als ik ze altijd binnen zou hebben entte ik zeker niet meer ...maar mijne komen buiten dus vind ik best altijd engig
Door Mevroi Kruim
#429935
Je kunt het ook zo zien: je laat jezelf en je kinderen toch ook niet elk jaar enten voor DKTP en BMR? Dus waarom je dieren dan wel? Die entingen werken net zo goed/slecht als mensen-entingen, en immuner dan immuun kun je niet worden.
Door Tineke *
#429950
Mijn 3 katten zijn alleen ingeent toen ze kittens waren.
Lopen gewoon buiten de oudste 2 zin 14 en 15 jaar de jongste al weer 7.Zijn in de hele leven alleen voor castratie bij de da gweest.AFKLOPPEN.

Tineke
Door Mevroi Kruim
#429994
Ik had de mijne braaf tegen de bekende zaken laten enten, waaronder niesziekte, kregen er prompt 3 niesziekte :-X :-X
Ze zijn inmiddels 15 (2x), 12 en 9 (2x) en kerngezond dus ik laat het maar zo. Ze gaan gewoon naar buiten trouwens.
Door Daisy75
#430065
En jullie laten ze helemaal nergens meer voor enten dan??
wauw...wel interessant.
ben nu alleen nog erg benieuwd hoe dat zit met fretten
Door Borke
#430135
[quote="sylvia"]
Hier worden de katten gewoon niet geent
[/quote]
Toen wij gestopt zijn met fokken en showen zijn we ook gestopt met enten.
Ik twijfel er soms wel over, of dat goed is.
Onze katten komen niet buiten in contact met andere katten, ze komen alleen op ons afgezette dakterras en in de afgezette tuin.

Vroeger hebben we onze buitenkatten de eerste 2 jaar geeent en daarna nooit meer en die zijn allebei 16 jaar geworden...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door